Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:35:45 GMT

فرصت 6 ماهه شعب دادگستری استان برای پالایش پرونده ها

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۵۹۳۰۲

فرصت 6 ماهه شعب دادگستری استان برای پالایش پرونده ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی روز شنبه در دومین جلسه با شورای معاونین، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان کردستان از رضایتمندی عمومی ۷۰ درصدی کردستانی‌ها از دستگاه قضائی استان خبر داد.

وی بر اهمیت بسیار زیاد میزان رضایتمندی عمومی از دستگاه قضائی استان تاکید کرد و افزود: نظارت مفید، مستمر و مؤثر مدیران قضائی بر قضات و کارکنان دادگستری‌های استان نقش تعیین کننده‌ای در میزان رضایتمندی عمومی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: همچنین رؤسا و دادستان‌های محاکم قضائی می‌توانند با نظارت و تعامل بر ضابطین قضائی به این امر کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با تاکید بر لزوم برخورد صحیح و مناسب با ارباب رجوع، اظهار داشت: خوش اخلاقی و حسن رفتار با مردم باید از زمان تشکیل پرونده در دادسرا تا زمان اجرای حکم در شعب اجرای احکام ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی افزود: مورد مهم دیگر در میزان رضایتمندی عمومی بحث اطاله دادرسی است که باید در کمترین زمان ممکن و با دقت هرچه بیشتر تکلیف پرونده‌های جریانی در دادگستری‌ها روشن شود و قضات با کمک گرفتن از کمیسیون‌های مشورتی گره کور پرونده‌ها را باز نموده و پرونده‌ها را مختومه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود میانگین متوسط رسیدگی پرونده‌ها در استان کردستان را بالاتر از میانگین کشوری ذکر کرد و افزود: چنانچه موجودی پرونده در شعب بالا باشد قاضی شعبه دچار مشکل می‌شود و نارضایتی مردمی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: به شعبی که موجودی بالای ۵۰۰ پرونده دارند فرصت ۶ ماهه و شعبی که موجودی ۵۰۰ پرونده‌ای دارند، فرصت ۴ ماهه می‌دهیم تا موجودی پرونده‌های خود را به زیر ۲۰۰ مورد برسانند و این مهم باید با یک اقدام جهادی انجام گیرد تا وضعیت دادگستری استان کردستان سامان یابد.

وی همچنین از رضایتمندی ۷۰ درصدی کردستانی‌ها از دستگاه قضائی خبر داد و افزود: خوشبختانه بر اساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه دادگستری استان کردستان از لحاظ میانگین تعداد نوبت صادر شده توسط شعب در رتبه اول کشوری قرار گرفته است ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همچنین به طرح پایش زندانیان استان اشاره کرد و این موضوع را نیز در میزان رضایتمندی عمومی مؤثر دانست.

وی افزود: قضات در دادگستری‌های استان به صورت مداوم و مستمر از زندان‌های استان بازدید به عمل آورده و هر جا که لازم باشد باید با استفاده از اعطای مرخصی‌ها اخذ تأمین مناسب و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در سامان دادن به وضعیت زندان‌های استان تلاش کنند.

در ادامه این جلسه رؤسا و دادستان‌های استان در خصوص مسائل و مشکلات حوزه‌های قضائی تابعه استان بحث و تبادل نظر کردند و مصوبات جلسه قبلی پیگیری و در خصوص کاهش موجودی شعب مصوباتی به تصویب رسید.

کد خبر 5222861

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج شورای حل اختلاف انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان اردبیل واکسن کرونا سوم خرداد فتح خرمشهر شیراز چالش شفافیت جنبش ازما دادگستری استان کردستان میزان رضایتمندی عمومی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۵۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سال گذشته بیش از ۴۴۱۱ سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده است که ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و سایر سلاح‌ها شکاری غیرمجاز بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی معاونان دادگستری از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۴۴۱۱ سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده است که ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و سایر سلاح‌ها شکاری غیرمجاز بوده است.

وی با قدردانی از دستورات بیست‌ودوگانه ریاست قوه قضائیه خطاب به مسئولان قضائی، قضات و کارمندان عدلیه در سراسر کشور افزود: باید در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و ریاست قوه قضائیه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضائیه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در خصوص اجرای طرح نور قدردانی کرد و گفت: دستگاه قضائی حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر است و مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته‌اند و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی افراد به قانون احترام گذاشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راهکار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضائی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

کد خبر 748358

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه