Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فاطمه نوروزیان روز شنبه در گفت وگوبا ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بیمارستان های هرمزگان بستری هستند و حال ۱۷ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در یک هفته گذشته موارد مثبت شناسایی بیش از ۲۴ درصد و موارد بستری در بیمارستان های هرمزگان نیز در مقایسه با هفته قبل تر ۱۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند و مجموع بستری ها به ۵۰۰ نفر رسید.

دکتر نوروزیان بیان داشت: در همین مدت زمان دو نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان در استان به یک هزار و ۲۶۱ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به تکرار الگوی صعودی خرداد سال گذشته کرونا در استان در خردادماه امسال، گفت: البته این الگو امسال تفاوت هایی داشته که یکی از بارزترین آنها افزایش شمار بستری ها و موارد مثبت است.

دکتر نوروزیان بیان داشت: خردادماه پارسال بیشترین موارد مثبت روزانه عددی برابر ۳۰ تا ۴۰ نفر بود اما امسال این میزان بیش از ۱۰ برابر افزایش داشته و حتی در یکی از روزها ۷۰۰ مورد مثبت کرونا در هرمزگان شناسایی شده است.

کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی زنگ خطری جدی برای سلامت هرمزگان است

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با اشاره به روند افزایش شیوع ویروس کرونا در استان به ویژه در روزهای پس از عید سعید فطر، گفت: متاسفانه در چند وقت اخیر شاهد کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان هستیم که این مساله زنگ خطری جدی برای سلامت هرمزگان است.

دکتر حسین فرشیدی ابراز داشت: بیشترین علت ابتلا و شیوع کرونا در مناطق مختلف هرمزگان، حضور در دورهمی ها و مراکز شلوغ مانند بازارهای سنتی و کافی شاپ ها و همچنین برگزاری مراسم های عروسی و عزا است.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در قطع زنجیره انتقال کرونا و کنترل شرایط، تصریح کرد: ما باید شیوه نامه‌ها را بنویسیم و مشخص کنیم، اما این مردم هستند که باید رعایت کنند، گرچه ممکن است به علت طولانی شدن زمان همه گیری بیماری مردم خسته شده باشند، اما نباید فراموش کرد که کادر بهداشت و درمان نیز خسته است.

دکتر فرشیدی شمار شهرهای قرمز هرمزگان را پنج شهر اعلام کرد و گفت: هم اکنون بندرعباس، پارسیان، رودان، میناب و جاسک در وضعیت قرمز قرار دارند و دیگر مناطق نیز شرایط بسیار ناپایداری داشته و مردم باید رعایت پروتکلهای بهداشتی را جدی بگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: با توجه به حجم بالای ورود و خروج مسافر به استان از طریق مسیرهای دریایی، ریلی و هوایی ، باید برنامه ریزی انجام شود که همه مسافران ورودی دو هفته قرنطینه شوند و یا اینکه آزمایش پی سی آر برای آنها انجام شود، در غیر این صورت ممکن است با شرایط حادی روبرو شویم.

برچسب‌ها ویروس کرونا هرمزگان مرگ و میر پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هرمزگان مرگ و میر ویروس کرونا هرمزگان مرگ و میر اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیمارستان های هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک

طی این مراسم که با حضور دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، از دکتر مجتبی مهترپور به پاس ۱۶ ماه حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک تقدیر و دکتر محمد رزانی به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.

در پایان با اهدای لوح یادبود از طرف معاون بهداشتی دانشگاه، از زحمات دکتر مهترپور تجلیل و ابلاغ دکتر رزانی بعنوان رئیس جدید شبکه بهداشت به وی تقدیم گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله