Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی/ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به مقام های دیپلماتیک امریکا و انگلیس هشدار داد که مذاکرات وین را تحریف نکنند. به گزارش «ایران» سعید خطیب‌زاده، با اشاره به سفر وزرای خارجه امریکا و انگلیس به سرزمین‌های اشغالی در توئیتی نوشت:‌ وزرای خارجه امریکا و انگلیس در تلاش برای جلب رضایت دشمن قسم خورده برجام، مذاکرات وین را تحریف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این دلسرد کننده است. او خطاب به وزرای خارجه امریکا و انگلیس افزود: رژیم خونخوار اسرائیل که سعی در جلب رضایتش دارید، هر کاری توانست کرد تا توافق (برجام) را تخریب کند. خطیب‌زاده افزود: به جای بی اعتبار کردن خودتان، بر احیای توافق اصلی - تنها راه‌حل روی میز - تمرکز کنید.
این واکنش ایران به اظهاراتی بود که وزرای خارجه امریکا و انگلیس در سفر به سرزمین‌های اشغالی در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی درباره برجام عنوان کردند. «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا در سفر به فلسطین اشغالی ضمن تأکید بر اتحاد مستحکم واشنگتن و تل‌آویو علیه ایران، گفته بود که «ایالات متحده امریکا و اسرائیل در این گزاره که هرگز نباید به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود کاملاً متحد هستند». «بلینکن» همچنین در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به مذاکرات احیای برجام در وین، گفت:«در پی تقویت و طولانی کردن توافق هسته‌ای هستیم».
از سوی دیگر، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس هم که اواخر هفته گذشته به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود، در صفحه توئیتر خود نوشت: «در دیدار خود با «گابی اشکنازی » بر تعهد به راه‌ حل دو دولتی، اهمیت یک توافق هسته‌ای قوی‌تر با ایران و تعهد خود به امنیت اسرائیل تأکید کردم».
این موضعگیری ها در حالی مطرح می شود که دور پنجم مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین سه شنبه هفته گذشته با حضور هیأت های دیپلماتیک ایران و کشور‌های ۱+۴، برگزار شد و سپس رایزنی های کارشناسی و دیپلماتیک در روزهای بعد ادامه یافت که تاکنون جریان دارد؛ در همین چارچوب «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توئیتری با اعلام خبر دیدار کشورهای عضو برجام (به غیر از ایران) با هیأت امریکایی در روز پنجشنبه گذشته گفت:«ما در خصوص وضعیت فعلی امور در گفت‌وگوهای وین تبادل نظر کردیم و تأکید ویژه‌ای روی جنبه‌های اجرایی توافق آتی داشتیم. این گفت‌وگوها در مرحله پیشرفته‌ای از لحاظ جزئیات قرار دارند.» همزمان با این مذاکرات «ژانت یلن»، وزیر امور خزانه‌داری امریکا در یک جلسه استماع در کمیته اعتبارات مجلس نمایندگان گفت این نهاد امریکایی به بررسی این خواهد پرداخت که رفع کدام تحریم‌ها علیه ایران مناسب است.
شاهرخ ناظمی، رئیس دفتر مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل هم به نیوزویک گفت: ما می‌خواهیم به توافقی خوبی درباره اقداماتی برسیم که امریکا باید برای بازگشت به برجام انجام دهد. برای انجام دادن این، عجله‌ای نداریم که روی موارد ناقص توافق کنیم. ناظمی درباره تأثیر نتیجه انتخابات در ایران بر مذاکرات برجامی هم تأکید کرد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران ارتباطی به مذاکرات ادامه دار وین ندارد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزرای خارجه امریکا و انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

وزیر خارجه انگلیس با تکرار ادعاهای مقام‌های غربی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌ها
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌‌ها
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!