Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که پیر شدن جامعه را در پیشرو داریم، گفت: کاهش ازدواج جوانان و عدم فرزندآوری تهدیدی جدی علیه آینده کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا حاجی ابراهیم در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به افزایش سن ازدواج در کشور و همچنین عدم تمایل به ازدواج برخی از جوان‌ها اظهار داشت: عوامل بسیار زیادی در افزایش سن ازدواج و تجرد گرایی نقش دارند که باید برای حل آن‌ها فکری اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: جوانی که قصد ازدواج دارد، برای تشکیل خانواده، به سرپناه و شغل نیاز دارد، اگر وضعیت اقتصادی را به سمتی رود که او نتواند شغل و سرپناه تهیه کند، اینجا اگر سیاست‌های بسیار کارشناسی شده هم پی‌ریزی کنیم و قوانین مرتبط با آن را تصویب کنیم، ارزش واقعی خود را نشان نخواهد داد.
حاجی ابراهیم افزود: سیاست‌ها تعیین و ابلاغ و قوانین، بخش‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، برنامه‌های اجرایی و عملیاتی نیز مصوب می‌شود؛ اما در عمل به علت مقدور نبودن تهیه یک مسکن یا نیازهای ضروری و واجب، این برنامه‌ها به مشکل می‌خورند. سیاست‌گذاری فقط این نیست که در قالب چند دستورالعمل، قانونی وضع شود.
وی بیان داشت: دختری که قصد ازدواج دارد، درآمدی برای تهیه جهیزیه ندارد و پسری که می‌خواهد ازدواج کند، درآمدی برای گذران زندگی ندارد و اگر هم با این وضعیت ازدواج کند، زندگی چندان پایداری نخواهد داشت؛ ازاین‌رو لازم است در سیاست‌گذاری‌ها، عوامل و مؤلفه‌های مختلفی در نظر گرفت شود.
استاد حوزه و دانشگاه به مشکلات پیش روی کشور در پی عدم ازدواج جوانان و فرزندآوری اشاره کرد و گفت: در آینده نه‌چندان دور، پیر شدن جامعه، امنیت کشور را به مخاطره خواهد انداخت، اگر بخواهیم راه‌رفته غرب را نرویم و تمدن جدیدی را پایه‌گذاری کنیم و جامعه هم یک جامعه جوان و امیدوار باشد، باید نقاط ضعف برنامه‌های خود و حتی برنامه‌های غربی‌ها را به لحاظ بینشی و رفتاری بررسی کنیم و این ضعف‌ها را با برنامه‌ریزی جدی و استاندارد رفع کرده و به سمت کاربردی شدن، پیش ببریم.
وی به راه‌حل‌ها اشاره کرد و گفت: یک تدبیر ساده می‌تواند مردم را به نظم یا بی‌نظمی سوق دهد. با داشتن چند مورد از این تدبیرهای ساده اجتماعی در کنار ثبات اقتصادی و سیاسی جامعه، می‌توان از زندگی مجردی به سمت زندگی مشترک و تشکیل خانواده رفت و خانواده محوری را این‌گونه در جامعه ترویج کرد.
حاجی ابراهیم تأکید کرد: حساسیت بسیاری از مسئولان باید به این موضوع معطوف شود، هنگامی‌که برای آحاد خانواده‌ها در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی، جایگاهی قائل شدیم، سپس باید در برنامه‌های پژوهشی و آموزشی، مؤلفه‌های تأثیرگذار را مدنظر قرار دهیم تا تمایل افراد به تشکیل و حفظ خانواده بیشتر شود، این‌گونه است که این مؤلفه‌ها بر بقای سیاست‌های خانواده محوری و تحکیم بنیان خانواده، تأثیر مستقیم خواهد داشت.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد

فاطمه قاسم پور در گفت‌گو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت لیست شانا در انتخابات، اظهار داشت: جلسات شورای ائتلاف برای دور دوم با حضور کاندیداها در حال برگزاری است و ان‌شاالله با ارائه برنامه و کارنامه اقدام هرکدام از این کاندیداها به مردم شریف حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، زمینه انتخاب بهتر نمایندگان فراهم شود.

وی ادامه داد: مجلس آینده مجلسی با حضور اکثریت نیروهای انقلاب است و منتخبان هم با توجه به تأکید رهبر انقلاب در روز عید فطر بر وحدت و اجتناب از درگیری و ایجاد دودستگی‌ها و دوگروهی‌های جعلی، بایستی تلاش کنند وحدت و انسجام انقلابی خود را حفظ کنند و تمام تمرکز و اهتمام خود را بر ایجاد تحول در بخش‌های مختلف کشور بگذارند. حتماً این رویکرد باید مورد توجه منتخبان باشد که مهم، توجه به مسائل اساسی کشور است.

کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست، افزود: به نظر می‌رسد موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مدیریت این آسیب‌ها با توجه به مجموعه اقداماتی که در بودجه‌های سنواتی و در برنامه هفتم پیشرفت انجام شد، حائزاهمیت است.

وی بیان کرد: نظارت بر اجرای احکام برنامه هفتم پیشرفت در موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی و حوزه زنان و خانواده و جمعیت نیز مدنظر است. همچنین موضوع مهم «پیوست خانواده» که در بند ۲ سیاست‌های کلی خانواده هم مورد تأکید قرار گرفته، از جمله موضوعاتی است که لازم است برای تحقق آن ورود و مداخله قانونی داشت.

قاسم پور با اشاره به فعالیت خود در کمیسیون‌های مورد نظر برای مجلس آینده، بیان کرد: با توجه به فضای تخصصی و حوزه دغدغه‌ای که دارم و همین‌طور تجربه عضویت در کمیسیون اجتماعی در مجلس یازدهم، این کمیسیون اولویتم خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به پویش انتخاباتی مهر می‌پیوندید، گفت: بله، این پویش به نوعی ابتکار خبرگزاری مهر برای شناساندن بهتر کاندیداهای دور دوم به مردم است تا بهتر و با شناخت بیشتر بتوانند انتخاب کنند و بسیار مغتنم، ارزشمند و قابل تقدیر است.

کد خبر 6086338 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت را دارم
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری