Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری همدان گفت: نرم افزار «انتخاب ایران» به منظور شناسایی شعب در دسترس و خلوت برای شهروندان تدارک دیده شده و در اختیار عموم مردم در سطح استان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمد حسن میرزایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: ۲۳ فرایند از ۲۵ فرایند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود اما ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در شهر همدان به صورت تمام الکترونیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۱۲ شعبه اخذ رای شهر همدان در این دوره از انتخابات شوراها به صورت تمام مکانیزه است، اظهار داشت: به ازای هر پنج شعبه یک سرگروه فنی آموزش دیده حضور دارد و همچنین از هفته آینده آموزش کاربران در شهر همدان آغاز می شود.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری همدان گفت: همچنین برای هر شعبه در همدان به طور متوسط سه صندوق الکترونیکی پیش بینی شده تا با تراکم جمعیت در شعبد مواجهه نشویم که البته امکان اضافه کردن صندوق چهارم در شعب نیز وجود ندارد.

میرزایی ادامه داد: یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای استان همدان مجهز به دستگاه احراز هویت هستند و علاوه بر احراز هویت شهروندان از رای با مدارک افراد فوتی، رای تکراری و رای دادن افراد زیر ۱۸ سال جلوگیری می کند، همچنین تعدادی دستگاه پشتیبان احراز هویت و صندوق الکترونیکی نیز به عنوان جایگزین در نظر گرفته شده تا در صورت لزوم در سریع ترین زمان جایگزین دستگاه‌ها شوند.

وی گفت: ۵۰ نفر از کارشناسان فناوری اطلاعات از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها استان همدان در کلاس آموزش مربیان انتخابات الکترونیکی شرکت کرده و آموزش های لازم را کسب کرده اند و علاوه برآن برای کاربران و سر گروه‌ ها مانور انتخاباتی جهت برگزاری هر چه بهتر انتخابات برگزار میشود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخاب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس

احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی به دور دوم کشید.   وی افزود: انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد؛ همچنین انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد. در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.   وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به مبلغ ۳ میلیارد دلار به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند، البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح است.   وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کار‌های آن در حال انجام است. این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت، مرز‌های شرق و غرب به ویژه مرز‌های شرقی اولویت دارد.   وحیدی هم در پاسخ به سوال که تکلیف حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات با تصویب لایحه دولت برای تشکیل استان تهران شرقی و غربی چه می‌شود، گفت: بحث طرح استان تهران شرقی و تهران غربی مورد بررسی است، هرچند باید مراحل بررسی و قانونی شدن این لایحه انجام شود، در صورت به نتیجه رسیدن هم ری و شمیرانات همچنان در حوزه تهران باقی خواهند ماند.     باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • دور دوم انتخابات در کرمانشاه در ۶۴۵ شعبه برگزار می‌شود
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است