Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود دشت بزرگ مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان در جلسه کمیته کنترل پیک بار ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با اشاره به کاهش حجم مخازن آب نیروگاه‌های برقابی گفت: کاهش آب ذخیره پشت سدها، باعث کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق آبی در خوزستان شده و همین امر بر میزان تولید برق استان و کشور تاثیر منفی گذاشت، ولی با این وجود در تلاش هستیم به منظور رفاه حال مشترکین در بخش خانگی خاموشی با برنامه را به حداقل برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص فعالیت نیروگاه‌های حرارتی خوزستان افزود: تعدادی از نیروگاه‌های حرارتی در شهر رامین و زرگان شهرستان اهواز درحال تعمیرات هستند که امیدواریم حداکثر تا پایان خرداد ماه به مجموعه تولید برق اضافه شوند تا کمبود برق را در سطح شبکه نداشته باشیم.

دشت بزرگ بیان داشت: در چهارمین جلسه کمیته عبور از پیک بار۱۴۰۰که با حضور مدیران عامل کلیه شرکت‌های صنعت برق خوزستان در شرکت توزیع نیروی برق اهواز برگزار شد مقرر گردید با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و همکاری ادارات، صنایع، بخش کشاورزی و همکاری شهروندان و همچنین تامین برق از طریق واحد‌هایی که آماده ورود به شبکه هستند برق مورد نیاز تامین گردد.
مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: عملیات نگهداری وتعمیرات شبکه برق منطقه خوزستان اعم از شبکه انتقال، فوق توزیع و توزیع به صورت کامل انجام شده و آمادگی کامل برای تولید نیاز‌های مصرف در شبکه برق را دارند و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

این مقام مسئول  با بیان اینکه نیرو‌های شرکت توزیع برق اهواز و استان نیز در مرکز دیسپاچینگ و مرکز بهره برداری شبکه خوزستان بصورت شبانه روزی حضور دارند و در صورت بروز هرگونه مشکل در کوتاهترین زمان رسیدگی لازم را انجام می‌دهند، اظهار کرد: مدیریت مصرف برق در همه بخش‌ها باید صورت گیرد، در بخش صنعت، تجاری، خانگی و سایر مصارف هماهنگی‌های لازم را با صنایع داریم.

او  با اشاره به پیک مصرف در خوزستان از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ساعت ۲۱ تا ۲۳ ادامه داد: هفته گذشته با حضور نمایندگان صنایع پرمصرف جلسه‌ای برگزار شد که تفاهم نامه‌ای درخصوص صرفه جویی مصرف برق در ساعات پیک بار هم با آن‌ها بسته شد.

دشت بزرگ گفت: بر اساس بررسی و تحلیل‌های انجام شده، در فصل تابستان که فصل پرباری شبکه است بیش از ۸۰ درصد مصرف برق را لوازم سرمایشی و خانگی به خود تخصیص می‌دهند، امیدواریم یک درک مشترک بین مردم و صنعت برق بوجود بیاید و مردم شعار «لامپ اضافه خاموش» را به «کولر اضافه خاموش» تبدیل کنند تا به وضعیت برق پایدار برسیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان با درخواست از مشترکین برای مدیریت مصرف برق به ویژه بار سرمایشی، افزود: از ۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق مصرفی خوزستان حدود ۶ هزار مگاوات آن بوسیله کولر‌ها مصرف می‌شود که لازم است مشترکین در تنظیم دمای کولر و خاموش کردن کولر‌های اضافی برای جلوگیری از خاموشی همکاری کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در جلسات برگزار شده مصوب شد از چهارم خرداد ماه برای بار دوم، ساعت کار ادارات از  ۷ و ۳۰ لغایت ۱۲ و ۳۰ ظهر کاهش پیدا کند تا قبل از ورود به ساعت پیک مصرف بار ادارات را از شبکه خارج کنیم تا بتوانیم شرایط بهتر و پایدارتری را برقرار کنیم.

او اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با این اقدام بار برق ادارات ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات کاهش پیدا کند، البته شرکت‌های توزیع برق در اهواز و استان مصرف برق ادارات را رصد می‌کنند و نیز بخشنامه‌هایی به تمامی ادارات ابلاغ شده تا مصرف خود را نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش دهند و نیز مصوب شده است تا ادارات بد مصرف و پرمصرف در صورت رعایت نکردن موارد ابلاغ شده قطع انشعاب شوند.

خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت توزیع برق وسایل سرمایشی پیک مصرف برق منطقه مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۷۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان گفت: آتش‌سوزی امروز در یک باب مغازه لوازم‌خانگی واقع در شهر فریمان میلیاردها تومان خسارت داشت.

محمد حسن نیکومنش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز چهارشنبه با اعلام خبری مبنی بر مشاهده خروج دود از سقف یک باب مغازه لوازم‌خانگی در خیابان شهید رجایی با سامانه‌ی ۱۲۵ بلافاصله از ایستگاه مرکزی یک دستگاه خودروی سنگین به محل حادثه اعزام شد.

وی عنوان کرد: آتش‌نشانان پس از رسیدن به محل حادثه و بررسی محل و داغ بودن درب کرکره‌ای، درب مغازه را باز و متوجه حجم زیادی از آتش و دود شدند.

 رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان اظهار کرد: به دلیل حجم آتش درخواست اعزام نیروی کمکی خودروی سنگین ایستگاه شماره ۲ به محل حادثه شد.

وی تصریح کرد: نیروها با سرعت وارد عمل شدند و شروع به اطفاء حریق مغازه‌ لوازم‌خانگی کرده و از سرایت به مغازه‌ها و خانه‌های اطراف جلوگیری به عمل آوردند.

نیکومنش با بیان اینکه این حادثه حدود ۲ ساعت زمان برد، گفت: با توجه به بسته بودن درب‌های کرکره‌ای مغازه و نداشتن سیستم هشدار حریق در مغازه و پوشش پی وی سی سقف مغازه باعث گسترش و خسارات کلی به مغازه شد.

وی با اشاره به اینکه برای انجام عملیات امدادرسانی به این حادثه دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی و چهار امدادگر به محل حادثه اعزام شدند، افزود: دلیل اصلی حادثه در دست بررسی است.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه اعلام شده خسارت وارد شده میلیاردی بوده است.

شهرستان فریمان در فاصله ۸۷ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان