Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-این روزها قطعی برق در کشور و استان هرمزگان یکی از معضلات مهم و جدی است که نیاز است در کنار اهتمام ویژه مسئولین به تامین برق مورد نیاز استان، مردم نیز با مدیریت مصرف برق این دوران را بگذرانند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس؛ سال 1400 که آخرین سال و آخرین ماه‌های استقرار دولت دوازدهم در آن قرار گرفته است با چالش‌هایی آغاز و در حال گذران است و امروز این بحث مطرح است که دولت دوازدهم بایستی حداقل تلاش کند تا کشور را با خاطرات بد کمتری به دست دولت بعدی بسپارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزها قطعی‌های مکرر برق موجب شده است نارضایتی عمومی را افزایش داده است البته وزارت نیرو و شرکت توزیع نیروی برق با انتشار جداول قطعی برق سعی کرد حدالامکان از قطعی بدون اطلاع قبلی جلوگیری کند اما این اطلاع رسانی شاید در استان‌های خوش آب و هوا یک اطلاعیه برای کشیدن لوازم برقی از برق باشد اما در استان هرمزگان که مشکل اساسی دمای بالای هوا است آن چنان کارساز نیست و شاید تلاش برای ذخیره هوای سرد دور از انتظار باشد. 

اما این برهه زمانی که رضا اردکانیان وزیر نیرو را مجبور به معذرت خواهی از مردم کرد را نیز باید با اهتمام ویژه مردم برای صرفه جویی سپری کرد؛ چرا که عدم وجود بارش در سالی که گذشت نوید تابستانی گرم و خشک را می‌دهد و چنانچه مردم آستین همت را بالا نزنند با تابستانی به مراتب سخت‌تر رو به رو خواهیم شد.

در چند روز گذشته اکثر نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به موضوع نوسانات برقی در استان ورود کردند و از وزارت نیرو خواستند که به دلیل گرمای بالای استان هرمزگان ساعات خاموشی در استان را کاهش دهد که الحمدالله در یکی دو روز گذشته شاهد بهبود وضعیت بوده‌ایم اما برخی از منابع اعلام کرده‌اند که ممکن است در هفته‌های آینده نیز شاهد این مشکلات باشیم.

تجربه نشان داده است نیروی مردم هر کجا که وارد عمل شود توانسته است انقلابی در عرصه‌های مختلف از خود به نمایش بگذارد و هم اینک لازم است مردم عزیز در جهت اصلاح الگوی مصرف برق نیز گامی موثر بردارند امروزه که در ساعاتی با مشکل قطعی برق روبرو بودیم شاید بیشتر قدر این نعمت الهی را بدانیم و بایستی به این موضوع توجه کنیم که برق شبکه به هم پیوسته است و صرفه جویی ما می‌تواند هموطنان دیگری را که در سایر نقاط کشور و مناطق محروم حضور دارند را امکان بیشتری برای استفاده از برق برایشان فراهم کند.

شاید خیلی از وسایلی که 24 ساعته در برق هستند مسئله‌ای نباشند که الزامی برای استفاده از آنها داشته باشیم، کم کردن روشنایی خانه‌ها و تنظیم درجه سیستم سرمایشی روی عددی که مصرف کمتری را متحمل شبکه برق می‌کند نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مهندس هاجر عبدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهارداشت: امسال افزایش زودهنگام دمای هوا در استان هرمزگان و حتی کشور موجب شده است که استفاده از سیستم سرمایشی در منازل، ادارات و دیگر نقاط افزایش پیدا کند و همین امر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: این استفاده زودهنگام مردم از سیستم‌های سرمایشی موجب شده است که بر روی شبکه برق فشارهایی وارد شود و در جهت ایجاد توازن در شبکه شاهد قطعی‌هایی باشیم.

عبدی بیان کرد: کاهش چشمگیر بارندگی‌ها در سال‌های گذشته نیز مزید بر علت این قطعی‌ها است چرا که کاهش بارندگی‌ها موجب شده است نیروگاه‌های برق آبی نتوانند آن طور که باید و شاید برق تولید کنند و این موضوع موجب شده است که تعادلی که بایستی بین تولید و مصرف انرژی برق ایجاد می‌شد بهم بخورد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان تصریح کرد: به جهت با اخلال روبرو شدن تعادل بین تولید و مصرف برق شاهد اعمال برنامه مدیریت اضطراری بار یعنی خاموشی‌های طبق برنامه هستیم و هدف اصلی این خاموشی‌ها برگرداندن پایداری به شبکه سراسری برق کشور است.

وی تاکید کرد: مردم عزیز می توانند نقش مهمی را در کاهش خاموشی و رفع این مشکل ایفا کنند لازم است در این امر اهتمام ویژه‌ای به خرج دهند. 

عبدی خاطرنشان کرد: چنانچه مردم مصرف خود را مدیریت کنند و مصرف خود را 10 تا 20 درصد کاهش دهند می‌توانیم از این دوران گذر کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان تاکید کرد: مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف برق یعنی از ساعت 13 تا 17 بعدازظهر باید کنترل شود مردم می‌توانند با عدم استفاده از لوازم پر مصرف برقی در این ساعات و انتقال به ساعات کم بار یعنی از ساعت 11 شب به بعد و همچنین تنظیم دمای کولر بر روی 24 درجه، در عبور از تابستان 1400 ما را یاری کنند و تابستان امسال با حداقل اعمال برنامه مدیریت اضطراری بار سپری شود.

13 دلیل اصلی قطع برق / بی‌کفایتی دولت، شرایطِ تحمیل شده تا نفوذ در تصمیمات؟!گلایه واحدهای تولیدی از قطع اعلام‌نشده برق/ قطعی برق باعث فاسدشدن مواد غذایی کارخانه‌جات می‌شودسناریوی 4 ساله قطع برق در دولت تدبیر و امید! داغی که پس از «کرونا» بر دل اصناف نشسته است + فیلم

انتهای پیام/865/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان هرمزگان موجب شده شرکت توزیع قطعی برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

کد خبر 6090185 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب