Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دولت آبادی، مدیرمسئول انتشارات نگارتابان درگفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تخفیف‌های ۵۰ درصدی کتاب در سایت دیجی کالا عرضه و فروش کتاب گفت: در سایت‌های فروش کتاب، کتاب‌ها با تخفیف‌های ۵۰ درصدی و بیش از آن فروخته می‌شود. گردانندگان سایت این کار را انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها تنها پنل کاربری در اختیار ناشر قرار می‌دهند. ناشر می‌تواند کتاب هایش را در این سایت بفروشد. درصورتی که ناشر کتابش را با قیمت بالاتر از قیمت واقعی عرضه کند، پنل کاربری ناشر بسته می‌شود و سایت به او اجازه نمی‌دهد کتابش را آنجا بفروشد. علاوه بر آن گردانندگان سایت به حساب کاربری ناشر دسترسی ندارند.

بیشتربخوانید

چرا علاقه‌مندان به کتاب ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین کتاب بخرند؟

وی افزود: ناشران قیمت گذاری کتاب هایشان را در سایت دیجی کالا انجام می‌دهند. مقصر اصلی تخفیف‌های بالا در سایت فروش کتاب خود ناشران هستند. آن‌ها براساس استقبال مخاطبان از یک اثر قیمت کتاب هایشان را در این سایت درج می‌کنند. مخاطب باید باهوش باشد و متوجه شود چرا یک کتاب با تخفیف بالا در این سایت عرضه می‌شود. تخفیف‌های بالای کتاب فقط در سایت دیجی کالا دیده نمی‌شود، این مسئله را در پیاده روها، مترو، صفحه‌های ناشران در فضای مجازی و هرجا که محل فروش کتاب یا تبلیغ یک اثر باشد، مشاهده می‌کنم.

مدیر مسئول انتشارات نگارتابان ادامه داد: ممکن است کتاب‌هایی که در سایت ها، صفحه‌های ناشران و پیاده رو‌ها با تخفیف‌های بالا دیده می‌شود، جزء کتاب‌هایی باشد که برخی ناشران از ناشران دیگر کپی و آن را منتشر می‌کنند. فقط می‌دانم این دسته از ناشران کتاب هایشان را بالاتر از قیمت استاندارد، در سایت‌ها عرضه می‌کنند؛ سپس با تخفیف‌های بالا کتاب را با قیمت واقعی می‌فروشند. برای مثال قیمت کتاب ۴۰ هزار تومانی را با قیمت ۸۰ هزار تومان در سایت عرضه می‌کنند و بعد آن را با ۵۰ درصد تخفیف به قیمت اصلی که ۴۰ هزار تومان است می‌فروشند.

دولت آبادی اظهار کرد: ناشران حرفه‌ای کتاب هایشان را با قیمت منصفانه به مخاطبانشان عرضه می‌کنند و کتاب هایشان را با تخفیف‌های بالا نمی‌فروشند؛ چون با مترجم، ویراستار و مولف حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. از سوی دیگر این ناشران مخاطبان خودشان را دارند. همیشه به دیگران توصیه می‌کنم به جای تهیه کتاب با تخفیف‌های بالا، کتاب‌های ناشران شناخته شده را با تخفیف کمتر تهیه کنند. مشخص نیست آن تخفیف از کجا نشأت گرفته باشد.

وی بیان کرد: اگر نظارتی در زمینه میزان تخفیف کتاب‌ها وجود داشت، ناشران کتاب هایشان را با تخفیف‌های بالا نمی‌فروختند. اتحادیه ناشران و کتابفروشان می‌تواند در این زمینه کمک کند. به این طریق که مشخص کند ناشر اجازه دارد تا چه میزان کتاب هایش را با تخفیف بفروشد. از سوی دیگر اطلاع رسانی کنند و به مخاطبان کتاب بگویند نقصی در کتاب‌های عرضه شده با تخفیف بالا وجود دارد. فروش کتاب‌ها با تخفیف‌های بالا ظلم به ناشری است که کتاب را با زحمت منتشر می‌کند.

مدیرمسئول انتشارات نگارتابان درباره قیمت گذاری کتاب‌ها اظهار کرد: اتحادیه ناشران و کتابفروشان می‌تواند نظارت‌های بیشتری روی ناشران داشته باشد. حتی می‌تواند با توجه به آگاهی شان از میانگین قیمت کاغذ در طول سال به ناشران بگویند با توجه به میزان کیفیت انتشار کتابشان حداقل و حداکثر چه قیمتی پشت جلد کتاب هایشان درج کنند.

یکی از ناشران در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها از نبود نظارت بر فروش کتاب با تخفیف‌های بالا در سایت دیجی کالا و مترو خبر داده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فروش کتاب سایت اینترنتی کتاب هایشان تخفیف های بالا سایت دیجی کالا کتاب با تخفیف سایت ها فروش کتاب کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «صفات الهی» نوشته تیم جی ماوسون به تازگی با ترجمه صبا فریدونی توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب که یکی از عناوین مجموعه بن‌مایه‌های فلسفه دین است، در عین خلاصه بودن، اصلی‌ترین موضوعات مطرح درباره صفات الهی را در برمی‌گیرد. پرسش اصلی این کتاب این است که آیا زمانمندانگاری خداوند پذیرفتنی‌تر است یا بی‌زمان انگاری او؟ نویسنده با طرح این پرسش صفات ذاتی خداوند را بررسی می‌کند. کتاب شامل سه فصل است که هر فصل به سه صفت ذاتی خدا می‌پردازد.

فلسفه دین در کشورمان نیز در سال‌های اخیر مورد توجه استادان و محققان به‌ویژه نسل جوان‌تر قرار گرفته است. البته با توجه به گستره موضوعی مباحث فلسفه دین، میزان دغدغه‌مندی نسبت به هر کدام از این موضوعات در جوامع مختلف متفاوت است. موضوعاتی نظیر معنای زندگی، علم و دین، خداباوری، تکثرگرایی و مساله‌های شر و رنج که در زمره موضوعات اصلی و مشترک مباحث فلسفه دین‌اند، مصادیقی از چالش‌های فکری محیط‌های علمی ایران نیز محسوب می‌شوند.

این‌کتاب با ۱۱۴ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6089657 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب