Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@20:39:05 GMT

چرا جنگ بعد از فتح خرمشهر ادامه یافت؟

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۱۷۷۶

چرا جنگ بعد از فتح خرمشهر ادامه یافت؟

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با انتشار پادکست «چرایی ادامه جنگ پس از آزادسازی خرمشهر» به بررسی روند چرایی ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر و سایر تحولات، سیاسی، نظامی، منطقه‌ای و بین‌المللی مربوط به این موضوع پرداخته است.

یکی از سؤالات و ابهاماتی که همواره در ذهن افکار عمومی جامعه و برخی از علاقه‌مندان و پژوهشگران دفاع مقدس وجود داشته و شاید این افراد تاکنون به پاسخ قانع‌کننده‌ای در خصوص آن دست نیافته‌اند؛ این است که چرا ما جنگ را بعد از (پیروزی حاصل از) فتح خرمشهر که در چارچوب عملیات بیت‌المقدس در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ حاصل شد، ادامه دادیم؟

مگر پیشنهاد صلح و آتش‌بس از سوی رژیم بعثی و سازمان ملل متحد به ایران داده نشد؟ مگر صدام حسین طی بیانیه‌ای رسمی خروج نیرو‌های خود از خاک ایران و قرار گرفتن در پشت مرز‌های بین‌المللی را اعلام نکرد؟ مگر هدف ما صرفاً دفاع مشروع از خاک کشور خود و بیرون راندن دشمن نبود، پس چرا بعد از فتح خرمشهر نقشه ورود به خاک عراق در چارچوب عملیات رمضان را پی‌ریزی کردیم؟ سؤالاتی از این قبیل هنوز وجود دارند که پاسخ آنها هنوز مبهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ به این سؤالات و ابهامات مستلزم بررسی خواسته‌ها، دیدگاه‌ها و منویات جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان طرف پیروز در جنگ و از طرفی واکنش‌ها و اقدامات رژیم بعثی، سازمان ملل متحد و در کل قدرت‌های بزرگ به‌عنوان حامیان رژیم صدام حسین است.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با انتشار پادکست «چرایی ادامه جنگ پس از آزادسازی خرمشهر» به بررسی روند چرایی ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر و سایر تحولات، سیاسی، نظامی، منطقه‌ای و بین‌المللی مربوط به این موضوع پرداخته است.

دفاع‌پرس/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بعد از فتح خرمشهر چرایی ادامه جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم

فعالیت سامانه ی بارشی در جنوب غرب خوزستان ادامه دارد و تداوم آن امروز آسمان خرمشهر را بارانی کرده است.

بارش باران در خرمشهر هوای این شهر را از غبار پاک و کاهش دمای آن هوا را نیز مطبوع کرده است.

پیشتر پیش بینی شده بود این سامانه بارشی تا اواخر وقت جمعه فعال باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • هنرمندی که حاضر است برای دفاع از ایران و مردم جانش را فدا کند
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • چرایی تجهیز نبودن آتش نشانی شهرک امام زاده ابراهیم شفت