Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مسیبی، رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به  حجم بالای جمعیت  سگ های ولگرد  در سطح شهر و مشکلات مربوط به آن،  افزود:  ما در ماه گذشته حدود ۷۹ تماس از سوی شهروندان  برای موش و ۴۳۵ تماس در خصوص سگ داشتیم که پیمانکاران در محل حاضر و نسبت یه جمع آوری سگ‌ها اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: نقص‌هایی در این زمینه وجود دارد اما بضاعت ما در این حد است. در حال حاضر شهرداری کرج ۴ قرارداد داریم که هر قرارداد حدود ۱۰۰ میلیون تومان است که با راه اندازی مرکز باغستان در دو هفته آتی، حدود ماهی ۵۰۰ میلیون تومان برای جمع آوری سگ‌ها هزینه می‌کنیم. ما کم کاری نمی کنیم اما سگ‌ها زیادند و با توجه به شرایط  مالی کنونی، بضاعت و توانایی ما همین  اندازه است. 

این مدیر شهری با اشاره به وجود دو پناهگاه سگ باغستان و حلقه دره، گفت: با تعیین پیمانکار مرکز  نگهداری سگ در باغستان تا دوهفته آینده، ظرفیت نگهداری سگ در شهرداری کرج را از ۶۰۰ قلاده به هزار قلاده  می‌رسانیم. با توجه به خارج شدن  سگ‌هایی که به دلیل مشکلات جسمی با تشخیص دامپزشک، با مرگ با ترحم  از مجموعه  حلقه دره خارج می‌شوند، ظرفیت این مرکز اشباع نمی‌شود و در حال حاضر ۴۰۰ قلاده در مرکز حلقه دره وجود دارد. 

نمی‌توانیم به سگ‌های پلاکدار هم اعتماد کنیم

وی بر لزوم همکاری مردم در خصوص جمع آوری سگ های بلاصاحب تاکید کرد و افزود: گاهی مردم از جمع آوری سگ‌ها توسط پیمانکار جلوگیری می‌کنند. متاسفانه برخی از حامی نماها سگ‌های بلاصاحب را پلاک می‌زنند که مردم و همکاران ما در شهرداری فکر کنند سگ های عقیم شده است، بنابراین  ما نمی‌توانیم به سگ‌های پلاک دار هم  اعتماد کنیم.‌

روزانه ۲۰ الی ۳۰ سگ زنده گیری می‌شود

مسیبی با بیان اینکه در خصوص سگ‌ها قوانین شفاف است اما متاسفانه محافظه کارانه عمل می‌شود، گفت: در حال حاضر شهرداری کرج حدود ۴۰۰ میلیون تومان در خصوص جمع آوری سگ‌ها هزینه می‌کند. دو پیمانکار برای  زنده گیری سگ‌ها داریم؛ پیمانکار سامانه ۱۳۷ و دیگری پیمانکار مربوط به  قرارداد جمع آوری ۴ هزار قلاده سگ،  پیمانکار مربوط به پناهگاه باغستان و پیمانکار دیگری برای عقیم سازی و اقدامات در کلینیک دامپزشکی داریم و به صورت میانگین ۲۰ تا ۳۰ قلاده  سگ  در روز  زنده گیری می‌شود.

وی با اشاره به غذارسانی شهروندان به سگ‌ها، گفت: معمولا همشهریان در منطقه خود به  غذارسانی سگ‌ها اقدام می‌کنند  و سگ ها آن منطقه را به عنوان قلمرو خود محسوب می‌کنند و دیگر همسایه‌ها به این اقدام اعتراض می‌کنند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: سگ های بلاصاحب سگ ولگرد جمع آوری سگ ها شهرداری کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ همزمان با هفته زمین پاک، دانش آموزان و دوستداران محیط زیست در منطقه جاجرود، زباله های رها شده در حاشیه شهر خسروآباد را جمع کردند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • زنده گیری ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست
  • انتقاد از کم کاری برخی از ارگانها در حمایت از فرزند آوری
  • (ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»