Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اشاره به آمار رانندگان تاکسی که تا امروز براثر کرونا در تهران فوت شده‌اند، گفت: تا امروز ۲۵۰ راننده تاکسی که پروانه بهره‌برداری دارند، براثر کرونا فوت کرده‌اند و بیش از ۱۵۰ نفر از رانندگانی هم که از پروانه بهره‌برداری آن‌ها از ۲ تا ۶ ماه گذشته نیز فوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس آنلاین: محمد روشنی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که چرا برچسب‌گذاری نرخ کرایه‌ها در سال جدید با گذشت بیش از یک ماه از افزایش قیمت‌ها هنوز اعمال نشده است؟ گفت: بیش از ۴۰ هزار برچسب در سطح شهر و در بین تاکسی‌های خطی و گردشی نصب شده است و مابقی آن تا پایان هفته نصب خواهد شد. 

روشنی در پاسخ به این که مبنای محاسبه قیمت تاکسی‌های گردشی به چه صورت است؟ گفت: تاکسی‌های گردشی به ازای هر کیلومتر پیمایش دو هزار تومان دریافت می‌کنند و باقی براساس متراژ است. مبنای محاسبه این کیلومتر براساس یک فرمول ریاضی است. 

مدیر عامل سازمان تاکسرانی در واکنش به اینکه اما سازوکار اعمال قیمت برای مسافران روشن نیست، آن‌ها چطور باید در جریان قیمت‌ها قرار گیرند، اظهار کرد: محاسبه قیمت در مسیرهای مختلف و نقاط مختلف، در مسیرهای پرتردد و کم‌تردد، مسیرهای خطی و گردشی با همدیگر متفاوت است. 

او گفت: در تهران بیش از سه میلیون نفر در روز توسط تاکسی‌ها جابجا می‌شوند و رقم بسیار بالایی است. در حالی که تاکسی در سایر کشورها به عنوان یک کالای لوکس استفاده می‌شود، اما در کشور ما به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود و رانندگان تاکسی بیش از یک ساعت با یک مسافر در فضای بسته نشسته است. 

روشنی با اشاره به آمار رانندگان تاکسی که تا امروز براثر کرونا در تهران فوت شده‌اند، گفت: تا امروز ۲۵۰ راننده تاکسی که پروانه بهره‌برداری دارند براثر کرونا فوت کرده‌اند و بیش از ۱۵۰ نفر از رانندگانی که از پروانه بهره‌برداری آن‌ها از ۲ تا ۶ ماه گذشته نیز فوت کرده‌اند. 

او ادامه داد: اگر محاسبه کنیم، آمار رانندگان فوت شده‌ای که پروانه تاکسیرانی دارند و آمار رانندگانی که از پروانه بهره برداری آن‌ها گذشته و آن را تمدید نکردند، بیش از ۴۰۰ نفر فوتی داشته‌ایم و می‌طلبد که به مساله واکسیناسیون رانندگان تاکسی عنایت ویژه شود. 

روشنی افزود: التماس و خواهش می‌کنم که به قشر رانندگان تاکسی نیز توجه شود، چرا که هیچ قشری به اندازه رانندگان تاکسی تلفات نداده است و مظلوم واقع شده‌اند. 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در پاسخ به اینکه چرا محتوای نامه به درخواست واکسیناسیون کشوری رانندگان تاکسی تغییر نکرده است تا مورد توجه قرار گیرد؟ گفت: نامه نگاری بسیار زیاد شده است. آقای حناچی نامه نگاری کردند، آقای هاشمی معاون حمل و نقل، بنده و آقای ضامنی رئیس اتحادیه تاکسیرانی کشور نیز نامه نگاری در رده‌های مختلف انجام داده‌ایم اما فعلا توجهی به آنها نشده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان تاکسیرانی کرونا رانندگان تاکسی پروانه بهره برداری مدیر عامل سازمان رانندگان تاکسی آمار رانندگان فوت کرده اند براثر کرونا تا امروز تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران از شناسایی و ارسال پرونده راننده تاکسی متخلف به هیات انضباطی خبر داد.
 
به گزارش ایسنا؛ بهنام پاکزاد در واکنش به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر حمل بار نامتعارف از سوی یک دستگاه تاکسی، اظهار کرد: در چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک تاکسی اقدام به حمل بار کرده و یک نفر هم روی سقف خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.
 
وی با بیان این‌که بلافاصله بعد از رویت این فیلم که در تونل امیرکبیر ثبت شده بود، راننده متخلف شناسایی شد، تصریح کرد: راننده ضمن پذیرفتن اشتباه از این اقدام اظهار پیشیمانی کرده است.
 
سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه راننده متخلف به هیات انضباطی معرفی شد، گفت: طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • حرکت عجیب و خطرناک راننده تاکسی در تونل + فیلم
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند