Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- افت ولتاژ و قطعی برق در چند روز گذشته در استان کردستان همانند دیگر استان‌های کشور تبعاتی زیان‌بار به دنبال داشته و این وضعیت سبب نارضایتی مردم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، تولید انرژی همواره در جهان در زندگی روزمره از جانب دولت‌ها برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشرفت تکنولوژی و وابسته بودن کامل زندگی به انرژی‌های تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر تقریباً باعث شده است که روزمره انسان به این انرژی‌ها گره بخورد.

برق به عنوان یکی از انرژی‌های تأثیرگذار در زندگی انسان از همان روزهای اول کشف خود زندگی انسان را تحت تأثیر قرار داد و رفته‌رفته همه وسایل و امکانات و از همه مهمتر روشنایی در شب را برای انسان به ارمغان آورد.

اما راه‌های مختلفی برای انرژی برق از جمله استفاده از گرما و نور خورشید، استفاده از نیروگاه‌های تولید برق که اکثراً با انرژی‌های فسیلی کار می‌کنند، استفاده از توربین‌های بادی، استفاده از انرژی آب پشت سدها و ...وجود دارد و کشور ما نیز تقریباً از همه این روش‌ها برای تولید نیروی برق استفاده می‌کند که البته بیشتر آن استفاده از نیروگاه‌ای سوخت فسیلی و برق آبی است.

در چند سال گذشته آنچه بیشتر به چشم آمده قطعی‌های سیستم برق در شهرهای کشور بوده است و استان کردستان نیز از این مهم مستثنی نبوده است و همواره قطعی برق را در سالیان گذشته به مراتب تجربه کرده است.

در سال‌جاری اما این امر بسیار نمایان‌تر شده است و شاهد قطعی برق هرچه بیشتر در در طول روز نه تنها در استان کردستان بلکه در سراسر کشور هستیم و همین امر طی چند روز گذشته زندگی مردم را مختل کرده و یا به آنها ضرر زده است.

اما همواره سؤال این است که علت قطعی برق در کشور از کجا آب می‌خورد و چرا در این مدت آنقدر قطعی برق زیاد شده است؟ آیا دولت در تأمین نیروی برق ناتوان شده است یا به دلیل بارش‌های کم امسال نیروگاه‌های آبی از مدار تولید برق کشور خارج شده‌اند؟

طبق برنامه ششم توسعه دولت باید سالانه قریب به 5هزارمگاوات برق به تولید برق کشور بیافزاید اما متأسفانه شرایط چنان نشان می‌دهد که این امر محقق نشده است. قطعی‌های مداوم برق در چند روز گذشته پیامدهای بسیاری برای مردم به همراه داشته است و همانطور که در اخبار نیز آمده قطعی برق باعث اختلال سر چهارراه‌های شهرها، وخامت حال بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها، اختلال در برنامه‌های اینترنتی و برگزاری امتحانات آنلاین تا شکست ورزشکاران در مسابقات به دلیل قطعی برق شده است.

البته این مردم هستند که در شهرهای استان کردستان با قطعی برق دست و پنجه نرم می‌کنند و برای اطلاع بیشتر از این امر با یکی از شهروندان سنندجی گفت‌وگو کردیم که در ادامه خواهد آمد:

آروین محمدی یکی از دانش‌آموزان سنندجی در باره قطعی برق در چند روز اخیر گفت: قطعی برق در شهر سنندج بارها در چند روز گذشته رخ داده است و باعث بروز مشکلاتی برای من و دوستانم نیز شده است چراکه امتحانات پایان ترم به صورت آنلاین برگزار می‌شود و قطعی برق باعث شده است تا نتوانم در دو امتحان حضور داشته باشم.

وی افزود: همچنان که همه استحضار دارید زندگی امروز مردم با گوشی‌های تلفن همراه ارتباط مستقیمی دارد و این در امتحان دانش‌آموزان نیز بسیار ارتباط داشته است چراکه اگر برق نباشد دیگر نمی‌توان تلفن‌های همراه را شارژ کرد و همین باعث جامانمدن از امتحانات می‌شود.

سعیدی یکی دیگر از شهروندان سنندجی درباره قطعی مداوم برق در سنندج به خبرنگار تسنیم گفت: در چند روز اخیر متأسفانه شاهد قطعی برق بوده‌ایم و همین امر باعث شد تا راندمان زندگی به معنی واقعی کاهش یابد و بعضاً باعث سوختن وسایل و اثاثیه منزل شده است.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان باید هرچه زودتر مشکل برق استان به ویژه شهر سنندج را حل کند مگر نیروگاه قلیان در سنندج نسیت و فعال نیست پس چرا باید مردم در این شرایط گرما قطعی برق را تجربه کنند؟

این شهروند سنندجی یادآور شد: اینکه هر سال مبلغی را به فیش‌های برق اضافه می‌کنند و هر سال برق گرانتر می‌شود آیا خدمات‌رسانی نیز در این‌باره وجود داشته و به همین میزان اضافه شده است یا فقط دولت خواهان پول گرفتن از مردم است؟

وی ادامه داد: در اخبار در چند روز گذشته مشاهده کردم که ماهیان زیادی تلف، چند بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها به دلیل قطعی برق و از کار افتادن دستگاه‌های بیمارستانی جان باخته‌اند آیا این سزاورار است که مردم در این شرایط سخت زندگی و گرانی و تورم و هزار مشکل دیگر قطعی برق را نیز تحمل کنند؟

سعیدی تصریح کرد: من روز گذشته به بانک مراجعه کردم و باید مبلغی را پرداخت می‌کردم اما به دلیل قطعی برق کار من انجام نشد و چک من برگشت خورد آیا کسی هست که جوابگوی من شهروند باشد یا فقط در ارسال پیام‌های قبض پرداخت و ارسال صورت‌حساب ماهیانه شرکت برق استان مردم را به یاد دارد؟

در ادامه علی زندی یکی از مغازه‌داران سطح شهر سنندج در باره قطع برق در روزهای گذشته به خبرنگار تسنیم گفت: همانطور که مشاهده می‌کنید بنده مشغول فروش لبنیات هستم و این لبنیات برای اینکه سالم و تازه بمانند به یخچال برای نگهداری نیاز دارند و همین قطعی مکرر برق در چند روز گذشته باعث شده تا جنس‌های مغازه من فاسد شود و این باعث ضرر و زیان به بنده شده است.

وی افزود: ابتدا باید شرکت توزیع نیروی برق استان مردم را از قطعی برق مطلع کند نه اینکه هروقت دلشان خواست فیوز را بکشند و زندگی مردم را دچار دردسر کنند!

این شهروند سنندجی خاطرنشان کرد: با قطعی برق جدا از ضررهای که به کاسبان وارد می‌شود وسایل مغازه‌های آنها مانند همین یخچالی که من دارم ممکن است آسیب ببیند و این خود به مثابه ضرر و زیان به مردم است و اینکه شرکت توزیع نیروی برق هم می‌گوید ضرر مردم را جبران می‌کند تنها در حد حرف زدن است.

در ادامه کارمند یکی از ادارات سنندج که دور کاری را در بانه کاری خود داشت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره قطعی برق در چند روز اخیر در استان اظهار داشت: من به عنوان یک کارمند در چند روز اخیر دچار مشکلاتی در رسیدگی به کارم شده‌ام و دلیل آن نیز نبود برق بوده است چراکه وسایل کاری بنده اعم از لپ‌تاپ و موبایل و ... با برق کار می‌کنند و در غیر اینصورت کارها آنچنان که باید پیش نمی‌رود.

تلف‌ شدن بیش از 2 تن ماهی در پی قطعی برق در سنندج؛ وقتی بی‌تدبیری موج می‌‎زندقطع برق سنندجی‌ها بدون اطلاع؛ ‌شهروندان از بی‌توجهی‌ شرکت ‌برق ناراضی هستندتداوم خاموشی برق در سنندج بدون اطلاع به مردم؛ درج برنامه زمان‌بندی "صوری" در پرتال شرکت توزیع برق کردستان‌+مستند

«هیوا لهونیان»، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شرایطی در توزیع نیروی برق در استان پیش آمده است که برای جلوگیری از قطعی برق نیازمند همکاری مردم هستیم.

وی افزود: استمرار و پایداری انرژی برق و جلوگیری از قطعی و افت ولتاژ برق از وظایف شرکت توزیع نیروی برق استان در راستای خدمت‌رسانی به مردم است.

لهونیان خاطرنشان کرد: باتوجه به بارش کمی که در سال‌ گذشته در استان و در کشور اتفاق افتاد 60درصد نیروگاه‌های آبی ما غیر فعال شده و فقط 40 درصد آنها فعال است.

وی اذعان کرد: در سال‌های گذشته نیز بایستی سرمایه‌گذاری‌هایی در بخش تولید نیروی برق و احداث نیروگاه‌های برق در کشور انجام می‌گرفت و 6میلیارد دلار نیز در بخش تولید و تأسیس نیروگاه‌های برق صرف می‌شد اما باتوجه به نیاز کشور به توسعه بخش صنعت، این اعتبارات در بخش تولید صنعت جذب شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: متأسفانه در منازل ایرانیان پنج برابرکشورهای اروپایی برق مصرف می‌شود و این عدم صرفه‌جویی مشکلات حال حاضر را به همراه داشته و باید جامعه را در صرفه‌جویی در منابع انرژی مانند برق، گاز، آب و ... آگاه کنیم تا فرهنگ استفاده بهینه از انرژی در کشور نهادینه شود.

وی افزود: متأسفانه ما در مرحله بد مصرفی قرار داریم و راه زیادی تا رسیدن به استفاده درست از انرژی در کشور در پیش داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با هشدار اینکه طبق گزارشات، امسال گرمترین سال در یک قرن اخیر محسوب و روزهای سختی را در تابستان پیش رو خواهیم داشت، تصریح کرد: اگر همکاری مردم را داشته باشیم به خواسته‌هایمان دست خواهیم یافت و هیچ مشکلی در توزیع نیروی برق در استان وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: حدود 670هزار مشترک برق در استان داریم که اگر هر مشترک در حد یک لامپ 100وات صرفه‌جویی کند مشکلات قطعی برق در استان رفع خواهد شد..

لهونیان با تأکید بر اینکه  نباید به هیچ وجه برق منازل قطع شوند و مردم در مضیقه قرار بگیرند، اظهار کرد: بی‌مسئولیتی برخی مسئولان استان در عدم صرفه‌جویی نیروی برق در ادارات باعث فشار بر سیستم توزیع برق شده است و چنانچه افزایش یابد برق ادارات پرمصرف را قطع خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان یادآور شد: رمز ارز‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل فشار بر توزیع نیروی برق هستند و باید هرچه زودتر شناسایی شده و جمع‌آوری شوند.

به گزارش تسنیم؛ از آنجا که براساس گزارشات ارسالی خبرنگاران شهرستانی تسنیم، این روزها شاهد گلایه مردم استان کردستان از قطعی‌های مکرر برق هستیم وکسبه به شدت از قطعی برق زیان می‌بینند، باید مسئولان شرکت برق کردستان هرچه زودتر تدبیری برای این وضعیت بیندیشند چراکه تمام زندگی مردم به نوعی برپایه استفاده از نیروی برق جریان دارد و در شرایط کنونی برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیش از هر وقت دیگری برق لازم است، کمااینکه راه‌های فراوانی برای صرفه‌جویی در مصرف برق وجود دارد و مردم نیز باید در صرفه‌جویی رعایت کنند.

انتهای پیام/487/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان چند روز گذشته چند روز اخیر خبرنگار تسنیم برق در چند روز برق در استان قطعی برق صرفه جویی انرژی ها باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه ویژه برای ستاره ناراضی رئال: بمانم یا بروم

به گزارش "ورزش سه"، سبایوس در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته تصمیم گرفت به حضورش در رئال مادرید ادامه دهد و قرارداد جدیدی را با این باشگاه تا تابستان سال 2027 به امضا رساند و امیدوار بود که بتواند جایش را در ترکیب این تیم باز کند. 

اما شرایط مطابق انتظار این بازیکن پیش نرفت و او در این فصل حتی نتوانست به اندازه فصل قبل فرصت برای بازی پیدا کند و این موضوع به هیچ وجه به مذاقش خوش نیامده و شرایط را برایش دشوار کرده است. رسانه‌های اسپانیایی در روزهای اخیر بارها اخباری را درباره نارضایتی او منتشر کرده بودند. 

حالا نشریه رلوو خبر داده است که سبایوس به زودی جلسه مهمی را با مدیران رئال مادرید برگزار خواهد کرد تا شرایط را برای آینده مشخص کند. قرار است در این جلسه به صورت مفصل درباره این که این بازیکن باید به حضور در سانتیاگو برنابئو ادامه دهد یا خیر بحث شود. 

پیش از این گفته شده بود که باشگاه اتلتیکو مادرید علاقه بسیار زیادی به جذب سبایوس دارد و این احتمال وجود دارد که برای به خدمت گرفتنش در پنجره تابستانی پیش رو اقدام کند اما باید دید که تصمیم نهایی او چه خواهد بود و مذاکراتش با مدیران رئال چه سرانجامی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • سقوط تراتسفورماتور در منطقه پردیس اهواز
  • جلسه ویژه برای ستاره ناراضی رئال: بمانم یا بروم
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی