Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیفا قصد دارد در فاصله سه ماه مانده تا شروع مسابقات جام جهانی فوتسال، تکنولوژی کمک داور ویدئویی را در این رقابت‌ها استفاده کند. این طرح در جلسه با بزرگان فوتسال دنیا در میان گذاشته شده است

مسابقات جام جهانی فوتسال شهریور و مهر امسال به میزبانی کشور لیتوانی برگزار خواهد شد. ۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها در ۶ گروه چهار تیمی بازی می‌کنند و ۱۶ تیم راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، استفاده از کمک داور ویدئویی( VAR)در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و سایر رقابت‌های فوتبال در سراسر جهان باعث شده است تا فیفا به فکر استفاده از این تکنولوژی در جام جهانی فوتسال هم بیافتد. البته VAR در لیگ اسپانیا هم تجربه و آزمایش شده است.

بر این اساس سه شنبه هفته گذشته جلسه‌ای مجازی بین بخش داوری فیفا و بعضی از قهرمانان و مربیان فوتسال جهان برای بررسی بیشتر این موضوع برگزار شده است.

سایت «pasionfutsal» آرژانتین با اعلام این خبر نوشت: «پس از تجربه در فوتسال اسپانیا، فیفا متقاعد شده است که از جام جهانی بعدی که از ۱۲ سپتامبر تا ۳ اکتبر سال جاری در لیتوانی برگزار می‌شود، از VAR استفاده کند. باوجود زمان کوتاه آماده سازی، فیفا فکر می‌کند که زمان برای اجرای این سیستم کافی است.

برای همین آنها قهرمانان فوتسال را از سراسر جهان دعوت کردند تا نظرات مختلف را در این خصوص بشنوند از جمله دیگو گیوتوزی، میگوئل رودریگو، کارلوس اورتیز، تینو پرز، کاکا، گابریل لیما و خورخه براز. علاوه بر این کولینا رئیس کمیته داوران فیفا، پدرو گالان رئیس داوران فوتسال اسپانیا، ماسیمو کامبو نماینده داوری در ایتالیا و لوران مورل مدیر یوفا در این جلسه حضور داشتند.»

طبق اعلام این سایت، VAR فوتسال می‌تواند برای بررسی صحنه‌های گل، کارت قرمز مستقیم، اخطارها و پنالتی‌ها درخواست شود. در واقع VAR مثل فوتبال به صورت اتوماتیک عمل نمی‌کند و باید سرمربی هر تیم آن را درخواست بدهد. هر سرمربی در هر نیمه فقط یک بار اجازه درخواست بررسی صحنه‌ها را دارد. در صورتی که ثابت شود درخواست مربی صحیح بوده، باز هم می‌تواند درخواست دیگری برای بررسی به داور بدهد.

برخی از مربیان حاضر در این جلسه مخالفت خود را با پیاده کردن این طرح در جام جهانی اعلام کرده‌اند چون ترجیح می‌دهند این مسئله ابتدا در مسابقات قاره‌ای و توسط کنفدراسیون‌های مربوطه آزمایش شود.

در این گزارش و در تصاویر منتشر شده نامی از مربیان یا قهرمانان فوتسال ایران در جلسه با فیفا نیست در حالی که اکثر حاضران در این جلسه از کشورهای قدرتمند فوتسال از جمله آرژانتین، ایتالیا، اسپانیا، برزیل و پرتغال هستند.

اخبار داغ 

50 فیلم از رابطه مرد چینی با دختران زیر 18 سال ایرانی قابل توجه پرسپولیسی ها؛ یک معلول مستمری بهزیستی را به حساب باشگاه پرسپولیس ریخت! خوش به حال اسکوچیچ؛ لیگ برتری های تیم ملی دو برابر شدند مهدی طارمی: چلسی شایسته حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا نبود نامزد پیرلو: نامزدم مثل الگری نیست، عزت نفس بالایی دارد! در آستانه فینال لیگ قهرمانان اروپا؛ یک فکت به سود چلسی!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: جام جهانی فوتسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم مهم باشگاه رم دربارهی آینده سردار آزمون

رسانه‌های ایتالیایی در جدیدترین گزارش‌های خود درباره سردار آزمون مدعی شده‌اند که باشگاه رم به‌شدت از این ستاره ایرانی رضایت دارد. البته این رضایت تنها به بحث فنی مربوط نمی‌شود بلکه کادر فنی جالوروسی نگرش و تعهد آزمون را هم مورد ستایش قرار می‌دهند.

در ماه‌های اخیر باشگاه پایتخت‌نشین ایتالیا تماس‌های خود را با بایرلورکوزن آغاز کرده تا شرایط جذب دائمی سردار آزمون را جویا شود. سردار اکنون به صورت قرضی در رم حضور دارد اما عملکرد خوب او باعث شده که سران باشگاه به فکر دائمی کردن قراردادش باشند.

بر اساس گزارش جدیدی که گاتزتا دلو اسپورت منتشر کرده دنیله ده‌روسی، سرمربی ایتالیایی رم، اولین کسی است که از ماندن سردار آزمون در تیمش استقبال می‌کند. اسطوره و حالا سرمربی رم اعتقاد ویژه‌ای به آزمون دارد و بعد از حضور او روی نیمکت مهاجم ایرانی فرصت بیشتری برای بازی پیدا کرده و عملکردش هم نسبت به دوران ژوزه مورینیو به مراتب بهتر شده است.

با این همه ماندن سردار آزمون در رم به یک موضوع مهم بستگی دارد. در واقع باشگاه رم به شرطی قرارداد ستاره ایرانی خود را دائمی خواهد کرد که بتواند در این فصل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند. طبق گزارش روزنامه ایتالیایی، رم تنها در صورتی می‌تواند گزینه 12.5 میلیون یورویی را در قرارداد فعلی فعال کند که بتواند در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد و در نتیجه آزادی مالی بیشتری داشته باشد.

رم در حال حاضر با چهار امتیاز کمتر نسبت به منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و تیم بولونیا در رتبه پنجم جدول سری‌آ قرار گرفته است. البته آن‌ها در لیگ اروپا نیز حضور دارند و با قهرمانی در این تورنمنت نیز می‌توانند جواز حضور در فصل آینده چمپیونزلیگ را کسب کنند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!
  • تصمیم مهم باشگاه رم دربارهی آینده سردار آزمون
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • شرط رم برای خرید سردار آزمون
  • باشگاه رم: سردار آزمون فقط به این شرط می‌ماند!
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد