Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار سابق منطقه ۱۵ شهر تهران گفت: شهردارانی که در این دوره انتخاب شدند نه کارنامه ای داشتند و نه توان کار کردن داشتند در واقع هیچکدام در حد قالیباف نبودند. - اخبار اجتماعی -

علی اکبر انجمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر در شهر تهران، اظهار کرد: من نمی‌خواهم دوره مدیریت محمدباقر قالیباف را با این مدیریت شهری مقایسه کنم، زیرا اصلا با هم قابل مقایسه نیستند! شاید بگویند خیلی طرفدار قالیباف هستم که این حرف را می‌زنم اما اینطور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: من معتقدم شهردار باید «میدانی» باشد زیرا کار شهرداری کار میدانی است، باید با چشم ببینید زباله جمع شده یا خیر، آسفالت انجام شده یا خیر، پیش از آن آزمایش های لازم روی خاک انجام شده است یا خیر؟ اما اعتقاد دارم در این دوره از این کارها نشده است.

شهردار سابق منطقه 15 تصریح کرد: طی 4 سال گذشته 5 شهردار در تهران تغییر کرد؛ در چنین شرایطی شهردار می تواند برنامه ارائه دهد؟ با اینکه برخی از اعضای فعلی شورای شهر را آدم های قوی و متخصصی می‌دانم اما انگار آنها نیز در حاشیه بودند و عده‌ای کارهای ژورنالیستی و پوپولیستی انجام می دادند و به نظرم شورای شهر به مجموعه ای تبدیل شده بود که اعضای آن به جای کار، بیشتر به سخن گفتن پرداختند.

وی افزود: شهردارانی که در این دوره انتخاب شدند نه کارنامه ای داشتند و نه توان کار کردن داشتند در واقع هیچ‌کدام در حد قالیباف نبودند. من فکر میکنم غیرت، همت و جوشش آمپول نیست که بتوان به کسی تزریق کرد. به عقیده من شورای شهر باید آدم های متخصصی باشند و یک فرد متخصص را برای شهر انتخاب کنند که شهر، شهرداری و جنس کار را بشناسد.

انجمنی خاطرنشان کرد: کار شهرداری از جنس اجتماعی است؛ قالیباف در مقطعی فرمانده بسیج و در مقطعی فرمانده ناجا بود و بعد  به شهرداری آمد؛ این اقدامات از جنس امور اجتماعی است و به هم مربوط می شود. حناچی استاد دانشگاه است و جزو نخبگان مجموعه خودش به حساب می آید اما مدیر میدانی نیست، همیشه ستادی کار کرده، کار دانشگاهی کرده، او استاد دانشگاه خوبی است اما قالیباف هرجا بود کار میدانی و اجتماعی کرد.

وی اظهار کرد: شهردار باید تجربه کار میدانی داشته باشد؛ شاید برخی بگویند فلانی مرد میدان است، پل و راه و راه سازی را میشناسد اما این یکی از شاخصه هاست، علاوه بر این همانطور که اشاره کردم شهردار باید شهر و شهرداری را هم بشناسد. بنابراین به عقیده من شهرداران انتخاب شده ضعیف هستند، اگر ضعیف نبودند کارنامه داشتند. قالیباف انسان بی عیبی نیست همانطور که همه انسان ها دارای معایبی هستند اما شهردارانی که من می‌بینم به اندازه وی نیستند.

شهردار سابق منطقه 15 در ادامه گفت: شورای شهر نیز باید عملگرا و متخصص باشد و کار سیاسی نکند زیرا سیاسی کاری برای این نهاد سم است و آن را از مسیر خود خارج می کند. شورای شهر باید بصیرت داشته باشد، همه چیز را سیاه و سفید نبیند و اکر کاری که میخواستند انجام بدهندف نشد و نتوانستند، به مردم راستش را بگویند!

بودجه‌ پروژه‌های عمرانی جنوب تهران در دوره جدید چقدر رشد کرد؟ حناچی: 10 درصد!کم لطفی به نخبگان به دلیل تصمیمات غیراصولی مدیریت شهری تهرانمدیریت فعلی شهر تهران چه پروژه‌هایی را به بهره‌برداری رساند؟مدیریت فعلی شهر تهران «خسته» است!/ ظرفیت درآمدزایی 5هزار میلیاردی از زباله در تهران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، این سلسله نشست‌ها به ابتکار شهرداری تبریز برگزار خواهد شد و در ماههای آینده به صورت مستمر بین شهرداران شهرهای جاده ابریشم ادامه خواهد یافت.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز در این نشست که در قالب وبینار برگزار خواهد شد به ارائه ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و توریستی شهر تبریز و تبیین جایگاه ژئوپلتیک این شهر در مسیر جاده ابریشم می پردازد.

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با حضور موتونوبو ناکاگاوا شهردار نارا (از شهرهای ژاپن)، فضل‌الدین عمراف شهردار سمرقند (از شهرهای ازبکستان) و یعقوب هوشیار شهردار تبریز برپا خواهد شد.

معرفی شهر نارا، جایگاه بین المللی و نقش آن در مسیر جاده ابریشم و همچنین معرفی شهر سمرقند توسط شهردار این شهر از دیگر بخش‌های این وبینار خواهد بود.

رویداد دوجانبه «مجمع ژاپن و ایران در زمینه معماری و مسائل شهری» که در ژاپن بین فوریه و می در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، بستر این تبادل فرهنگی را تشکیل داده است. در این راستا و در ادامه فعالیت‌های دیپلماسی شهری و پس از ارایه نامه رسمی شهردار تبریز به شهردار نارا، گفتگو های مابین دو شهر برای اولین بار آغاز شده و امید است گفتگوی شهرداران نتایج خوب و ملموسی را برای شهروندان طرفین داشته باشد.

این نشست به عنوان پیش زمینه‌ای برای نشست دوم که همزمان با همایش فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز در سال جاری برگزار می‌شود، خواهد بود.

از نتایج پیش بینی شده برای این نشست می‌توان به برگزاری هفته‌های فرهنگی در شهرهای جاده ابریشم، مفاهیم مدرن و بروز در حوزه تعاملات بین المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها، توسعه شهری شهرهای تاریخی حول محور تاریخی، تبیین سیاست‌های جاده ابریشم در حوزه‌های تبادلات فرهنگی، گردشگری و احیا بافت‌های تاریخی و توسعه و گسترش تعاملات علمی بین شهرهای جاده ابریشم از طریق برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها و بسترسازی توسعه این ارتباطات اشاره کرد.

کد خبر 6092841

دیگر خبرها

  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود