Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایان عمر شورای شهر پنجم مبین این حقیقت بود که اقدامات خاصی در حوزه مقاوم سازی سازه ها و بناها و نوسازی بافت فرسوده در این دوره صورت نگرفت. این در حالی است که برخی از معضلات شهری مانند سقوط مصالح و سازه های موجود در فضای شهر جان شهروندان را مورد تهدید قرار می دهد.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از خطراتی که در کنار سایر خطرات حوزه شهرسازی در بسیاری از شهرها به ویزه در تهران بزرگ جان شهروندان را تهدید می کند، سقوط سازه ها و بناهایی است که ترکیب بندی مبلمان شهری وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این دست اتفاقات می توان به مواردی چون سقوط سنگ و سرامیک نمای نمای ساختمان ها، تخریب بخشی از بافت فرسوده و... که به واسطه عدم رعایت نکات فنی، بازدیدهای دوره ای، پایان عمر مفید و عدم اقدام به تعمیر و نوسازی و یا متاثر از رخداد بلایای طبیعی مانند «طوفان شن و سیل ۱۳۹۴ تهران در روز ۲۸ تیر در استان تهران و البرز» و «طوفان عصر دوشنبه ۱۲ خرداد سال ۱۳۹۳ تهران» اتفاق می افتند. پایان عمر شورای شهر پنجم مبین این حقیقت بود که اقدامات خاصی در حوزه مقاوم سازی سازه ها و بناها و نوسازی بافت فرسوده در این دوره صورت نگرفت. این در حالی است که برخی از معضلات شهری مانند سقوط مصالح و سازه های موجود در فضای شهر جان شهروندان را مورد تهدید قرار می دهد.

منبع: دانا

کلیدواژه: سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در حاشیه مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان که صبح امروز برگزار شد، گفت: لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری استانداردسازی و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور افزود: در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره اجرای طرح ترافیک جدید در تهران نیز گفت:با توجه به افزایش تردد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها باید طرح ترافیک بروزرسانی شود.

وی افزود:باید کارگروه مشترکی، مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی درباره تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک جدید نیاز به اقدامات کارشناسی دارد گفت:طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • کشف «گذرگاه مردگان»
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • گذر زمان بر پل زمانخان سامان
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد