Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اکبر طالبی چاهوکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اطلاع رسانی رسانه ها و اشرافی اطلاعاتی که مردم از طریق رسانه ها کسب کرده و یا می کنند ، اطلاعات فوق العاده خوبی در اختیار این اداره کل قرار می دهند ،در واقع در جاهایی که احتمال انحراف هم وجود داشت و یا خطاهایی درحال انجام بود جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی پرونده های مهم چون زمین خواری و تضیع حقوق بیت المال در استان تشکیل شد و مورد رسیدگی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه به عنوان  فرهیختگان ، افراد مطلع وآگاه جامعه فقط به اطلاعات و علم خود اکتفا نکنند در مسایل حقوقی و اجتماعی از نظر کارشناسان دیگر استفاده کنند ، در این صورت آنها می توانند با ارتباطی که با مجموعه بازرسی استان دارند نقش خود در مبارزه با فساد را به خوبی ایفا کنند.

طالبی چاهوکی تصریح کرد: با تحولی که در دوره اخیر در قوه قضاییه آغاز شد، تصمیم  جدی در این نهاد و سازمان بازرسی کشور که از سازمان نظارتی عالی زیرمجموعه آن نهاد است، عزم جدی در مبارزه با فساد وجود دارد.

مدیرکل بازرسی یزد تاکید کرد: اگر مردم و رسانه ها به این مجموعه کمک نکنند و موارد اطلاع رسانی نشود،  قطعا در این امر موفق نخواهیم شد ،بنابراین مجموعه فعالان رسانه های استان، ضمن رعایت حقوق افراد، احترام و حفظ آبروی فرد ، اگر در جایی فساد اداری و مالی مطلع شدند اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: این اداره کل هم که مبنای آن دقت و توجه به گزارش و اطلاعات دریافت شده است و با توجه به ظرفیت هایی که دارد به صورت کارشناسی موضوع را به دقت بررسی و به آن رسیدگی می کند. 

طالبی ادامه داد: عمده پرونده های تشکیل شده استان در زمینه های زمین خواری ، تضیع حقوق بیت المال ، فرار مالیاتی، استفاده غیرمجاز از آب های زیرزمینی است که البته پرونده های کلان در زمینه زمین خواری و تغییر کاربری اراضی نیز بخشی از این قبیل ناهنجاری های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: مردم و مدیران و مجموعه رسانه های استان مطمئن باشند، به نظر آنها پس از بررسی در زمینه پرونده ها تشکیل شده ترتیب اثر داده می شود و هیچ ملاحظه ای و شائبه ای با مدیرانی که به عمد دست درازی به بیت المال دارند نخواهیم داشت و اگر افراد قصد سوء و انحرافی هم داشتند جلوگیری شد و جاهای هم خطا و اشتباهی است  سعی کردیم با پیگیری و تذکر با آموزش جلوی انحراف گرفته شود.

وی افزود:تلفن گویای ۱۳۶ و سامانه www.shekayat.bazrasi.ir آماده دریافت شکایت، انتقاد و اطلاعات شهروندان است و انشاء الله در اسرع وقت به این مسایل رسیدگی می شود.

رسانه ها یک مرکز آموزش قوی برای مردم هستند

طالبی ادامه داد: اساسا مجموعه فعالان رسانه ها در واقع نقش واقعی و امانتداری خود را رعایت کنند و با اشراف اطلاعاتی بر موضوع و به صورت تخصصی و اخلاقی کار خود را انجام دهند تبدیل به یک دانشگاه می شود.

مدیرکل بازرسی استان یزد اظهار کرد: هم اکنون آحاد مردم به نوعی یک وسیله ارتباطی و رسانه در اختیار دارند ضمن اینکه به لحاظ مسایل سیاسی به شدت علاقه مند به پیگیری اخبار به لحاظ سیاسی،اجتماعی و حقوقی  هستند و این جای بسی خوشحالی و ارزشمند است که شهروندان علاقه مند باشند در مسایل مختلف اجتماعی سهیم  شوند، البته آسیب هایی هم دارد و بعضا اظهارنظرهای غیرکارشناسی هم صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به علاقه مردم در پیگیری اخبار و اطلاعات، نقش رسانه ها هم خطیر و مهم است و  اصحاب رسانه ها با توجه به اینکه آگاه ، عالم ،فرهیخته ، امانتدار  و اخلاق مدار هستند به صورت حرفه ای کار رسانه ای را انجام می دهند.

به گفته طالبی هرکدام از رسانه ها می توانند دانشگاه و مرکز آموزشی قوی برای مردم باشند زیرا با شفاف سازی که از سوی رسانه ها صورت می گیرد  مردم در جریان حقوق شهروندی خود قرار می گیرند و و مدیران هم الزام به رعایت آن می شوند بدین ترتیب با اطلاع رسانی رسانه های می توان اتفاق خوبی را هم رقم زد.

مدیرکل بازرسی استان یزد ادامه داد: رسانه های باید امانتدار ، بیطرف باشند و بدون در نظر گرفتن مسایل شخصی ، گروهی و حزبی اطلاع رسانی کنند همچنین براساس استدلال و  منطق نقش مهم خود در بحث تبیین آموزش و حقوق شهروندی را رعایت کنند.

وی از فعالان رسانه ها خواست با این اداره کل همکاری و همراهی کنندو مطمن باشند این مجموعه به گزارش های رسیده رسیدگی می کند البته  برخی پرونده های از لحاظ زمانی نیاز به بررسی بیشتری دارد.

برچسب‌ها ریاست سازمان بازرسی کل کشور آسیب های اجتماعی سازمان بازرسی كل كشور فساد یزد خانه مطبوعات و رسانه های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان بازرسی کل کشور آسیب های اجتماعی سازمان بازرسی كل كشور ریاست سازمان بازرسی کل کشور آسیب های اجتماعی سازمان بازرسی كل كشور فساد یزد خانه مطبوعات و رسانه های کشور اخبار کنکور اطلاع رسانی پرونده ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه - ۱۳ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مستند «زندگی با فلسفه» امروز ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه چهار سیما پخش و فردا ساعت ۱۲:۳۰ بازپخش می‌شود.
این مستند درباره زندگی، و سلوک علمی و فرهنگی «انشاءالله رحمتی» استاد فلسفه و مترجم آثار حکمی و عرفانی، به خصوص آثار هانری کُربن و سید حسین نصر است.
نخستین قسمت از فصل دوم برنامه کافه نقد امشب ساعت ۲۱ به بررسی برنامه پدرخوانده اختصاص دارد.

پدرخوانده به کارگردانی سعید ابوطالب، یک بازی دورهمی با نقش مخفی بر پایه استدلال و استنتاج است که تا کنون دو فصل آن از سکوی صوت و تصویر فیلم نت پخش شده است.
مجموعه تلویزیونی شهباز جمعه تا سه‌شنبه هر هفته، ساعت ۲۱:۳۰ با کیفیت ۴K از در شبکه فراتر پخش و روز بعد ساعت‌های ۱۱:۰۰ و ۱۶:۳۰ تکرار می‌شود.
این مجموعه پلیسی درباره فعالیت یک گروه سایبری است که تلاش می‌کنند یک مجرم بین المللی را دستگیر کنند.
مجموعه تلویزیونی «دوباره زندگی» هر روز ساعت ۱۷ از شبکه سلامت پخش و ساعت ۲۴ روز بعد بازپخش می‌شود.
این مجموعه داستان افرادی است که برای مبارزه با تروریسم یک آزمایشگاه ویروس شناسی تأسیس می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • خبر‌های رسانه - ۱۳ اردیبهشت
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری