Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رئیسی گفت: یکی از اقدامات دولت باید ارتقاء نظام الکترونیک در حوزه سلامت باشد و به عبارتی دولت الکترونیک شکل بگیرد و نظام آن ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار سیاس خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع پزشکان، پرستاران و کادر درمان در بیمارستان میلاد گفت: سعادتی برای بنده است که در جمع فعالین حوزه سلامت و پزشکی هستند و تشکر می‌کنم از همه عزیزان و دست اندرکاران برنامه و امیدواریم بتوانیم با کمک همدیگر این راه را به درستی ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظرات شما برای ما راهگشا است صحبت‌های شما از سر دلسوزی و نگاه متخصصانه است.

وی افزود: صمیمانه از کادر درمان خصوصاً در این بیماری کرونا تشکر می‌کنم. آنان به خاطر جان مردم از جان خودشان گذشتند و این یک قله‌ای برای نظام سلامت کشور است. در همین بیمارستان میلاد صد‌ها نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که نشانه صدق کادر درمان است و اثبات کردند که می‌توانند از جان مردم محافظت کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی و قدرت، نظام سلامت توانمند و کارآمد است. یکی از شاخصه‌های ایران قوی، نظام سلامتی است که بتواند مبتنی بر علم و دانش و فناوری و کادر‌های متخصص و بدون دغدغه معیشت، بتوانند به نظام سلامت خدمت کنند.

رئیس دستگاه قضا افزود: از برنامه‌های دولت این خواهد بود که از نظام پرستاران به صورت ویژه حمایت شود. جامعه پزشکی یک جامعه مرجع است و شعر و کرامت آنان باید حفظ شود. مسئله تعرفه‌گذاری از تاکیدات رهبری و از برنامه‌های دولت ماست. ما یک ظرفیت عظیم در کشور در حوزه پزشکان و پرستاران داریم و باید برای رفع مشکلات از آنان حمایت و استفاده کنیم.

آیت الله رئیسی گفت: یکی از اقدامات دولت باید ارتقاء نظام الکترونیک در حوزه سلامت باشد و به عبارتی دولت الکترونیک شکل بگیرد و نظام آن ارتقا یابد. باید توزیع عادلانه خصوصاً توزیع عادلانه متخصصین پزشکی در کشور صورت گیرد و همچنین اصلاح سطح بندی خدمات در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره با کمبود آگاهی عمومی درباره بیماری‌ها گفت: باید آگاهی سطح عمومی جامعه در مقابل بیماری‌ها خصوصاً بیماری کرونا افزایش یابد و همچنین برنامه‌های ویژه برای حمایت از حقوق بیماران باید انجام شود. ارتقاء سطح سلامت غذایی، هوا، آب و محیط زیست و ورزش از مسائل مهمی است که در کاهش بیماری نقش دارد و از موارد دارای اولویت در دولت ما خواهد بود.

وی افزود: نظام سلامت و دارو و درمان باید شفاف باشد و این شفافیت از خیلی از مسائل خصوصاً فساد پیشگیری می‌کند. اگر کسی بخواهد با سلامت مردم دنبال منفعت خود باشد، مجرم است و باید جلوی آنان گرفته شود. همچنین مجموعه نظام سلامت و حوزه دارو باید در مورد این مسئله حساس باشند. دولت مردمی باید با کمک خود شما پرستاران و پزشکانکخه جزء مردم هستید شکل بگیرد و باید کمک کنیم تا مسائل و مشکلات حل شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به کمبودها درباره تجهیزات سالمندان و معلولین گفت: توجه جدی به معلولین و تجهیزات آنان، سالمندان، زنان سرپرست خانواده و عموم محرومین باید صورت گیرد و این از اولویت‌های دولت است. ابتدا باید از واکسن داخلی و اگر امکان آن نبود از واکسن خارجی برای واکسیناسیون عمومی استفاده شود و و هر چه سریعتر باید این کار صورت پذیرد. طرح غربالگری شهید سلیمانی از اقدامات خوبی بود و باید ادامه یابد و این کار نوعی پیشگیری است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افرود: ما در کشور نیروی کارآمد و منابع کم نداریم. در حال حاضر به همه ثابت شده است که فشار حداکثری شکست خورده است و ما ملتی و جوانانی با اراده و کارآمد داریم که تحریم را خنثی میکند. تولید واکسن در کشور از افتخارات ماست.

وی گفت: امروزه ایران اسلامی در نظام سلامت برای شکل گرفتن مرجعیت علمی در منطقه و جهان پیش می‌رود و مقالات ما این مسئله را اثبات می‌کند و جزو افتخارات ماست. شکل گرفتن مرجعیت علمی برای کشور‌های همسایه و جهان اثبات کرده است که ایران اسلامی می‌تواند و قدرتمند است. در این رابطه باید گام‌های بلندتری نیز برداریم و کشور، اصحاب ما می‌توانیم است و توانیم کار‌های بزرگی انجام دهیم.

رئیس دستگاه قضا گفت: سیاست‌های نظام از جمله سیاست جمعیت باید اجرایی شود. حوزه ناباروری باید حمایت و خدمات صورت گیرد نباید زوج‌های نابارور برنج بیفتند. تصور بنده این است که با بررسی‌های انجام شده باید هزینه خانواده‌ها در سبد بهداشت کاهش ۵۰ درصدی پیدا کنیم و مردم دغدغه درمان نداشته باشد. با اقداماتی مثل کارت‌های سلامت، باید پیش پرداخت را در مسئله درمان حل کرد.

آیت الله رئیس در انتها گفت: امیدواریم با کمک و همکاری همه کادر درمان و نیرو‌های دغدغه من در حوزه سلامت، بتوانیم گام‌هایی را برای دغدغه مردم و کادر درمان برداشته و این گام‌ها انجام شدنی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات 1400 رئیسی 1400 نامزدهای ریاست جمهوری آیت الله رئیسی حوزه سلامت کادر درمان نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد

نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد: توجه به ارتقای شغلی کارگر، پرداخت حقوق به‌موقع کارگران، دقت در واگذاری کارها به کارگر ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر گفت: حمایت مردم و نمایندگان قوای سه‌گانه از استاندار لرستان با هدف توسعه و آبادانی استان ضروری است.

وی با بیان اینکه اولین گام لزوم حمایت دولت و قوای سه‌گانه از استاندار است تا شاهد توسعه باشیم افزود: حمایت‌هایی که تاکنون انجام شده‌است، قابل‌تقدیر اما کافی نیست و همکاری با استاندار جدید ضروری خواهد بود تا تحول همراه با جهش را شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: ما در حال نزدیک‌شدن به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی هستیم و اگر افرادی بدون در نظر گرفتن شایسته‌سالاری به فردی رأی دهند خیانت به اسلام، نظام و مردم کرده‌اند.

شاهرخی با بیان اینکه انتخاب فرد اصلح ضروری است و مردم باید نگاه قبیله‌گرایی را کنار بگذارند تصریح کرد: برگزارکنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید امانت دار مردم باشند و حفاظت و صیانت از رأی مردم را به‌عهده بگیرند.

وی افزود: مسئولان طبق قوانین حق تبلیغ ندارند و در غیر این صورت با این‌گونه افراد متخلف برخورد می‌شود و اگر تخلفی صورت بگیرد، باید اطلاع رسانی شود تا جنبه بازدارندگی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: هیچ نهادی در این استان درباره رد و یا تأیید شخص و یا حوزه انتخابیه از نماینده ولی فقیه استعلام نکرده‌است و همه چیز برای مردم یکسان خواهد بود.

شاهرخی گفت: روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای  در پیش است و این ورزش با طنین ذکر و یاد اهل‌بیت به‌ویژه امیرالمؤمنین علیه‌السلام همراه و این فرهنگ باید با هدف جوانمردی تبلیغ شود.

وی با اشاره به شهادت مرتضی مطهری و روز معلم اعلام کرد: گروهی منحرف این فقیه و فیلسوف را از جامعه اسلامی گرفتند و با توجه به نام‌گذاری این روز به‌نام روز معلم، معلمان چراغ ارشاد را در دل شاگردان روشن نگه دارند که باارزش‌ترین هدیه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به روز کارگر افزود: حیات و زندگی جامعه وابسته به کار و کارگر است و تلاش‌های این قشر مهم تلقی می‌شود و جامعه باید به سمتی حرکت کند که کسب ثروت رابطه مستقیم با کار داشته باشد.

وی با بیان اینکه ویژه‌خواری، ربا و رانت در نظام اسلامی باید برچیده شود، تصریح کرد: بخشی از مشکلات امروز از عدم مبارزه به‌هنگام، فوری و قاطع با فساد است.

شاهرخی متذّکر شد: توجه به ارتقای شغلی کارگر، پرداخت حقوق به‌موقع کارگران، دقت در واگذاری کارها به کارگر ضروری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: رژیم اشغالگر قدس کانون جرم و جنایت در دنیا است و تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، اما مورد حمایت آمریکای جنایتکار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • اولین واکنش دولت رئیسی به ضرب الاجل اقتصادی قالیباف
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید