Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شاکران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مشارکت مردم و اعتبار نظام در واقع پشتیبان داوطلبان ریاست جمهوری خواهد بود، اظهار داشت: مشارکت مردم در مرحله اول اهمیت بسیاری دارد زیرا کشورهایی که با ایران در طول این چند ساله کنش مستقیم به ویژه در روابط خارجی داشتند اکنون چشم به میزان مشارکت مردم دوخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتخاب با میزان مشارکت و رأی بالا پشتوانه رئیس جمهور منتخب است، گفت: در این صورت رئیس جمهور عملکرد بهتری خواهد داشت و سیاست‌های کشور را محکم‌تر پیش می‌برد.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان خاطر نشان کرد: وظیفه هر کنشگر و فعال سیاسی و اجتماعی است که مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کند زیرا انتخاب رئیس جمهوری کارآمد که بتواند زمام امور را به دست بگیرد باعث افزایش رضایتمندی و مقبولیت نظام می‌شود.

شفافیت نقش داوطلبین در شرایط موجود

وی با اشاره به تأثیر شفافیت در انتخاب داوطلبان ریاست جمهوری گفت: شفافیت باید در وضعیت گذشته فرد در بُعد زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی داوطلبین ریاست جمهوری وجود داشته باشد که مشخص شود بر اساس مطالباتی که بیان می‌کند و یا در نقد شرایط موجود چه نقشی داشته است.

شاکران خاطر نشان کرد: از سویی دیگر داوطلبان ریاست جمهوری باید برنامه‌های خود را ساده، شفاف و قابل درک برای عموم مردم بیان کنند که تنها اکتفا کردن به ارائه کلیات و آمار نشان از عدم شفافیت است.

وی در خصوص «پویش ازما» گفت: با توجه به تعداد زیاد داوطلبان شورای شهر و زمان محدود تا انتخابات در ابتدا باید مشخص شود که این پویش تا چه میزان تأثیرگذار است اما نفس کار مثبت است و پیشنهاد دارم که اگر لیست‌ها نهایی نامزدهای شورای شهر مشخص شد بعد از آن از سخنگوهای لیست و تعداد محدودی از آنها دعوت به پیوستن به این پویش کنید تا بازخورد بهتری داشته باشد.

روند افزایشی درگیر شدن مردم با انتخابات

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان با اشاره به فضای سیاسی جامعه گفت: فضای سیاسی جامعه نشان می‌دهد که در روند رو به افزایش درگیر شدن مردم با انتخابات هستیم، پس از احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان یک بهت اولیه در مردم ایجاد شد و نیاز بود نخبگان سیاسی فضا را برای مردم شفاف و روشنگری کنند.

وی افزود: با نزدیک شدن به انتخابات و مطرح شدن مواضع و برنامه‌های داوطلبان ریاست جمهوری و برگزاری مناظرات به تدریج مردم بیشتر در این فضا درگیر می‌شوند و برخی از سیاسیون که دم از کاهش مشارکت مردم می‌زدند نیز در حمایت از داوطلبان منتخب خود به میدان می‌آیند.

کد خبر 5224414

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 چالش شایستگی اصفهان جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی چالش شفافیت جنبش ازما انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز واکسن کرونا اراک اردبیل مشارکت مردم در انتخابات شیوع کرونا داوطلبان ریاست جمهوری مشارکت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، ۲۱ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم برگزار می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که نتیجه انتخابات می‌تواند فراکسیون اکثریت مجلس را مشخص کند، چون تاکنون هیچ مجموعه سیاسی نتوانسته است اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند و گزینه مطلوب خود را به کرسی ریاست بنشاند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره اهمیت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۹ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس آینده در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند. از آن ۴۹ کرسی، ۱۶ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است.

وی افزود: کسانی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند از اقبال نسبی مردم برخوردار هستند، از این رو پیش بینی می‌شود ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد یک رقابت مثبت و خوب باشیم. حالا مردم می‌توانند از بین مقبول‌ترین ها، بهترین‌ها را انتخاب و راهی مجلس کنند. انشاءالله همچون دور نخست شاهد حضور و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و پاسخ قاطعانه ایران به رژیم صهیونیستی یادآور شد: ما یک نظم نوین جهانی را ایجاد کردیم، از این رو امیدواریم مجلس دوازدهم از این قدرت آفرینی‌ها استفاده و با تمام توان و قوتش شروع به کار کند و اصل را بر وفاق ملی و یکپارچگی سیاسی بگذارد تا انشاءالله برای خدمتگزاری بهتر و قوی‌تر از همان ابتدا گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به لزوم توجه مجلس دوازدهم به اولویت‌های مورد نیاز جامعه ادامه داد: امیدواریم مجلس آینده طرح‌ها و لوایحی را به تصویب برساند که قدرت کشور افزون شود.

این فعال سیاسی درباره پیروزی از پیش معلوم لیست اُمنا در تهران اظهار کرد: ۴ فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از ۳۲ نامزد حاضر در میدان، ۱۳ نفر از فهرست شانا، ۱۱ نامزد مشترک از امنا و صبح امید و ۷ نفر هم اختصاصی آن‌ها هستند؛ به نظر می‌رسد ترکیبی از نامزد‌های آن‌ها انتخاب و به مجلس راه می‌یابند.

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟