Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:44:33 GMT

۵۴ تن از دیپلمات های روسیه خاک جمهوری چک را ترک کردند

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۵۶۵۵

۵۴ تن از دیپلمات های روسیه خاک جمهوری چک را ترک کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «نیکلای بریاکین» سخنگوی سفارت روسیه در جمهوری چک از بازگشت ۵۴ تن از کارکنان این سفارت به مسکو و ترک خاک جمهوری چک خبر داد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی سفارت روسیه در جمهوری چک طی سخنانی گفت: نخستین گروه ۵۴ نفره از کارکنان سفارت روسیه در پراگ که از سوی چک اخراج شده بودند، به همراه اعضای خانواده خود قلمرو جمهوری چک را ترک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سخنگوی سفارت روسیه در پراگ، دومین گروه از کارکنان این سفارت قرار است در تاریخ ۳۱ ماه جاری میلادی به همراه خانواده خود، خاک جمهوری چک را ترک کنند.

لازم به ذکر است، پیشتر دو کشور روسیه و جمهوری چک برای همسان سازی تعداد کارکنان سفارت‌های خود در کشور متقابل با یکدیگر به توافق رسیدند که بر اساس این توافق مقرر شد هر کدام از دو کشور، تنها ۷ دیپلمات و ۲۵ کارمند از بخش‌های اداری و فنی در کشورهای یکدیگر داشته باشند.

گفته می‌شود این اقدام مسکو و پراگ به دلیل تیره شدن روابط دو طرف طی یک ماه اخیر صورت گرفته است. ‌

کد خبر 5223346

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری چک روسیه اخراج دیپلمات ایالات متحده امریکا سوریه فلسطین رژیم صهیونیستی عراق انتخابات سوریه بشار اسد روسیه ایران عربستان سعودی نبرد شمشیر قدس بلاروس جنگ 12 روزه غزه انتفاضه رمضان 2021 سفارت روسیه جمهوری چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند