Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@11:17:50 GMT

اتصال ۲۱ روستای فارس به اینترنت پر سرعت

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۶۹۰۸۳

اتصال ۲۱ روستای فارس به اینترنت پر سرعت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در راستای تحقق شعار دسترسی همگانی و در ادامه روند توسعه ارتباطات در استان، ۲۱ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است که دربرگیرنده جمعیتی بالغ بر ۱۸۰۰۰ نفر و در قالب ۵۰۰۰ خانوار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهرابی افزود: در این مرحله روستا‌هایی در شهرستان‌های داراب، کازرون، فسا، مرودشت، بختگان، ارسنجان، شیراز، نی ریز، لارستان و مهر از امکان دسترسی به اینترنت همراه پرسرعت بهره‌مند شده‌اند.

وی اضافه کرد: روستا‌های مروارید، هیربدان و حسن آباد پدم از توابع شهرستان داراب، روستای سرمشهد از توابع شهرستان کازرون، روستا‌های تنگ کرم، زیتونک و شهرستان از توابع شهرستان فسا، روستا‌های شول بزی، شیرمحمدی، کندازی، عباس آباد، منصورآباد و کمرزرد از توابع شهرستان مرودشت، روستا‌های تم شولی و طشک از توابع شهرستان بختگان، روستا‌های جمال آباد بزرگ و صالح آباد از توابع شهرستان ارسنجان، روستای کودیان از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز، روستای جعفرآباد از توابع شهرستان نی ریز و روستای شاه غیب از توابع شهرستان لارستان جمعاً با جمعیتی بالغ بر ۱۸۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰۰ خانوار روستایی و از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و از طریق شبکه پهن باند سیار همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

او ادامه داد: روستای چک چک از توابع شهرستان مهر نیز با جمعیت ۵۰ نفر همزمان با احداث سایت جاده‌ای ایرانسل در محور مواصلاتی گله دار-دارالمیزان این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

مهرداد سهرابی گفت: امروز بواسطه تلاش‌های انجام شده، شبکه ارتباطی پایدار و باکیفیت در روستا‌ها و مناطق کمتربرخوردار در دسترس مردم قرار گرفته و این مهم سبب توانمندسازی و تاثیرگذاری آگاهانه مردم این نقاط در روند توسعه روستا‌ها شده و بستر آموزش و اشتغال جوانان را نیز فراهم کرده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات اتصال روستای فارس اینترنت پرسرعت توابع شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: برای اجرای این طرح چهار کیلومتر شبکه آبرسانی، هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز و نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور اجرا شد.
کریمی افزود: برای اجرای این طرح ۵ میلیارد تومان هزینه شد.
روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود صد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد