Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرحناز رافع پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته فرش که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: مسئولین تامین اجتماعی استان با توجه به شیوع بیماری کرونا با چشم رئفت به بیمه‌شدگان قالیبافی نگاه کنند و بیمه آنها را قطع نکنند.

وی افزود: از آنجا که دنیای امروز دنیای رقابت است باید در رقابت با رقبا در جهان تمام تلاش خودمان را در امر تولید انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای دولت همکاری بخش خصوصی و دولتی در تولید فرش بود، اذعان کرد: در این مدت حذف مهارت کارت قالیبافی برای تمدید بیمه قالیبافان انجام شده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: بازرسی تامین اجتماعی نیز از قالیبافان در راستای فعال بودن قالیبافان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰درصد از تسهیلات کارا متعلق فرش و صنایع دستی بوده است که کمتر از نیم درصد را فرش دستی به خود اختصاص داده است.

رافع تصریح کرد:هر طرح توجیهی در حوزه کارگاه‌های متمرکز و غیر متمرکز، کارگاه‌های قالیبافی، زنجیره ارزش فرش دستباف و ...وجود داشته باشد مجوز آن داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جذب تسهیلات کارا در استان کردستان هیچ گونه سقفی وجود ندارد.رافع بیان کرد: وبینارهای ملی و بین‌المللی برای آموزش به جامعه خصوصی فرش استان اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی با افتتاح نمایشگاه‌ها می‌تواند گام موثری در صادرات فرش استان و جذب بازارهای جهانی با استفاده از ظرفیت اقلیم کردستان باشد.

وی افزود: اگر اقتصاد فرش در استان و حتی کشور پویا شود کمک بسیاری به معیشت فرش خواهد شد در همین راستا منابع گسترده‌ای با اعمال ستاد راهبری فرش تامین شده است.

وی افزود: اگر در رشد و توسعه فرش دستباف تلاش نکنیم بازار فرش دستباف از دست ما خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: استفاده از استارتاپ‌های تخصصی فرش  می‌تواند در تولید فرش بسیار موثر واقع شود و به همین دلیل دو استارتاپ حوزه فرش در استان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس مرکز ملی فرش ایران بیمه شدگان قالیبافی تولید فرش تسهیلات کارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،مریم جلالی در بازدید از کارگاه‌های شیشه‌گری و گلاب‌گیری میمند گفت: این شهرقابلیت تبدیل به شهر ملی شیشه‌گری را دارد.
او افزود: شیشه‌گری یکی از مهارت‌های اصیل میمند در کنار گلاب‌گیری است و این صنعت دوست دار محیط زیست می‌تواند به ترویج گلاب‌گیری نیز کمک کند.
جلالی همچنین هم از برخی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری شهر دژکرد بازدید کرد و در جشن شکوفه‌های بادام، لوح ثبت ملی میراث ناملموس مهارت کیسه بافی و شاهنامه‌خوانی را به فرماندار اقلید اهدا کرد.
 محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: مقدمات ثبت ملی دژکرد فراهم شده تا این شهر به زودی شهر ملی کیسه بافی شود.
کیسه بافی سنتی یکی از هنر‌های قدیمی رایج در دژکرد اقلید است؛ این نوع کیسه حمامی بافتی شبیه به بافت گلیم دارد با این تفاوت که با دو رنگ پشم سفید و مشکی بافته می‌شود.
میمند از توابع شهرستان فیروزآباد در جنوب شیراز و دژکرد از توابع اقلید در شمال مرکز استان فارس است.

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود