Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:08:24 GMT

۶ هزار تعاونی و اتحادیه کشاورزی در کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۲۸۴۵

۶ هزار تعاونی و اتحادیه کشاورزی در کشور فعال است

محمدرضا شاه‌ پسند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد تعاونی ها با نزدیک به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار بهره بردار در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، زنان روستایی و تعاونی تولید در کشور فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۹ تعاونی زنان روستایی از جمله زنان سرپرست خانوار در کشور خاطر نشان کرد: از سال ۷۲ مجوز فعالیت تعاونی زنان روستایی دریافت شد اما طی یکی دو دهه اخیر این تعاونی ها شروع به فعالیت کردند، ضمن اینکه ۵۰ درصد تعاونی زنان روستایی در هشت سال اخیر راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه پسند با بیان اینکه تاکید و توصیه ما بهره مندی از ظرفیت تعاونی های زنان سرپرست خانوار است، اضافه کرد: عمده ترین فعالیت تعاونی های زنان روستایی در حوزه صنایع دستی، مشاغل خرد خانگی، فرآورده های بسته بندی محصولات و تولیدات ورمی کمپوست است.

وی در ادامه از تشکیل اتاق اصناف کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۰ خبر داد و خاطرنشان کرد: رساندن صدای کشاورزی به گوش مسئولان، حمایت صنفی از بخش کشاورزی و هویت دار کردن جامعه کشاورزی از جمله وظایف تشکیل اتاق اصناف کشاورزی ایران است.

وی با اشاره به افتتاح سه روستا بازار در  گیلان طی روز گذشته خاطر نشان کرد: در این روستا بازار تولیدات کشاورزی و کالاهای مورد نیاز بدون واسطه در اختیار مردم قرار می گیرد ضمن اینکه ۱۰ فروشگاه ارزاق عمومی نیز با هدف ارایه خدمات فنی و نهاده های کشاورزی در این استان افتتاح شده است.

معاون توسعه تعاونی ها و تشکل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نشست به استاندار گیلان را یکی دیگر از برنامه ها عنوان و تصریح کرد : تصمیماتی درباره خرید پیله های ابریشم از نوغانداران گرفته شد تا تولیدات در دست آنها نماند.

در جریان سفر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و هیات همراه طی دیروز و امروز، علاوه بر افتتاح سه روستا بازار و ۱۰ فروشگاه ارزاق عمومی ، عملیات اجرایی پروژه ساخت ایستگاه جمع آوری شیر ، دفترکار، انبار ذخیره سازی نهاده های دامی شرکت تعاونی دامداران لاهیجان آغاز شد.

این پروژه شامل احداث مرکز جمع آوری شیر، انبار نهاده های دامی، ساختمان اداری و باسکول ۶۰ تنی شرکت تعاونی دامداران شهرستان لاهیجان در زمینی به مساحت یک هزار و ۴۴۵ مترمربع و زیربنای ۷۶۰ مترمربع است، سرمایه گذاری این پروژه ۵۷ میلیارد ریال است که ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات داخلی شرکت و ۴۷ میلیارد ریال آن از اعتبارات تسهیلات تامین خواهد شد.

شرکت تعاونی کشاورزی دامداران شهرستان لاهیجان در سال ۶۷ تاسیس شد و هم اکنون هفت هزار و ۴۱۲ عضو و بالغ بر ۳ . ۵ میلیارد ریال سرمایه و ذخیره قانونی دارد و در زمینه دریافت شیر خام دامداران منطقه، تهیه و توزیع نهاده های دامی و خرید و فروش تجهیزات دامداران فعالیت می کند.

برچسب‌ها رشت تعاون روستایی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت تعاون روستایی گیلان رشت تعاون روستایی گیلان اخبار کنکور زنان روستایی تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت مجوز فعالیت زنان در این رشته صادر نشده است.

طرفداری | مهرعلی باران‌چشمه، رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، در خصوص حضور زنان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، گفت:

ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و زنان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی طی گفت‌وگویی با ایرنا، در خصوص فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد:

پیش تر اعلام شد که فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد