Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در بخش دانش‌آموزی، فارس با کسب ۳ رتبه اول، ۱۱ رتبه دوم و ۱۲ رتبه سوم و فرهنگیان استان نیز با کسب ۴ رتبه اول، ۲ رتبه دوم و ۳ رتبه سوم موفق به کسب مقام برتر کشوری شدند.

اسماعیلی، طرح پرسش مهر ریاست جمهوری را نشانه‌ای از نقش و جایگاه دانش‌آموزان، معلمان و مربیان برای ساختن آینده ایران و همچنین بهترین امکان برای توسعه فرهنگی و نهادینه کردن آداب، اخلاق و فضائل انسانی و مهارت‌های ارتباطی و حرفه‌ای در نسل آینده‌ساز ایران اسلامی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: هرساله رئیس جمهور در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید شعاری را به عنوان پرسش مهر ریاست جمهوری انتخاب می‌کند که امسال سوال پرسش مهر ۲۱ را این گونه مطرح کرد. " فرزندانم؛ برای مقابله با ویروس کرونا، چگونه باید به اعضای خانواده خود، همکلاسی‌ها، مدرسه و دوستان یاری و کمک کنیم؟ "

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: پس از طرح این پرسش در پانزدهم شهریور ماه ۹۹، دانش‌آموزان و معلمان پاسخ‌های خود را در قالب آثار هنری در ۱۵ رشته و گرایش مختلف در بخش‌های آفرینش‌های ادبی، رسانه و فضای مجازی، هنر‌های نمایشی و هنر‌های تجسمی، به دبیرخانه این مسابقات در نواحی و شهرستان‌های استان فارس ارسال کردند.

اسماعیلی در تشریح اسامی دانش آموزان منتخب استان فارس در این جشنواره کشوری گفت: براساس اعلام دبیرخانه کشوری این جشنواره دانش آموز روژان رستمی در رشته داستان از فسا، دانش آموز مریم آریا منش در رشته سخنوری از داراب و دانش آموز ملیکا امامی در رشته نقاشی از ناحیه یک شیراز موفق به کسب رتبه اول این جشنواره شدند.

او افزود: دانش آموز روزبه خوانچه زر در رشته نمایشنامه نویسی، دانش آموز احسان فرمانی در رشته استندآپ کمدی و دانش آموز هدیه السادات رنجبر در رشته سخنوری از ناحیه چهارشیراز، دانش آموز فاطمه چوبینه در رشته شعر از آباده، دانش آموز زینب صفری در رشته ایده پردازی دیجیتال از ناحیه سه شیراز و دانش آموز فاطمه السادات فرح بخشیان در رشته وبلاگ از داراب، رتبه دوم این جشنواره کشوری را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در تشریح دیگر اسامی دانش آموزانی که موفق به کسب رتبه دوم این جشنواره شدند افزود: دانش آموز سارینا ستوده در رشته نقاشی از لامرد، دانش آموز روناک اکبری در رشته داستان مصور از ناحیه ۱ شیراز، دانش آموز سیده حدیث حسنی در رشته موشن گرافیک و دانش آموز سپیده کهن در رشته خط نستعلیق از ناحیه دو شیراز، دانش آموز رعنا دانش زرین در رشته موشن گرافیک از ارژن موفق به کسب رتبه دوم این جشنواره شدند.

اسماعیلی گفت: دانش آموز ابوالفضل کرمدار در رشته نمایشنامه نویسی، دانش آموز مهسا نظری در رشته وبلاگ، دانش آموز علیرضا جام در رشته طراحی ودانش آموز امیر حسین مژده در رشته نقاشی از ناحیه ۴ شیراز، دانش آموز سیده هانیه هندی در رشته وبلاگ از ناحیه سه شیراز رتبه سوم این جشنواره کشوری را به خود اختصاص دادند.

او در تشریح دیگر اسامی دانش آموزانی که موفق به کسب رتبه سوم این جشنواره شدند افزود: دانش آموز مهدی بهروزی در رشته خط نستعلیق، دانش آموز حدیث السادات دوستبین در رشته نقاشی خط، دانش آموز فائزه اسفندیاری بیات در رشته طراحی و پرستو سادات رحمانی در رشته نقاشی از ناحیه ۱ شیراز، دانش آموز سارا غفارنژاد در رشته خط نستعلیق از نی ریز، دانش آموز امیر محمد نظری در رشته نقاشی از آباده رتبه سوم این جشنواره را از آن خود کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس همچنین در ادامه در تشریح اسامی فرهنگیان منتخب استان فارس در این جشنواره کشوری افزود: فرهنگی محبوبه زمانی بخش در رشته نمایشنامه نویسی از ناحیه ۱ شیراز، فرهنگی شیما چهره آزاد در رشته نقاشی از لارستان، فرهنگی فرامرز کشتکار در رشته کاریکاتور از ناحیه ۴ شیراز و فرهنگی سعید صادقی نقدعلی در رشته کاریکاتور از جهرم موفق به کسب رتبه اول این جشنواره کشوری شدند.

اسماعیلی در ادامه گفت: فرهنگی احمد رضا اعتمادی در رشته پوستر از داراب، فرهنگی سارا کریمی در رشته داستان مصور از ناحیه ۱ شیراز موفق به کسب رتبه دوم و فرهنگی ندا رحیمی در رشته پویانمایی از عشایر، فرهنگی مژگان دستوری در رشته شعر از ناحیه ۱ شیراز و ساحره خدامی در رشته اینفوگرافی از آباده طشک رتبه سوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان فارس جشنواره پرسش مهر مدیر کل آموزش و پرورش فارس رتبه سوم این جشنواره جشنواره کشوری جشنواره شدند موفق به کسب رتبه رشته نقاشی ناحیه ۱ شیراز دانش آموزان دانش آموز پرسش مهر رتبه دوم رتبه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۴۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

سعید غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد