Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@05:21:59 GMT

با امید به تو کمربندها را خواهم بست

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۴۴۲۴۲

با امید به تو کمربندها را خواهم بست

پیش خودم فکر می کنم چقدر پدر بودن، بزرگ بودن و حتی فرمانده بودن سخت است. من همه سختی اش را در یک صفحه از یادداشت شهید حق بین احساس کردم...

خبرگزاری شبستان _گیلان، نوشین کریمی، چهل روز گذشت، چهل روز از فقدان فرمانده ای شجاع، مدیر و مدبر که ناباورانه روح از جسم جدا کرد و تا معبود بال گشود، می گذرد.

گرچه کرونا بهانه ای برای به ملکوت رفتنش شد اما بسیار شهید بود و شهادت برازنده اش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید بود در نفس های تنگی که از دلتنگی هایش از پشت خاکریزها و سنگرهای جنگ تحمیلی با خود به همراه داشت، شهید بود در، دم و بازدم هایی که طعم تلخ شیمیایی می‌داد.


شهید بود در خس خس لحظاتی که نفس کم می آورد اما به«نفس» راهی که رفته بود ایمان داشت...

رزمنده دوران دفاع مقدس بود و همرزم با سردار رشید اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی.

همین چند روز پیش بود که دست‌نوشته‌ ای را برایم فرستادند که شبیه وصیت نامه بود، شاید هم فقط یک درد و دل. سردار آنرا نوشته بود، داخل یک دفتر با خودکار آبی و خط زیبا و جملاتی زیباتر از نقش وجود که با رنگ ماژیکی روشن، های لایتش کرده بود، شاید برای اینکه این خط ها، بعدها بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

بنظرم این جملات را نوشته بود تا شاید آخرین حرف هایش باشد اما آخرین حرف هایش نبود، شاید برای این که فکر می‌کرد زنده بر نمی گردد....


«تجزیه و تحلیل شکستن خط نبل و الزهرا در تاریخ یکشنبه ۱۱ بهمن ۹۴ ساعت ۲ بعد از ظهر، مربوط به ساعت ۱٠:۳٠ صبح
چه حرف های سردی خواهم خورد اگر زنده ماندم،
می دانم از لشکر، سپاه، استانداری و شهرداری، کوچه و بازار همه تحلیل خواهند کرد* به دنبال قدرت و... بودند. بچه‌های مردم را به کشتن دادند.
دیگر اینقدر ظرفیت نیست چرا این مأموریت را پذیرفتند. اگر هم موفق شویم قطعاً مثل یک بمب در دنیا صدا خواهد کرد.سهم خواهان زیادی پیدا خواهند شد* و خواهند گفت که *اصلاً گیلانی نبودند.
خدایا تو شاهدی فقط و فقط برای رضای تو این ماموریت را پذیرفتم و با توکل به تو انجام خواهم داد. از نتیجه آن هم اصلاً نگران نیستم. با امید به تو کمربندها را خواهم بست. تکلیفمان را انجام می‌دهیم نتیجه دست تو است تا ببینم فردا زنده ایم یا نه، راضی ام به رضای تو.
هر آنکس بعدها این مطالب را می‌خواند صادقانه قضاوت کند.وقت هم نبود تند تند نوشتم از خوانندگان عذرخواهی می کنم.
بنده حقیر مسکین واقعاً درمانده
محمدعلی حق بین ساعت ۲:۲۰، ۱۱/۱۱/ ۹۴
شیخ نجار اتاق فرماندهی لشکر»

 


چفدر فرمانده بودن سخت است...
پیش خودم فکر می کنم چقدر پدر بودن، بزرگ بودن و فرمانده بودن سخت است و من همه سختی اش را در این یک صفحه احساس کردم.
در این یک صفحه چقدر اندیشه اش در نبرد با کلمات بود، در پاسخگویی به آنهایی که بعد از عملیات چه ها خواهند گفت و چه تعداد از همرزمانش که داوطلبانه برای دفاع از کشورشان مدافعان حرم شده بودند تا دشمن به ایران عزیزشان، به ناموسشان تعدی نکند در این مبارزه کشته خواهند شد.... فکرش به حدی خط خطی بود که ۲۰دقیقه طول کشیده تا یک صفحه را بنویسد، یک صفحه ای که خود نازنینش نوشته «وقت نبوده تند تند نوشتم»

آری، محمدعلی حق بین از فرماندهان گیلانی مطرح جبهه مقاومت در سوریه و عراق بود و زیباتر اینکه، توانست فاتح ۲ شهر نبل و الزهرا در سوریه بعد از سال ها محاصره باشد. افتخاری که باعث شد حاج قاسم به آن لقب «کندن در خیبر» داد و دست فرمانده را بوسید و از همرزمانش قدردانی کرد.

پس از این حماسه آفرینی اش، نشان فتح ۳ را از طرف رهبر به سردار دادند.(نشان فتح به نشانی در جمهوری اسلامی ایران گفته می‌شود که توسط رهبر این کشور به رزمندگان نبردهایی با پیروزی چشم‌گیر داده می‌شود و دارای سه رده است.)

 


نشان فتح از سه برگ درخت نخل و گنبد مسجد جامع خرمشهر و نیز پرچم ایران تشکیل شده‌ است. آنطور که سردار «افشار» معاون وقت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در سال ۱۳۶۸ اعلام کرده بود: نشان فتح به عنوان سمبل عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام و نشانی برای فاتحان عملیات‌های پیروز رزمندگان اسلام انتخاب شده‌است.

در متن این حکم آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا فتحنا لک فتحا مبینا (سوره فتح آیه ۱)

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد علی حق بین سلام علیکم

به پاس ایستادگی و دفاع قهرمانانه در برابر کفر و استکبار جهانی و عوامل مزدور و فریب خوردگان آن و اعتلای جبهه مقاومت اسلامی و دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مفتخر به نشان فتح درجه سه می گردید، امید است در سایه عنایات الهی پیوسته در جبهه مجاهدین راستین علیه کفر و استکبار جهانی نشان رضا را کسب نموده و نقشی سترگ در سربلندی ایران و امت اسلامی ایفا نمایید.
 فرمانده کل قوا
 سید علی خامنه ای


پاسدار نمونه سال ۹۸ در طیف سرداران
سرتیپ پاسدار سعید فرجیان زاده، معاون اجرایی سپاه در  لوح تقدیری برای سردار سرتیپ دوم پاسدار برادر محمد علی حق بین پاسدار نمونه سال ۹۸را به وی اعلام کرد؛
 پاسداری از ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی، میراث گرانقدر پاکبازان و شهیدان بلند آوازه ای است که با اقتدا به سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت حسین بن علی(ع) پرچم عزت و اقتدار ایران اسلامی را به بلندای قلل رفیع شرف و کرامت انسانی به اهتزاز درآورده اند.
 بر اساس نظام شایستگی های پاسداری و به پاس انجام خدمات ارزشمند، شایسته و تلاش مخلصانه که در انجام وظایف و ماموریت های محوله مبذول داشته اید به افتخار پاسدار نمونه سال ۱۳۹۸ در سطح معاونت تربیت و آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه طیف سرداران نائل آمده و مورد تشویق قرار می گیرید.
ضمن عرض تبریک با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سبزپوش سپاه پاسداران سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ادای احترام به روح بلند و ملکوتی امام خمینی رحمةالله توفیقات روزافزون شما برادر بزرگوار را در انجام این رسالت عظیم در سایه سار توجهات حضرت ولی عصر(عج) در تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای مدظله العالی از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

 

 

در مورخه پنجم بهمن ماه سال ۹۸ نیز در حکمی به پیشنهاد معاون تربیت آموزش و فرهنگ پاسداری سپاه آمده است؛
به موجب این حکم حضرتعالی به عنوان مسئول اداره آموزش‌های رزمی، تخصص و حرفه ای آن معاونت منصوب می شوید.
 امید است با اعتماد مطلق خداوند متعال، عنایت کامل به موازین شرع مقدس اسلام شغل و عشق به اسلام و امام(ره)، پیروی از فرامین، تدابیر و منویات ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله‌العالی، رعایت سلسله مراتب فرماندهی و توجه به اساس سپاه که بر پایه احساس تکلیف، حرارت دینی و شور انقلابی، تکیه بر عنصر ایمان و اعتقاد راسخ و پایداری بنا نهاده شده است و نیز بهره‌گیری از تجربیات متراکم، ارزشمند و عزتمندانه انقلاب اسلامی به ویژه هشت سال دفاع مقدس بتوانید وظایف محوله را به نحو شایسته انجام رسانید. توفیقات الهی و توجهات حضرت بقیه الله اعظم را برای شما مسئلت می نمایم. بدهی است ملاک سنجش و ارزیابی مسئولین در طول تصدی مسئولیت، ارتقاء سطح معنوی و توسعه رفتار، اخلاق شایسته و ارزشی کارکنان حسن اجرای ماموریت های ابلاغی و افزایش آمادگی همه جانبه خواهد بود.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
 


فتح شهرهای نبل و الزهرا و بازگشت مردم مظلوم به خانه ها ذخیره ابدی سردار حق بین

اما پس از درگذشت این فرمانده بزرگ و سرباز دلیر اسلام فرمانده سپاه سوریه، «سید جواد غفاری» در پیامی که تقدیم خانواده سردار حق بین شد آورده است؛

خانواده محترم برادر عزیز سردار محمدعلی حق بین سلام علیکم
خبر عروج عارفانه سردار سرتیپ پاسدار محمدعلی حق بین را شنیده موجب تالم و تاثر خاطر فراوان گردید.
او مجاهدی مخلص و از فرماندهان درخشان و همراهان سردار شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی در جبهه‌های دفاع از حرم اهل بیت(علیه السلام) بود. فتح شهرهای نبل و الزهرا و بازگشت مردم مظلوم به خانه ها از برگ های درخشان حیات او در کنار مدافعان حرم و ذخیره ابدی برای آن برادر عزیز است. درود خدا بر آن مجاهد فی سبیل الله که عمر پربرکت خویش را در سایه سار قرآن و اهل بیت علیهم السلام و ولایت به مجاهدت خالصانه پرداخت.
اینجانب فقدان آن برادر عزیز را به شما تسلیت عرض نموده و از خدای متعال برای آن فقید همنشینی با شهدا و صدیقین و برای بازماندگان صبر مسئلت می نمایم.
در کنار مضجع منوره عمه سادات حضرت زینب کبری (سلام الله علیه) دعاگوی شما هستم.
 


و چهل روز گذشت..
و حالا امروز، مراسم چهلمین روز شهادت سردار سرافراز اسلام شهید محمدعلی حق بین با سخنرانی حجت الاسلام حاج آقای شیرازی و مداحی کربلایی مهدی مختاری ساعت ۵ عصر (پنج شنبه، ۶ خرداد) در مزار شهدای گمنام لنگرود (پارک فجر) برگزار می شود.

گفتنی است، سردار حق بین در دوران خدمت خود در پست های متفاوتی خدمت کرد از جمله مسئولیت های وی فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان، مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه  وفرماندهی قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه، فرمانده تاثیرگذار در آزادسازی منطقه نبل و الزهرا سوریه و از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

که کتاب خاطرات این سردار گیلانی با عنوان «گیل مانا» سال گذشته منتشر شده است.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: فاتح نبل و الزهرا سردار حق بین استان گیلان محمدعلی حق بین نبل و الزهرا علی حق بین نشان فتح یک صفحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: این جشنواره با هدف الگو گیری از مالک اشتر، فرمانده برگزیده سپاه امیرالمومنین حضرت علی(ع) و شناسایی نخبگان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشد و کارآمدی و تعالی سازمان و تقدیر از مدیران و مسئولین برتر از نتایج برگزاری جشنواره مالک اشتر است.

سردار اکبری اضافه کرد: ایجاد شور و اشتیاق معنوی و انقلابی و رفع معایب و تقویت محاسن از دیگر آثار جشنواره مالک اشتر به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید

درخشش در پنجمین جشنواره ملی مالک اشتر بسیج

وی بیان داشت: مالک اشتر الگویی برای مدیران و فرماندهان سپاه و بسیج است که در میدان‌های مختلف باعث خوشحالی حضرت علی (ع) و موجب شادی مسلمان، ترس و وحشت دشمنان بود.

سردار اکبری، سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج و فعالیت در قرارگاه‌های ۱۱ گانه را یکی از شاخص‌های ارزیابی برای انتخاب رده‌های برتر در جشنواره مالک اشتر عنوان کرد.

وی ادامه داد: آمادگی‌های عمومی ورزمی و توان رزمی از دیگر شاخص‌های انتخاب رده‌های برتر در جشنواره مالک اشتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم درباره حمله سپاه به اسرائیل
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است