Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیام ویدئویی خود به آیین پانزدهمین دوره جایزه علمی مهندس علیرضا افضلی‌پور و پنجمین دوره جایزه ادبی صبا با تاکید بر لزوم بزرگداشت یاد و خاطره سرآمدان و تاثیرگذاران در حوزه علم و فناوری گفت: توجه به سرآمدان، دانشمندان و جوانان نخبه و با استعداد علمی کشور، در توسعه علم و دانش نقش ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر منصور غلامی در آیین پانزدهمین دوره جایزه علمی افضلی‌پور، پنجمین دوره جایزه هنری ادبی صبا که به همت دانشگاه شهید باهنر کرمان به صورت مجازی برگزار شد، گفت: زیبایی و شکوه زندگی آدمیان در این جهان مرهون وجود انسان‌های شریف و فرهیخته‌ای است که خود را وقف جامعه و هم‌نوعان خود می‌کنند و در دوران حیات خود توانسته‌اند رسالت و اهدافی را برای خود تعیین کنند و برای تحقق آن همه‌ی زندگی خود و نعمت‌های خدادادی که در اختیار داشتند را صرف کردند.

وی ادامه داد: این انسان‌ها الهام‌بخش مردمان روزگار خود و همچنین روشنگر راه نسل‌های آینده در مسیر اخلاق و همت والای انسانی هستند.

وزیر علوم اظهار داشت: روانشاد مهندس علیرضا افضلی پور بنیانگذار دانشگاه بزرگ شهید باهنر کرمان یکی از شخصیت‌های شایسته و ماندگار عرصه خدمت به علم‌، فرهنگ و اخلاق است که با بلندنظری، ژرف‌نگری و هوشمندی خود رسالت مهمی را در مسیر اعتلای منطقه‌ی کرمان بر عهده گرفت و با بذل تمام دارایی‌های مادی خود توانست در قلب منطقه جنوب شرق کشور در شهر کرمان، دانشگاهی را بنیانگذاری کند که امروز به عنوان یکی از دانشگاه‌های مهم و تاثیر‌گذار عرصه علم و فناوری است و سابقه طولانی در تربیت دانش‌آموختگان توانمند و نسل فرهیخته در منطقه و در کشور بوده است.

دکتر غلامی اظهار داشت: دانشگاه شهید باهنر کرمان دانشگاه مادر و اصلی در استان کرمان است که در برنامه‌های جدیدی که وزارت علوم در کشور طراحی و اجرا می‌کند به عنوان دانشگاه معین استان کرمان که مجموعه آموزش عالی استان را برنامه‌ریزی، هدایت و توسعه‌ی آن را مدیریت خواهد کرد.

وی افزود: این دانشگاه با داشتن تعداد زیادی دانش‌آموخته‌، اساتید، دانشمندان و فرهیختگانی که از سرامدان علم و دانش هستند، جایگاه ویژه ای در آموزش عالی کشور به خود اختصاص داده است و وجود دانشگاه‌های اینچنینی جزء سرمایه های بزرگ کشور و منطقه به حساب می آید.

وی همچنین گفت: آنچه که افتخار امروز در حوزه علم و فناوری در منطقه کرمان است، قطعاً آثار خیر و برکات الهی آن نصیب روح روانشاد افضلی‌پور هم خواهد بود. یکی از برنامه‌های افتخارآمیز و مهمی که دانشگاه کرمان سالیان طولانی است که برگزار می‌کند، برگزاری جایزه علمی افضلی پور است. تاریخ و سابقه ی این مراسم نشان می دهد که این جایزه یکی از جایزه‌های معتبر دانشگاهی در کشور است.

وزیر علوم همچنین اظهار داشت: فهرست اسامی اساتید، دانشمندان و هنرمندان و فرهیختگانی که موفق به دریافت این جایزه شده‌اند، نشان از اهمیت این جایزه در سال‌های گذشته دارد و جا دارد از زحمات و تلاش‌های مسئولین، مدیران و دست اندرکارانی که این جایزه را برنامه‌ریزی کرده و به اجرا در آوردند و تداوم آن را تضمین کردند تقدیر و تشکر کنم.

دکتر غلامی یادآور شد: نکته ارزشمند این است که علی‌رغم شیوع بیماری کرونا از سال گذشته تا امسال، این برنامه با یک وقفه یک ساله امسال توانست اجرا شده و تداوم داشته باشد و این جای بسی خرسندی و قدردانی دارد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پایان ضمن آرزوی توسعه خدمات متعالی در حوزه فرهنگ تاکید کرد: توجه به سرآمدان، نخبگان، جوانان با استعداد و معرفی آنان به جامعه، در توسعه و ترویج علم نقش ویژه‌ای دارد که قطعاً این برنامه یکی از برنامه‌های مهم و تاثیر‌گذار در این حوزه است. ان شاءالله در بخش‌های مختلف کشور هم نمونه‌هایی از این برنامه. به ویژه در جاهایی که شخصیت‌های خیّر و تاثیرگذار حضور پیدا کرده‌اند و در حمایت از توسعه علم و فناوری در منطقه یا مناطقی از کشور نقش تاثیرگذار داشته‌اند، این قدرشناسی‌ها تحقق پیدا کند و در سایه آن تشویق و ترویج علم و فناوری محقق شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نخبه استعداد درخشان نخبگان علمی جایزه علمی افضلی پور نخبه علمی علم و فناوری دوره جایزه افضلی پور وزیر علوم ویژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند

استاندار همدان با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان این مرز و بوم جوانان ما هستند، گفت: هدف دشمنان این مرز و بوم، جوانان ماست که با طرحی قوی قصد دارند آنها را از حرکت به سوی قله‌ها بازدارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازهمدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در مراسم اختتامیه جشنواره جوان برتر ایران زمین با بیان اینکه در دوره دولت مردمی توجه خاص و ویژه‌ای به حوزه جوانان شده است، اظهار داشت: در این عرصه باید به زیرساخت‌ها توجه شود که برای این کار یک برنامه همه‌جانبه، توسعه‌محور و عدالت‌محور نیاز است.

وی افزود: این برنامه‌های همه جانبه هم باید با توجه به زیر ساخت‌ها و استفاده بهینه از آنها باشد که شاهد اقدامات خوبی در حوزه جوانان بوده‌ایم. مهم ترین مبحث توجه به حوزه جوانان است. این جوانان هستند که  آینده این مرز و بوم را می سازند و باید در راس اهداف و برنامه ریزی‌های ما قرار گیرند.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان این مرز و بوم جوانان ما هستند تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم مستقیم و غیر مستقیم هدف شان جوانان هستند و با طرحی قوی قصد دارند تا جوانان مارا از حرکت به سوی قله ها بازدارند که ما باید مانع این کار شویم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه تلاش دشمن بر این است که یک فرهنگ کاذب را به جوانان ما هدیه کند، افزود: این کار به هر شکل و راه های مختلف انجام می شود که باید به آن توجه داشته باشیم و روی این موضوع باید بسیار کار شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای شایسته‌ای که در عرصه جوانان در سطح استان انجام شد این جشنواره است افزود: این جشنواره در حوزه‌های مختلف برگزار شده که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت، چراکه این برنامه ها باعث تشویق جوانان ما به پیشرفت می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه دوره جوانی یکی از ارزشمندترین دوره‌های زندگی است افزود: جوان ما نباید وقت خود را به بطالت بگذراند چرا که جامعه‌ای پویا است که سلایق مختلف را در نظر بگیرد و از سلیقه‌های مختلف استفاده کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه