Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@00:56:18 GMT

اجرای صحیح قانون کار در دولت آینده

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۷۵۶۳۰

رحمت اله پورموسی در خصوص اولویتهای رئیس جمهور آینده در حوزه ساماندهی بازار کار و کارگران، اظهار کرد: مباحث ما در حوزه کارگری، صنفی و عمده مطالبات معیشتی، درمانی و قانونی است و انتظار داریم رئیس جمهوری سرکار بیاید که درد جامعه کارگری را به خوبی لمس کند.

وی افزود: آنچه که از رئیس جمهور آینده می خواهیم این است که در بحث اجرا جدی عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر قوانینی داریم که ابتر باقی مانده است مثلا قانون کار به درستی اجرا نشده است در حالی که اگر درست اجرا می شد، به جای آنکه در تعیین دستمزد کارگران مصلحت درنظر گرفته شود، قانون مدنظر قرار می گرفت.

این فعال حوزه کار، اصلاح تبصره دو ماده ۷ قانون کار را از اولویتهای دولت آینده برشمرد و افزود: بر اساس تبصره دو ماده ۷ قانون کار، در کارهایی که ماهیت آنها دائم و مستمر است باید با نیروی کار قرارداد دائم بسته شود ولی متاسفانه می بینیم که کارگر ۳۰ سال است کار می کند و هنوز با او قرارداد موقت بسته می شود لذا انتظار داریم که دولت آینده در جهت اصلاح این ماده قانونی گام بردارد.

پورموسی امنیت شغلی را در ارتقای کیفی و کمی تولید و تقویت معیشت کارگران موثر خواند و افزود: با حفظ امنیت شغلی انگیزه کار و تولید در کارگران افزایش می یابد و بهره وری در مجموعه های تولیدی و صنعتی بالامی رود.

این فعال حوزه کار درعین حال ساماندهی بازار کار و موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را از دیگر اولویتهای دولت آینده برشمرد و تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب مردم باید در تیم اقتصادی خود کارگروهی به این منظور تشکیل دهد و با برنامه ریزی های اصولی سیاست جذب فارغ التحصیلان به بازار را دنبال کند و به معضل بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان خاتمه دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فارغ التحصیلان بسیاری داریم که اگر از ظرفیتها و پتانسیل های آنها استفاده شود موجب رشد و توسعه اقتصاد و رونق بازار اشتغال می شود. در این زمینه دانشگاهها به واسطه ارتباط با صنایع نقش موثری دارند و باید دانشجویان همزمان با تحصیل، آموزشهای فنی و حرفه ای را فراگیرند تا زمانی که وارد بازار کار می شوند، مهارت لازم برای شروع یک کسب و کار را داشته باشند.

به گفته پورموسی، خانواده ها برای آنکه فرزندانشان به جایی برسند هزینه بسیاری را متحمل می شوند تا پس از فراغت از تحصیل بهترین موقعیت شغلی را به دست آورند ولی متاسفانه به دلیل نداشتن مهارت یا عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار کار ناچار در مجموعه هایی مشغول کار می شوند که شاید ارتباطی با رشته تحصیلی آنها نداشته باشد درحالی که اگر حین تحصیل دوره های مهارتی را گذرانده و به صورت عملی با محیط کار آشنا شده باشند، بهتر و سریعتر جذب بازار کار می شوند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فارغ التحصیلان دولت آینده قانون کار بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی  از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان

 

طحان نظیف نوشت: "لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران" در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است