Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@23:53:47 GMT

شیوع ویروس هندی کرونا در افغانستان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۲۵۴۵

شیوع ویروس هندی کرونا در افغانستان

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد : با گسترش موج سوم ویروس کرونا از نوع جهش یافته هندی فقط طی 24 ساعت گذشته 977 مورد جدید در این کشور شناسایی شده اند که این وضعیت طی دو هفته آینده خطرناکتر نیز خواهد شد.

 وزارت بهداشت افغانستان روز جمعه ضمن هشدار نسبت به خطرناک بودن ویروس هندی کرونا اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 18 نفر بر اثر بیماری کرونا جان باختند و 977 تن دیگر نیز مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزارت بهداشت افغانستان نوع ویروس هندی اکنون در تمام استان های افغانستان گزارش شده که به سرعت در حال گسترش است و هشدار داده است طی دو هفته آینده وضعیت خطرناکتر خواهد شد

آمارهای وزارت بهداشت افغانستان نشان می ‌دهد که از آغاز شیوع ویروس کرونا در افغانستان تاکنون هفتادهزار و ۱۰۷ بیمار مثبت به ویروس کرونا ثبت شده که از این جمله دو هزار و  ۸۹۹ بیمار جان باختند و ۵۷ هزار و ۱۱۹ تن نیز بهبود یافته و راهی منازل خود شده اند.

شهرداری کابل نیز اعلام کرده است که از آخر هفته آینده تالارها و سالن های عروسی تعطیل خواهد شد.

شهرداری کابل تاکید کرده است که این سالن‌ها از عوامل مهم گسترش ویروس کرونا در بین شهروندان کابل است.

بیمارستان «افغان- ژاپن» در کابل به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و برخی گزارش ها نیز از کمبود و حتی نبود تخت های بیمارستانی در افعانستان برای بیماران حکایت دارد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت افغانستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان

سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا برای رایزنی درباره افغانستان عازم قطر و پاکستان شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان بس» سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته سفر 4 روزه منطقه‌ای خود به قطر و پاکستان جهت رایزنی درباره افغانستان را آغاز کرده است.

آخرین سفیر آمریکا در افغانستان قرار است در تور منطقه‌ای خود در دیدار با مقامات ارشد دولت قطر و سایر هیئت‌های دیپلماتیک در این کشور درباره «حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه» گفتگو کند.

 بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، جان بس در اسلام‌آباد نیز با مقامات ارشد پاکستان دیدار خواهد کرد تا در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کند.

جان بس پیش از این و از سال 2017 تا 2020 سفیر آمریکا در کابل بود.

رایزنی توماس وست درباره تعیین نماینده ویژه افغانستان در دبیرایزنی‌های نماینده ویژه آمریکا با برخی مقامات اروپایی و آسیایی درباره افغانستانافغانستان محور رایزنی‌های مخفیانه مقامات ارتش پاکستان با آمریکایی‌ها

این نخستین سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره افغانستان در سطح معاون سیاسی این وزارت به منطقه، پس از خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان است.

پیش از این رایزنی‌ها و دیدارهای منطقه‌ای توسط «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان