Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «شهریار سرزمین من»، زندگی‌نامه شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای نوشته معصومه زینعلی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، کتاب «شهریار سرزمین من»، زندگی‌نامه شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای، نوشته معصومه زینعلی است که همزمان با پخش سریال «صبح آخرین روز» چاپ و روانه بازار نشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «شهریارِ سرزمین من» عنوان زندگی‌نامه شهید شهریاری است که شامل بیان خاطراتی از دوران کودکی، نوجوانی و شهادت وی است که به همت حوزه هنری استان زنجان توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

این کتاب در فضایی ساده و صمیمی و با تلاشی پر از انگیزه، توکل بر خدا و خون پاک شهیدان و با عشق و لبخند به روایت مراحل رشد و ارتقاء این شهید متعهد در زندگی اشاره دارد که بیشتر بر حسب گفت‌و‌گو با مادر و همسر شهید، به قلم معصومه زینعلی دخترخاله شهید نگاشته ‌شده است.

اصلی‌ترین ویژگی نوشته‌های این کتاب روایت داستانی و پرداختن به جزئیات زندگی ایشان، خصوصاً دوران کودکی و نوجوانی شهید است که به گونه‌ای تدوین و نگارش شده که از زندگی پدر و مادر شروع می‌شود و تا مدتی پس از شهادت را نیز در بر می‌گیرد.

شایان ذکر است، فیلم‌نامه سریال «صبح آخرین روز» برگرفته از کتاب «شهریارِ سرزمین من» است که حاصل سال‌ها سعی و تلاش نویسنده کتاب از سال ۱۳۹۴، در قالب یادداشت‌‏برداری و مصاحبه‏‌ با مادر شهید (خانم قمرتاج زینعلی) و نزدیکان سببی ایشان است که با پیگیری مداوم حوزه هنری استان زنجان در جهت چاپ، خردادماه ۱۴۰۰ همزمان با پخش این سریال، در ۴۰۴ صفحه و در تیراژ ۱۲۵۰ توسط انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری چاپ و روانه بازار نشر شده است.

شهید دکتر مجید شهریاری از برجسته‌ترین و ممتازترین دانشمندان صنعت هسته‌ای ایران شناخته می‌شود که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد. وی متأهل و دارای دو فرزند به نام‌های محسن و زهرا بود و در طول خدمت خود به نظام جمهوری اسلامی و مشاغل اجرایی که بر عهده داشت، خدمات ارزنده‌ای را از خود به یادگار گذاشته است. این شهید بزرگوار در هشتم آذرماه ۱۳۸۹ خورشیدی به دست منافقین به شهادت رسید.

گفتنی است، آیین رونمایی از کتاب «شهریارِ سرزمین من» به همت حوزه هنری استان زنجان و با همکاری حسینیه اعظم زنجان و کنگره ۳۵۳۵ شهید استان، دو‌شنبه ۱۰ خرداد ساعت ۶ عصر در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتاب شهریار سرزمین من انتشارات سوره مهر کتاب حوزه هنری سرزمین من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، سه کتاب نمایشنامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

«رازی بین من و تو» نوشته محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاریست که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایشنامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6089724 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب