Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین معارفه دادستان نظامی استان البرز با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز، معاون قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور و جمعی از مسئولان قضایی، فرماندهای نظامی و انتظامی استان البرز برگزار شد.

خبرگزاری میزان - آیین معارفه دادستان نظامی استان البرز با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز، معاون قضایی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور و جمعی از مسئولان قضایی، فرماند‌های نظامی و انتظامی استان البرز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در دستگاه قضایی گفت: نقش نیرو‌های مسلح از دو جایگاه قابل بررسی است که در بعد عمومی جانفشانی و ایثار این عزیزان در دفاع از کیان نظام و میهن اسلامی است و در بعد خاص نیز نقشی است که بخشی از نیرو‌های مسلح به عنوان ضابطان دادگستری در کشف جرم و اجرای عدالت و تامین امنیت دارند.

وی در ادامه با بیان فراز‌هایی از نهج البلاغه در اهمیت نیرو‌های نظامی و لزوم نظارت با هدف پیشگیری از آسیب‌های احتمالی به تشریح نقش فرماندهان، واحد‌های نظارتی نیرو‌های مسلح و نیز سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در نظارت بر این نیرو‌ها پرداخت و تاکید کرد: در نظارت‌های سازمانی نقش مدیران بسیار مهم است و همانطور که بار‌ها رئیس قوه قضائیه تبیین کرده مدیران در خط مقدم نظارت قرار دارند که این نقش در نیرو‌های مسلح بر عهده فرماندهان است.

عالی‌ترین نماینده قوه قضائیه در استان البرز افزود: قانون، وظیفه و مسئولیت سنگین رسیدگی به جرایم خاص نیرو‌های نظامی را بر عهده سازمان قضایی نیرو‌های مسلح قرار داده است که این رسیدگی‌ها می‌تواند به لحاظ پیشگیری و بازدارندگی بسیار با اهمیت باشد؛ باید توجه کرد که اگر برخوردی از طریق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح انجام می‌شود با هدف صیانت از خود فرد و مجموعه‌ای است که وی آن در حال خدمت است.

وی با تاکید بر نقش و اهمیت اقدامات پیشگیرانه در ارگان‌های نظامی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح متذکر شد: این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم سلامت دستگاه قضایی بدون سلامت همه کارگزاران عدالت از جمله ضابطان دادگستری ممکن نیست و در این جا نقش سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به عنوان بخشی از خانواده قوه قضائیه برجسته است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با گرامیداشت یاد و خاطره مهدی کرمی دادستان نظامی فقید استان البرز که سال گذشته دعوت حق را لبیک گفت، آن فقید را فردی متواضع و مهربان و مقتدر در انجام وظایف توصیف کرد.

وی ابراز امیدوار کرد «محمد دارابیان» که پیش از این رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان قزوین بوده بتواند در کسوت دادستان نظامی استان البرز در انجام امورات محوله موفق باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادستان نظامی البرز حسین فاضلی هریکندی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان نظامی البرز سازمان قضایی نیرو های مسلح دادستان نظامی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد

خبرگزاری رسمی عربستان از برگزاری یک نشست شش جانبه عربی در ریاض درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، نشست شش جانبه در ریاض درباره غزه با مشارکت وزرای خارجه عربستان، مصر، اردن، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف)، مشاور دیپلماتیک نخست‌وزیر امارات و وزیر مشاور در وزارت خارجه قطر برگزار شد.

این رسانه در ادامه خبر داد: آنها در این نشست بر لزوم توقف فوری و کامل درگیری‌ها در غزه، تضمین حمایت از غیرنظامیان بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی و لغو تمام محدودیت‌هایی که برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه ایجاد شده است، تاکید کردند. حاضران در این نشست بر مخالفت قاطع خود با هرگونه تلاشی برای کوچاندن ملت فلسطین و هرگونه عملیات نظامی در شهر رفح تاکید کردند.

آنها نسبت به ادامه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی از جمله گسترش شهرک‌سازی، مصادره اراضی، عملیات نظامی علیه فلسطینی‌ها، تجاوزات شهرک‌نشینان و از بین بردن آزادی عبادت برای مسلمانان و مسیحیان در مسجد الاقصی که راه‌حل تشکیل دو دولت را از بین می‌برد، تاکید کردند.

کد خبر 748645

دیگر خبرها

  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم تهران
  • فقط ۱۰ درصد توان نظامی «وعده صادق» عملیاتی شد