Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:50:29 GMT

مینودشت پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت در گلستان را دارد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۳۲۴۰

مینودشت پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت در گلستان را دارد

محمدعلی حدادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میانگین رشد جمعیت در مینوشت را ۵۹ صدم درصد اعلام کرد و اظهارداشت: این آمار در مقایسه با میانگین ۱.۰۱ درصد رشد جمعیت استانی بسیار پایین‌ است.

وی با یادآوری اینکه ۱۵ سال قبل میانگین رشد جمعیت در مینودشت حدود سه درصد بود، افزود: هم اکنون برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستانی، استانی و کشوری برای فراهم کردن شرایط ازدواج آسان جوانان و تشویق و ترغیب آنها به فرزندآوری درحال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدادی، جمعیت جوان را از مهمترین مولفه‌های قدرت کشور دانست و اضافه کرد: درصورت استمرار نرخ پایین رشد جمعیت، از یک طرف شمار افراد سالمند جامعه افزایش و از طرف دیگر آمار نیروی کار جوان کاهش می‌یابد که باید با اجرای برنامه‌های مناسب یک تعادل بین جمیعت جوان و سالمند بوجود آید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت ادامه داد: با ابلاغ سیاست‌های مرتبط با افزایش جمعیت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از اردیبهشت امسال برنامه‌های آموزشی مختلفی با موضوع صیانت از جمعیت و کمک به رشد موالید و افزایش فرزندآوری برای زوج‌های بدون فرزند و یا تک فرزند، مراقبان سلامت و پزشکان از طریق وبینارهای تخصصی و کمپین‌های مجازی توسط حوزه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شده و ادامه دارد.

حدادی همچنین بابیان اینکه تلاش برای افزایش نرخ جمعیت و فرزندآوری صرفا بر عهده وزارت بهداشت نیست بلکه سایر ادارات و نهادها نیز باید در این زمینه همکاری و برای جامعه هدف خویش برنامه‌ریزی نمایند، افزود: فراهم کردن شرایط برای ازدواج آسان جوانان و تغییر نگرش درآنها برای فرزندآوری و نیز آموزش به پدران و مادران برای تشویق فرزندان‌شان به ازدواج و فرزندآوری از مهمترین اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع صیانت از جمعیت در مینودشت است.

وی، حمایت از مادران باردار با توزیع بسته‌های معیشتی، پیشگیری و کنترل بیماری‌هایی که باعث مرگ و میر کودکان زیر پنج سال می‌شود و رایگان کردن بخشی از درمان ناباروری را از دیگر اقدامات موثر بر افزایش جمعیت دانست و گفت که شبکه بهداشت و درمان مینودشت متناسب با ظرفیت‌های موجود برخی خدمات اشاره شده را انجام می‌دهد.

حدادی، افزایش وام ازدواج، تهیه مسکن کم هزینه برای زوج‌های جوان، ساخت خوابگاه برای دانشجویان متاهل و اشتغالزایی برای جوانان را از دیگر راهکارهای مهم در افزایش جمعیت اعلام کرد و اظهار داشت که برای عملی کردن این راهکارها باید در سطح ملی تصمیم‌گیری شود.

شهرستان مینودشت مطابق سرشماری ۹۵ تعداد ۷۵ هزار و ۴۸۳ نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس نرخ رشد جمعیت مینودشت گلستان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس نرخ رشد جمعیت مینودشت گنبدکاووس نرخ رشد جمعیت مینودشت گلستان بهداشت و سلامت اخبار کنکور رشد جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر گزارش مرکز آمار، جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راس برآورد شده که ۱۸ میلیون راس آن آماده کشتار است، درحالیکه سال های گذشته ۷ تا ۷.۵ میلیون راس بود.

 به گفته او، با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، قیمت روند کاهشی به خود گرفته است.

پوریان متوسط قیمت هر کیلو دام زنده را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هرکیلو لاشه گوساله و گوسفند ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: طی ماه‌های اخیر با افزایش جمعیت دامی و رشد توزیع دام زنده در مراکز عرضه، قیمت گوشت قرمز روند کاهشی به خود می گیرد که می تواند با گوشت وارداتی قابل رقابت باشد.

به گفته او، با توجه به افزایش جمعیت دام زنده کشور نسبت به سال گذشته و گرم شدن هوا نگهداری جمعیت دامی مازاد داخلی برای دامداران و دامپروران نگران کننده شده است.

پوریان گفت: با توجه به اشباع بازار، رایزنی‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی در راستای خرید حمایتی دام‌توسط پشتیبانی لمور دام و صادرات دام در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت