Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:14:31 GMT

۵۶ شهید دانشجو در استان بوشهر شناسایی شده است

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۵۴۱۸

۵۶ شهید دانشجو در استان بوشهر شناسایی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا حکیمی عصر شنبه در نشست هماهنگی کنگره شهدای دانشجو معلم استان بوشهر اظهار داشت: از سال ۹۲ در ناحیه بسیج دانشجویی استان کاری با موضوع شهدای دانشجو آغاز و در این راستا ۴۵ شهید دانشجو شناسایی شد.

وی گفت: تا قبل از این هیچ اطلاعاتی در زمینه این شهدا در دسترس نبود و در سال ۹۳ که نخستین کنگره شهدای استان برگزار شد، روز کنگره شهدا تعداد آنها به ۴۷ نفر شهید دانشجو رسید و در سال ۹۶ که دومین کنگره برگزار شد و حالا ما ۵۶ شهید دانشجو داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیمی بیان داشت: برخی شهدای دانشجو معلم در ابتدا به نام شهدای دانشجو معلم ثبت نشده بودند و اوایل فکر می‌کردم که فقط هفت، هشت شهید هستند و امروز تعداد شهدای دانشجو معلم استان ما به ۳۲ نفر رسیده که نشان می‌دهد بیشترین شهدای دانشجو ما شهدای دانشجو معلم هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: اتفاق میمونی که افتاده این است که کار برگزاری کنگره شهدای دانشجوی ما تخصصی‌تر شده و دانشجو معلمان خودشان پای کار آمده‌اند و کار را تخصصی‌تر دنبال کرده و پیگیر برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم استان بوشهر هستند.

حکیمی با بیان اینکه امیدوارم کار برگزاری این کنگره با همت دانشجو معلمان محکم‌تر به پیش برود، افزود: ما نیز تا حد توان دانشجو معلمان بسیجی دست اندرکار کنگره شهدای دانشجو معلمان استان بوشهر را حمایت می‌کنیم.

۱۱۱ شهید فرهنگی در استان

سیروس فتحی معاون سابق پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست اظهار داشت: اگر امروز ما نام و یاد شهدا را مرور می‌کنیم پاسداشت ارزش‌هایی است که آنها خلق کرده‌اند و آرامشی که امروز تجربه می‌کنیم مدیون رشادت‌های آنها است.

فعال فرهنگی حوزه ایثار و شهادت گفت: کنگره شهدای دانشجو معلم استان بوشهر کار بزرگ و مهمی است و این رویداد که مزین به نام دانشجو معلم است، اتفاق زیبایی است؛ چرا که قبلاً با عنوان معلمان برگزار می‌شد و اکنون که به صورت ویژه به دانشجو معلمان شهید اختصاص دارد حرکت جدیدی است.

فتحی اضافه کرد: ۱۱۱ شهید در یادواره شهدای فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر شناسایی شدند که ۳۲ نفر از آنها شهدای دانشجو معلم بوده‌اند.

در پایان این نشست نیز نمایندگان دانشجو معلمان دست اندرکار کنگره شهدای دانشجو معلم استان بوشهر ضمن ارائه گزارش در حوزه کاری خود به بیان پیشنهادات و درخواست‌های خود برای هر چه بهتر برگزار کردن این کنگره پرداختند.

کد خبر 5223328

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بوشهر بسیج دانشجویی انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا چالش شفافیت اردبیل شیراز اراک انتخابات شورای شهر و روستا دانشجو معلمان شهید دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان  با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم و گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) گفت: برنامه‌های هفته معلم با نواختن زنگ سپاس معلم و شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و براساس روز شمار در استان اجرا می‌شود.
ولی موسوی افزود: آیین نمادین زنگ «سپاس معلم» یازدهم اردیبهشت ماه با حضور مسئولان استانی ساعت ۸ صبح در دبستان پسرانه شاهد یاسوج، نواخته خواهد شد.
وی دیدار معلمان با مقام معظم رهبری در ۱۲ اردیبهشت، نشست خبری با خبرنگاران با هدف تبیین برنامه‌های هفته معلم، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه در رابطه با معلم را، از جمله برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ادامه داد: دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، مسابقات کتابخوانی از کتب استاد شهید مطهری و تجلیل از ۱۰۲ نفر از معلمان و مدیران نمونه استانی و شهرستانی را، بخش دیگری از برنامه‌های هفته معلم در استان است.
موسوی، تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی را، از مهمترین رسالت‌های معلمان عنوان کرد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت در آبادانی ایران اسلامی نقش تاثیر گذاری دارند که در این راستا معلمان نقش محوری دارند.
 وی از استاد شهید مطهری به عنوان یک الگوی تمام عیار برای معلمان یاد کرد و افزود: معلمان با الگو قراردادن شهید مطهری می‌توانند به خوبی به رسالت خود عمل کنند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سجایای اخلاقی شهید مرتضی مطهری نیاز امروز جامعه ما است بیان کرد: این شهید گرانقدر، کار‌های عمیق فکری در حوزه تعلیم و تربیت دارد که باید بیش از هر زمان دیگری به آن توجه شود.
وی در پایان از مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های هفته معلم خبرداد و گفت: درهفته گرامیداشت مقام معلم ۴۰۰ برنامه در استان اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد