Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: بی‌تردید مسئولیت‌های دستگاه قضایی بسیار سنگین است و مستقیم با احقاق حقوق مردم ارتباط دارد و دادگستری خوزستان تمام سعی و تلاش خود را در زمینه اجرا و گسترش عدل و احیای حقوق عامه و آزادی‌های مشروع و نظارت بر اِعمال قانون بکار خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همکاران قضایی، اداری و سازمان‌های تابعه باید خط و مشی و سیاست‌های ترسیمی قوه قضائیه را رعایت کنند و در رفع مشکلات و موانع مردم بر اساس قانون تلاش مضاعفی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی، تسریع در رسیدگی پرونده‌های قضایی مسن و معوقه را مهمترین برنامه‌های قضات دادگستری خوزستان بر شمرد و بیان داشت: پرونده‌های مسن و معوقه‌های قضایی وجود دارد که همکاران قضایی با تدابیر لازم آن‌ها را با کار جهادی و با دقت و در اسرع وقت رسیدگی و مختومه کنند و آمار و عملکرد خود را هم از نظر کیفیت و کمیت افزایش دهند.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: آن چیزی که در دستگاه قضایی باید مورد توجه و اهتمام ویژه همکاران قضایی باشد حبس زدایی، نظارت بر زندان‌ها و کنترل مجرمین خطر ناک بوده و ضروری است که قضات نظارت مستمر و جدی بر زندان و زندانیان داشته باشند و برای رفع مشکلات آنان با حضور در زندان‌ها در جریان موانع و مشکلات زندانیان قرار بگیرند و این نظارت‌ها و حضور‌ها باید مستمر، موثر و مفید باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل گرما و کاهش ساعت اداری در استان نباید از کیفیت و کمیت خدمت رسانی قضایی به مردم کاهش یابد و برای رفع مشکلات مردم حتماً روسای دادگستری و دادستان‌ها ضمن حضور در شعب دادگاه‌ها، دادسرا‌ها و شورای حل اختلاف جهت نظارت، از نزدیک صحبت‌های مردم را استماع و پیگیر حل و رفع آن‌ها شوند.

رئیس شورای عالی قضایی خوزستان افزود: باید اقدامات مؤثر و خوبی که منجر به احیای و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی در حوزه‌های قضایی استان صورت گرفته حتماً به مردم اطلاع رسانی شود تا افکار عمومی در جریان خدمات، زحمات و تلاش‌های همکاران عزیز در مجموعه دستگاه قضایی خوزستان قرار بگیرند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق مردم دستگاه قضایی دادگستری خوزستان دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۶۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به استان خوزستان، یک هزار فقره سند مالکیت حدنگاری مربوط به شهرک «بنوار ناظر» شهرستان اندیمشک و روستای «دونه» شهرستان امیدیه را به نمایندگی از مالکین به تعدادی از مردم این مناطق اهدا کرد.

وی در آئین اهدای این اسناد که با حضور رئیس کل دادگستری استان، اعضای شورای اداری شهرستان و تعدادی از مردم این مناطق در شهرستان اندیمشک برگزار شد، با عذرخواهی از مردم این دو منطقه بابت تأخیر در تثبیت مالکیت آن‌ها در سالیان گذشته به دلیل برخی اختلافات مالکیتی و بین دستگاهی گفت: اقدام هماهنگ دستگاه قضائی و ثبت استان، فرمانداری، شورای اداری و نماینده مردم شهرستان در مجلس نمونه یک همکاری خوب بین نمایندگان سه قوه در رفع موانع است و این هم افزایی و حرکت‌های جهادی باید برای ایجاد رضایت‌مندی مردم تداوم داشته باشد.

رئیس سازمان ثبت از همه دستگاه‌های مرتبط با زمین در این شهرستان خواست تا با همکاری دستگاه قضائی و ثبت استان، هرچه زودتر نسبت به صدور اسناد مالکیت تمامی متصرفین شهرک «بنوار ناظر» و اتمام حدنگاری کامل شهرستان اقدام کنند.


دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، امروز مالکیت مردم بر اموالشان با جدیت و به بهترین نحو از سوی سازمان ثبت و دست در سراسر کشور تثبیت و یا در حال انجام است و روز به روز مزایای بهره‌مندی از سند رسمی در حال گسترش است.

در این جلسه همچنین زمانی اصل فرماندار اندیمشک هم، رفع مشکل مالکیتی این شهرک بعد از ۴۶ سال با همت ثبت، دادگستری، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها را اقدام بسیار مهمی در رفع اختلافات و دستیابی مردم به حق و حق و شأن دانست و گفت: جهش در ارائه خدمات ثبتی در چند سال اخیر کاملاً محسوس است.

گفتنی است، با صدور و اهدای این اسناد، تعداد اسناد حد نگار روستایی صادره از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون در استان خوزستان به ۷ هزار و ۵۶۰ فقره سند رسیده است.

کد خبر 6087242

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان