Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی درباره برنامه‌های انتخاباتی خود عنوان کرد: برنامه انتخاباتی من دارای ۱۴ بند شامل تثبیت وضعیت سوریه ازجمله وحدت سرزمینی و ملی، گسترش حق حاکمیت بر کل جغرافیای سوریه، مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست ها، آمریکایی‌ها و ترکیه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمود المرعی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، درباره انتخابات سوریه گفت: رسانه‌های غربی و به ویژه آمریکایی برای سوریه فضایی با ثبات و بدون جنگ و بحران نمی‌خواهند و آمریکا می‌خواهد بحران سوریه همچنان ادامه یابد، طولانی‌تر شود تا اقتصاد کشورمان با چالش جدی مواجه شود و سقوط کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما درباره فضاسازی غربی‌ها که انتخابات ریاست جمهوری را غیرقانونی می‌دانند، باید بگویم ما در سوریه مشروعیت خود را از آمریکا و اتحادیه اروپا نمی‌گیریم؛ بلکه این مردم سوریه هستند که به دولت، قانون اساسی و نظام سوریه مشروعیت می‌بخشند.

وی درباره برنامه‌های انتخاباتی خود عنوان کرد: برنامه انتخاباتی من دارای ۱۴ بند شامل تثبیت وضعیت سوریه ازجمله وحدت سرزمینی و ملی، گسترش حق حاکمیت بر کل جغرافیای سوریه، مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست ها، آمریکایی‌ها و ترکیه است.

رقیب بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه تصریح کرد: دنبال رفع همه جانبه تحریم‌ها و محاصره اقتصادی کشور از سوی آمریکا و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواهیم بود. طبعاً موضوع آزادی زندانیان سیاسی، تکریم خانواده شهدا، تضمین تشکیل حکومت وحدت ملی و برگزاری کنفرانس ملی سوری-سوری با هدف تثبیت جایگاه دمشق و خروج از بحران و گفتگو‌های سوری‌ها در دستور کار دولت من قرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در دولت من تدبیر خاصی در زمینه قانون احزاب و نفی سلطه اندیشیده خواهد شد. قصد دارم امور جاری را به دست جوانان بسپارم و گروه‌های سیاسی و معارضان داخلی و خارجی را به مشارکت در روند فعالیت‌های جاری کشور دعوت کنم.

مرعی گفت: انتخابات ریاست جمهوری در سوریه بر مبنای ظرفیت‌های قانونی کشور انجام می‌شود و مردم سوریه نیز در آن مشارکت کردند. در ایران نیز بنا به ضرورت قانونی انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و تاکنون چندین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده است. این فرآیند قانونی در ایران و سوریه نشان می‌دهد دو کشور در برابر اراده و خواست سلطه جویانه آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه ایستاده‌اند. چنین انتخاباتی می‌تواند به توسعه و قدرت بیشتر محور مقاومت منجر شود؛ محور تهران-بغداد-دمشق-بیروت تا غزه با چنین سازوکاری انسجام می‌یابد و مقابل محور آمریکایی-صهیونیستی می‌ایستد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بر نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سوریه از سوی رسانه‌های داخلی و خارجی فشار وجود دارد، عنوان کرد: طبعاً در انتخاباتی که در هر کشوری برگزار می‌شود، شاهد برخی فشار‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی هستیم و رسانه‌های سوریه داخلی و رسانه‌های خارجی برای تحریک یا بازداشتن مردم اقداماتی انجام می‌دهند، ولی در زمینه فشار بر نامزد‌ها تاکنون چیزی نشنیده‌ام و به نامزد‌های سوریه اهانت یا موضوع کذب این نسبت داده نشده است.

محمود مرعی درباره اینکه آیا در صورت انتخاب مجدد بشار اسد به دولت آینده وی کمک خواهد کرد، گفت: اگر بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه پیروز شود دوره ریاست جدیدی آغاز خواهد شد و سرآغازی بر وحدت ملی خواهد بود. ما نیز در جبهه معارض دموکراتیک سوریه و نیز معارضان داخلی و خارجی دستان یاری خود را به سمت بشار اسد به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم دراز می‌کنیم و اراده ملی را محترم می‌شماریم و به نظر مردم احترام می‌گذاریم. هر چه از درون صندوق‌های رای بیرون بیاید محترم است و برای توسعه و آبادانی سوریه به بشار اسد کمک خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی انتخابات ریاست جمهوری سوریه بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردید، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای او از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

لازم بذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت