Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:33:04 GMT

راهنمای خرید انواع هواکش صنعتی و اگزاست فن

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۲۵۶۷

راهنمای خرید انواع هواکش صنعتی و اگزاست فن

در این متن قصد داریم تا با نگاهی مختصر و مفید بر روی موضوع هواکش صنعتی و انواع آن ها شامل هواکش سانتریفیوژ، هواکش اگزاست فن که توسط شرکت تهویه آماج تولید می شود و در نهایت روش های تعیین قیمت آن ها بحث کنیم.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام تهویه آماج، تهویه هوا در محیط های بسته صنعتی یکی از الزامات است که می تواند با سلامت کارگران ارتباط مستقیم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواکش صنعتی

بطور کلی از هواکش صنعتی به منظور تهویه کردن هوای بسته محیط کار، مخصوصا در سالن هایی که احتمال وجود آلودگی هوا به مراتب بیشتر می باشد، بهره می گیرند، انتخاب نوع هواکش صنعتی مسئله ای بسیار مهم به شمار می رود و هواکشی که در یک محیط به کار گرفته می گردد،حتما برای آن محیط خاص مناسب بوده و قادر باشد تا بازدهی ای مطلوبی را از خود ارائه نماید.

هواکش صنعتی باید با محیطی که در آن نصب می شود، مناسبت داشته باشد، از این مدل از هواکش ها در کارخانه های صنعتی و حتی کارگاه های کوچک نیز به صورتی بسیار زیاد می توان مشاهده نمود.

انواع هواکش صنعتی

هواکش صنعتی در زمینه های مختلف می توانند در نهایت به دو دسته تقسیم گردند:

هواکش سانتریفیوژی

هواکش تهویه گر هوا

هواکش سانتریفیوژی دارای مزایای بسیاری نسبت به سایر انواع هواکش ها می باشند، زیرا آن ها از طیف عملیاتی گسترده تری بهره گرفته و یا قادرند تا میزان هوای یا جریان هوای منفی را نیز با خود کاهش دهند.

عوامل تاثیرگذار در قیمت هواکش صنعتی

قیمت هواکش صنعتی در واقع همیشه تابعی از اندازه آن می باشد. اندازه و سایز هواکش می تواند بیشترین تاثیر مثبت و یا منفی را بر روی هواکش شما داشته باشد. هر چه اندازه هواکش بزرگ تر باشد، به طبع همین اندازه، میزان مواد اولیه بیشتری در آن به کار گرفته شده و همین بیشتر بودن میزان مواد اولیه به کار گرفته شده در آن می تواند بر روی افزایش یا کاهش یافتن قیمت موثر باشد. همچنین عوامل زیر:
-  ضخامت ورقه
- شکل ظاهری فن
- نوع طراحی پروانه
- نوع الکتروموتور
- جنس ورقه
- و نوع پوشش رنگ به کار گرفته شده بر روی سطح هواکش صنعتی

مزایای استفاده از تهویه صنعتی:

تامین مداوم هوای تازه از طریق وارد کردن هوا از محیط بیرون

حفظ سطح دما و رطوبت در مقدار دلخواه

کاهش احتمال بروز آتش سوزی و یا انفجار

حذف یا کاهش آلودگی و ذرات معلق در هوا

هواکش سانتریفیوژ

هواکش سانتریفیوژ به طور معمول دستگاه هایی با میزان کارکرد و اندازه کارکرد دائمی و یکسان می باشند و بصورتی طراحی شده اند که در آن ها پره ها یا ملخ ها با سرعتی حداکثر به میزان 1500 دور قادر به چرخیدن خواهند بود.

انواع هواکش سانتریفیوژی از نظر میزان فشار

هواکش سانتریفیوژی اساسا به سه دسته بر مبنی توانایی آن ها در زمینه تولید فشار دسته بندی می گردند. می توان این دسته ها را بر حسب پر فشار، کم فشار و دارای فشار متوسط دسته بندی نمود.

اگزاست فن

از اگزاست فن برای تهویه فضاهای محصور شده با گرمای بیش از حد و هوای آلوده، استفاده می شود. هم چنین اگزاست فن برای سلامتی و رفاه حال افراد بسیار ضروری می باشند؛ زیرا حفظ طراوت و تازگی هوا را برای تنفس تضمین می کنند.

اگزاست فن سقفی  (Rooftop Exhaust Fan)

اگزاست فن سقفی در داخل محیط نصب می شود و با مکش هوای آلوده در فضای داخلی محیط همانند هود آشپزخانه، هوا را از محیط مورد نظر به کمک کانال هایی که از قبل برای آن تعبیه شده است، خارج می کنند. این گونه اگزاست فن های سقفی عموما هوای آلوده را به صورت موضعی از محیط خارج می نمایند. بهتر است در این جا به این نکته نیز اشاره نماییم که اگزاست فن های سقفی از مصرف انرژی به مراتب کمتری برخوردار هستند.

اگزاست فن اکسیال (Axial Exhaust Fan)

این مدل اگزاست فن اکسیال یا محوری دارای یک فن محوری از نوع مکنده یا دمنده می باشند که عموما برای اگزاست فن هایی با فشار استاتیک کاربرد زیادی خواهند داشت. اگزاست فن های محوری عموما هوای زیادی را با پرتاب کم و فشار کم تخلیه می کنند. آن ها گذشته از پرتاب و فشار کم صدای به مراتب کمتری را تولیدی می کنند .

اگزاست فن یوتیلیتی (Utility Exhaust Fan)

اگزاست فن های یوتیلیتی نام دیگر اگزاست فنی است که در پشت بام یک ساختمان به صورت مرکزی نصب می شود و هوا را از نقاط مختلف ساختمان مکش می نماید.  این هوای مکش شده توسط اگزاست فن یوتیلیتی به واسطه یک داکت به خارج از ساختمان هدایت می شود .

قیمت اگزاست فن

یک دستگاه اگزاست فن اعم از اگزاست فن دمنده یا اگزاست فن پشت بامی که می تواند از نوع محوری یا سانتریفیوژی باشد، از اجزایی تشکیل شده است که با توجه به متریال بکار رفته در ساخت و تولید این دستگاه به کار گرفته شده باشد، هر یک از این قطعات و اجزای به کار گرفته شده در این دستگاه می توانند تاثیری مستقیم بر قیمت اگزاست فن داشته باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و سفارش محصولات میتوانید به سایت تهویه‌ آماج   (www.tahvieamaj.com)  مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواکش صنعتی کار گرفته شده هواکش صنعتی انواع هواکش بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت صندوق ملی محیط زیست در این استان بدون استفاده مانده است.

اسلام جاودان خرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: صندوق ملی محیط زیست بعنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی اظهارکرد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکتهای شهرکهای صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرحهای محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده ای نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی های محیط زیست و طرحهایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می شود.

جادودان خرد تصریح کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح ها و پروژه‌های حافظ محیط زیست در حوزه های صنعتی، کشاورزی، طرحهای کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاههای تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت های صنعتی و  فرمانداران می توانند نسبت به معرفی طرح های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت راهنمایی های لازم مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان