Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی ظهر امروز شنبه ۸ خرداد با اشاره به اینکه احداث ترمینال شماره ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) باید ۲۰ سال پیش آغاز می‌شد، گفت: احداث ترمینال جدید باعث می‌شود ایران سهم خود را از پروازهای تجاری منطقه و بین‌المللی به دست بیاورد و بتواند به قطبی برای ترانزیت بار و مسافر هوایی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با روندی که طی شد و ظرفیتی که ما پیش‌بینی کرده‌ایم، احداث این ترمینال در دو فاز با ظرفیت جا به جایی ۶۰ میلیون مسافر در سال انجام می‌شود. امروز برای احداث فاز اول این ترمینال که ظرفیت آن ۲۵ میلیون مسافر در سال است با تأمین کننده مالی که یک بانک خصوصی است، سند امضا و مبادله شد.

اسلامی با بیان اینکه در طراحی ترمینال جدید، استانداردهای بین‌المللی و تکنولوژی روز دنیا لحاظ شده است، گفت: امیدواریم این ترمینال ظرف مدت ۴۸ ماه با سرعت احداث شود و ما اولین فرودگاه بین‌المللی که در شأن ملت ایران است را ایجاد کنیم.

وی افزود: زمان بندی ۴۸ ماهه برای احداث فاز اول است و احداث فاز دوم اقدامی تکمیلی است که ظرفیت را به ۶۰ میلیون می‌رساند. در نهایت این ظرفیت به ۱۰۰ میلیون در سال هم افزایش خواهد یافت.

سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری برای ساخت ترمینال جدید فرودگاه امام

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در فاز اول این ترمینال حدود ۲ میلیارد دلار خواهد بود، ادامه داد: در این پروژه هم شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عنوان بهره‌برداری و هم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران شراکت دارند و در نهایت سهام‌دار خواهند بود. یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری یک بانک خصوصی نیز به عنوان شریک در این پروژه حضور دارد.

اسلامی سپس به توسعه ظرفیت فرودگاهی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در این مدت، به خصوص در ۳ سال اخیر ۱۰ میلیون نفر به ظرفیت فرودگاهی کشور اضافه شده و امروز ظرفیت فعال و عملیاتی فرودگاه‌های کشور ۵۷ میلیون مسافر در سال است. تا پایان ۱۴۰۰ این ظرفیت حدوداً ۱۰ میلیون نفر دیگر افزایش پیدا خواهد کرد.

باند و دستگاه‌های ناوبری فرودگاه کرمان را از نو ساختیم

وی افزود: تحول اساسی در صنعت فرودگاهی و هوانوردی کشور از جمله دستاوردهای دولت دوازدهم است. به عنوان مثال فرودگاهی مانند فرودگاه کرمان در این دوره از نو ساخته شد، یعنی هم باند، هم تاکسی‌وی، هم سیستم‌های کمک ناوبری و هم ترمینال فرودگاه مجدداً احداث شد.

این عضو دولت دوازدهم ادامه داد: احداث این ترمینال جدید هم با ظرفیت ۲۵ میلیون در فاز اول یک گام اصلی و استراتژیک است که بتوانیم سهم کشور را از ترانزیت هوایی افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان و در پاسخ به سوالی درباره علت بسته بودن ترمینال سلام گفت: ترمینال سلام بسته نیست، بلکه با توجه به اینکه تعداد پروازها اکنون محدود است، همین ترمینال موجود برای عملیات فرودگاهی کفایت می‌کند. هرگاه پروازها اضافه شود، به طور طبیعی ترمینال سلام هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5223266

منبع: مهر

کلیدواژه: فرودگاه امام خمینی ره ترمینال سلام محمد اسلامی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران وزارت راه و شهرسازی قطع برق قیمت دلار قیمت نفت تولید برق بانک مرکزی ایران شاخص کل بورس مصرف برق تولید نفت قیمت طلا قیمت سکه بهار آزادی قیمت یورو صادرات غیرنفتی بورس تهران وزارت نیرو ترمینال جدید فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل گمرکات استان، در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این مدت ۱۴۲ هزار تُن کالا از گمرکات خراسان جنوبی به ارزش ۴۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

کوهگرد افزود: صادرات قطعی کالا‌های تولیدی صادراتی استان به ارزش ۱۱ میلیون دلار به وزن ۷۱ هزار تن بوده که در مقایسه با پارسال ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان افزود: سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و نمک خوراکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

کوهگرد به مجموع کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان در این مدت مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۱ هزار تُن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد گفت: این صادرات به لحاظ ارزشی ۸۸ درصد افزایش داشته است.

وی شیشه، اوره پریل، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای، شمش آهن و سایر کالا‌ها را از اجمله این کالا برشمرد.

دیگر خبرها

  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! | ببینید