Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@10:57:15 GMT

بیماری‌های افراد چاق

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۳۳۴۱

استاد بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیحاتی درباره چاقی و بیماری‌های مختلف گوارشی ارائه داده است. خبرگزاری میزان _ مهر نوشت: حسن سعادت نیا در هفته سلامت گوارش درباره تأثیر چاقی در بروز بیماری‌های گوارش و کبد اظهار داشت: متأسفانه چاقی در چند دهه اخیر در همه کشور‌ها از جمله ایران شایع شده و حتی کودکان و نوجوانان نیز امروز‌های درگیر این معضل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  استاد بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: چاقی تقریباً تمام ارگان‌های بدن را درگیر می‌کند و این یک بیماری چند ارگانی محسوب می‌شود به طوری که افراد چاق علاوه بر اینکه ریسک ابتلاء به دیابت نوع ۲ و افزایش چربی خون در آن‌ها بیشتر است، عوارض قلبی و عروقی گسترده و ابتلاء به کبد چرب نیز میان آن‌ها بسیار شایع است.   وی گفت: افراد چاق در اثر افزایش فشار داخل شکمی بیشتر مبتلا به رفلاکس می‌شوند همچنین احتمال بروز سرطان‌های دستگاه گوارش از جمله سرطان کولون و ابتلاء به پولیپ در آن‌ها بیشتر است.   دکتر سعادت نیا با اشاره به اینکه پیشگیری از این مسئله از طریق آموزش به شهروندان بسیار حائز اهمیت است، گفت: افراد باید از کودکی در مورد کنترل وزن و نحوه سبک زندگی سالم و تحرک اطلاعات زیادی داشته باشند و کسب کنند در حال حاضر ۹۰ درصد و رفت و آمد‌ها و تردد‌ها در سطح شهر‌ها با خودرو‌ها و مسائل نقلیه انجام می‌گیرد و تقریباً افراد بی حرکت اند که شرایط کرونا هم به این قضیه دامن زده است.   وی ضمن توصیه به افراد مبنی بر نخورد و مصرف نکردن غذا‌های پرحجم، سنگین و پرچرب گفت: همه افراد باید موضوع پیاده‌روی روزانه را مدنظر قرار دهند همچنین توده بدنی خود را مورد سنجش قرار دهند.   به گفته وی تقسیم وزن بر قد بر حسب متر ضربدر خود قد شاخص توده بدنی را مشخص می‌کند و افراد سالم شاخص توده بدن در آن‌ها ۲۵ است و بالاتر از آن افراد دارای اضافه وزن و چاقی هستند.   سعادت‌نیا گفت: همچنین چاقی و اضافه وزن می‌تواند سبب کمردرد، آرتروز و مشکلات دیگر در بدن شود. بیشتر بخوانید: چاق‌ترین دانش‌آموزان در تهران و لاغرترین در سیستان‌وبلوچستان! انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: بیماری چاقی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیماری چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار‌های عجیب و غیر ممکن این افراد را ببینید



منبع:پیج __mo_2004

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گل‌های غیرممکن در لیگ برتر انگلیس (فیلم) پروژه جاودانگی و نامیرایی انسان چیست؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • کار‌های عجیب و غیر ممکن این افراد را ببینید
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • شرم از بدن
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد