Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:47:20 GMT

سیارکی به بزرگی برج ایفل از کنار زمین عبور می کند

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۲۳۹۲

سیارکی به بزرگی برج ایفل از کنار زمین عبور می کند

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اینترنتی نیوز ویک،  این سنگ فضاپیمای بزرگ که به ۲۰۲۱ KT۱ معروف است، در تاریخ ۱ ژوئن (۱۱ خرداد)   حدود ساعت ۱۰ و ۲۴ دقیقه صبح به وقت منطقه زمانی شرقی به سیاره زمین نزدیک می شود.

در اصطلاح کیهانی، کلمه «نزدیک»  نسبی است. اگرچه ناسا این گذر را در جدول داده های «عبور نزدیک»  خود قرار داده است، اما در واقع این سیارک با فاصله حدود ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون مایلی از نزدیکی زمین عبور می کند. این فاصله در واقع ۱۹ برابر فاصله میان زمین و ماه است.

تصور می شود که این سیارک به اندازه کافی بزرگ است و  با سرعت حدود ۴۰ هزار مایل در ساعت که تقریبا ۲۰ برابر سریعتر از سرعت یک گلوله تفنگ است از نزدیکی زمین عبور کند.

ناسا قطر این سیارک را که ۲۰۲۱ KT۱ نام دارد میان  ۴۹۲ فوت و ۱۰۸۲ فوت ارزیابی کرده است که به اندازه حدود طول سه زمین فوتبال است.

عبور این سیارک از نزدیکی زمین هیچ خطری برای سیاره ما ندارد.  

در برآورد بالاتر، این بدان معناست که سنگ فضایی به اندازه طول سه زمین فوتبال NFL کنار هم عرض خواهد داشت. این سیارک به راحتی از کنار سیاره ما عبور می کند. با این حال ناسا سیارک ۲۰۲۱ KT۱ را در رده «سیارک های بالقوه خطرناک» قرار داده است.  

برچسب‌ها فضا مدار کره زمین سیارک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فضا مدار کره زمین سیارک فضا مدار کره زمین سیارک اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین صحبت‌های مدیرعاملی که به صورت مربی تهرانی سیلی زد | این مربی حدود ۳۰ دقیقه مقاومت می‌کرد و حاضر به خروج از زمین نبود!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان دیدار تیم‌های فوتبال ۹۰ ارومیه و اسپاد تهران روز ۱۱ اردیبهشت امسال به میزبانی شهر ارومیه برگزار شد و تیم میزبان توانست با برد یک بر صفر مقابل تیم تهرانی، کمی به وضعیت خود در جدول سر و سامان داده و از منطقه خطر جدول لیگ دسته ۲ فاصله بگیرد.

در این دیدار حسین پرورش تک گل بازی را برای تیم ۹۰ ارومیه زد تا این تیم با سه امتیازی که کسب کرد به ۳۰ امتیازی برسد و از منطقه خطر چهار امتیاز فاصله داشته باشد؛ چهار امتیازی که می‌تواند در ۲ هفته پایانی رقابت ها، این تیم را از سقوط به دسته پایین‌تر نجات دهد.

اما این دیدار، یک حاشیه داشت که در دقیقه ۱۱ رقم خورد و آن، درگیری صورت گرفته بر سر سیلی‌ای بود که مدیر تیم ۹۰ ارومیه به مربی تیم اسپاد تهران زد.

در این فیلم دیده می‌شود که مدیر تیم ۹۰ ارومیه پس از حواشی ایجاد شده در کنار زمین، به صورت مربی تیم اسپاد سیلی می‌زند که با واکنش اعضای کادر فنی مواجه می‌شود.

در پی انعکاس این خبر در رسانه‌های مختلف، مدیرعامل باشگاه ۹۰ ارومیه با انتشار ویدئویی به این موارد واکنش نشان داده و توضیحاتی ارائه کرده است.

یحیی بهاری در این باره گفت: هرگونه بی اخلاقی در فوتبال را رد کرده و با آن می‌کنیم، اگر کسی هم مرتکب بی اخلاقی شده، قطعا توسط ارکان فدراسیون فوتبال مورد مواخذه قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: مربی تیم اسپاد به لحاظ اخراج از مسابقه توسط داور، حدود ۳۰ دقیقه مقاومت می‌کرد و حاضر به خروج از زمین نبود.

وی اظهار کرد: این امر موجب ایجاد تنش و حاشیه در مسابقه شده بود و عوامل حاشیه زمین بیشترین سعه صدر را نشان دادند تا بازی وارد حاشیه نشود.

مدیرعامل باشگاه ۹۰ ارومیه ادامه داد: تیم نود ارومیه نیاز به سه امتیاز این بازی داشت و به صورت جوانمردانه داخل زمین سه امتیاز را گرفته است.

بهاری گفت: جلو حق گردن ما از مو باریک‌تر بوده و مقابل ظلم بی پروا خواهیم بود.

کد خبر 849054 برچسب‌ها ویژه ورزشی استان آذربایجان غربی فوتبال

دیگر خبرها

  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید
  • اولین صحبت‌های مدیرعاملی که به صورت مربی تهرانی سیلی زد | این مربی حدود ۳۰ دقیقه مقاومت می‌کرد و حاضر به خروج از زمین نبود!
  • زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • حیوانی که دایناسور‌ها در کنار آن کوچک به نظر می‌رسند!
  • حقایق پنهان درباره ماه
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • گوسفندهای غول پیکر 40 هزار دلاری
  • وینیسیوس به جمع کریستیانو رونالدو و دی‌بروینه پیوست