Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@20:29:35 GMT

باغی که بهتر است در شب از آن دیدن نکنید / عکس

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۵۷۷۰

باغی که بهتر است در شب از آن دیدن نکنید / عکس

باغ گمشده در هلیگان نزدیک شهر «مواگیزی» در «کورن وال» در جنوب غرب انگلستان بوده و یکی از محبوب‌ترین باغ‌های گیاه شناسی در انگلستان است. خانواده «کورنیش ترماین» باغ را در دوره‌ای از اواسط قرن ۱۸ تا اوایل قرن ۲۰ تأسیس کردند و این محل همچنان بخشی از دارایی‌های این خانواده به شمار می‌رود.

این باغ پس از جنگ جهانی اول مورد بی توجهی قرار گرفت و نزدیک به یک قرن به فراموشی سپرده شد به گونه‌ای که باغ به انباری از گیاهان مختلف و درختان شکسته تبدیل شده بود گویی در راهروهای زمان پنهان شده بود و دیگر کسی آنجا را نمی‌شناخت تا اینکه در سال ۱۹۹۰ ایده بازسازی آن اجرایی شد و از آن روز تاکنون این باغ به محلی برای مراقبت مداوم از گیاهان و درختان تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باغ به سبک معمول قرن نوزدهم به نام «باغچه» تزئین شده و باغ به باغچه‌های متعددی با اشکال و طرح‌های مختلف تقسیم شده است.

این باغ دارای مجموعه‌ای از گل‌های «ردودندرون» است و همچنین دارای مجموعه‌ای عظیم و شگفت انگیز از گل‌های کاملیای باستانی و غول پیکر علاوه بر گیاهان مختلف، درختان و مجسمه‌های بسیاری است، زیرا دارای چندین دریاچه است که به وسیله پمپ‌هایی با بیش از ۱۰۰ سال قدمت، پر از آب می‌شوند و وجود این دریاچه‌ها و آب فراوان باعث شده مقدار زیادی گل و سبزیجات باغی در این ملک موروثی تولید شود.

این باغ و باغچه‌های پر از گیاهان آن در حال تبدیل شدن به منطقه توریستی محبوب در انگلستان است. در سال‌های گذشته برخی از رمز و رازهای هنری و جذابیت‌های هنری با برخی کارهای هنری شگفت انگیز به باغ افزوده شد، زیرا آماتور «سو هیل» و برادرش برخی از این زیبایی‌های را به صورت مجسمه‌های عظیم و عجیبی درآوردند که برخی از آن‌ها را شبیه انسان و برخی از آن‌ها شبیه حیوانات خانگی هستند. در واقع این آثار هنری بسیار عجیب و غریب هستند و تا حد زیادی ترسناک هستند و احتمالاً در شب بسیار وحشتناک به نظر برسند.

2323

کد خبر 1519790

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باغ انگلیس گیاهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب این قارچ‌ها باشید!

آفتاب‌‌نیوز :

طی روز‌های گذشته سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش سه برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خود رو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

گفته می‌شود در فصل بهار و با افزایش حجم بارش‌ها، قارچ‌های زیادی در طبیعت می‌رویند و ممکن است برخی افراد بدون آگاهی این قارچ‌های خود رو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف کنند که در نهایت ممکن است منجر به مسمومیت‌های شدید و حتی مرگ افراد شود.

اما سوالی که با انتشار این اخبار در ذهن بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان قارچ‌های سمی را از غیرسمی در طبیعت تشخیص داد و آیا همه قارچ‌هایی که در طبیعت می‌رویند سمی هستند؟ سوالی که ترحم بهزاد - مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در پاسخ به آن می‌گوید طبق مطالعات متخصصین و کارشناسان مربوطه، قارچ‌های سمی از نظر خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه شباهت زیادی به قارچ‌های خوراکی داشته و بسیار خطرناک هستند. تشخیص انواع خوراکی قارچ از انواع سمی مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه شناسی امکان پذیر است.

بهزاد همچنین از مردم درخواست کرد که از برداشت و مصرف خودسرانه قارچ‌های موجود در طبیعت و همچنین گیاهان دارویی که نوع آن‌ها را نمی‌شناسند جداً خودداری کنند.

وی همچنین عنوان کرد که بر اساس گزارش‌های واصله برای سم قارچ، پادزهر وجود ندارد و معالجه میسر نیست؛ بنابراین تنها راه ممکن جلوگیری از صدمات مصرف این نوع گیاهان و عدم برداشت گیاهان ناشناخته است که علاوه بر صدمات جانی، به اکوسیستم مرتعی آسیب می‌رساند، تنوع زیستی را از بین می‌برد، موجب تخریب منابع می‌شود، خسارات و زیان فراوان به نسل فعلی و نسل‌های آینده می‌زند و موجب انقراض گونه‌ها شده و حیات را از بین می‌برد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد: مصرف قارچ توسط حیوانات و پرندگان، بیانگر غیر سمی بودن آن قارچ برای انسان نیست و حتی برخی از سموم مقاوم به گرما بوده و آماده سازی آن به صورت کباب، آب پز و بخار پز و سرخ کردن، مواد سمی از بین نمی‌برد و سم زدایی نمی‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود از برداشت و مصرف خودسرانه گیاهان دارویی و قارچ‌ها که نوع آن‌ها را نمی‌شناسید جداً خودداری کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازار فروش گیاهان محلی زنجان در فصل بهار
  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • فیلم تعجب و بهت عرب‌ها از دیدن نیسان طلایی سایپا!
  • واکنش عرب‌ها با دیدن نیسان طلایی ایرانی (فیلم)
  • آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه