Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:52:54 GMT

معادن نطنز بستر رودخانه‌ها را به جاده تبدیل کرده است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۸۳۰۵۱

معادن نطنز بستر رودخانه‌ها را به جاده تبدیل کرده است

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: معادن سنگ آهن که در نطنز و اطراف بخش امامزاده آقاعلی عباس است، مسیل‌ها و رودخانه‌ها در کویر را به عنوان جاده استفاده می‌کردند و مسیل‌ها را تبدیل به جاده کرده بودند که بر اثر وقوع سیلاب در اردیبهشت ماه امسال خودروهای کارگران معادن را سیل برد که در آن حادثه ۱۴ نفر نجات یافتند ولی تعدادی خودرو دچار آسیب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ معدن در نطنز وجود دارد، افزود: در جلسه ستاد مدیریت بحران نطنز در روز شنبه مقرر شد بازدید فنی توسط کمیته‌ای متشکل از ادارات منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و راهداری با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شود با این هدف که مسیل‌هایی که مورد دسترسی قرار گرفته‌اند، ساماندهی شوند و از تخلیه نخاله‌ها و شیرابه‌ها و بازمانده‌های معادن که تلی از خاک و سنگ ایجاد کرده، جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: پس از بررسی وضعیت رودخانه‌ها به هر معدن طرحی ارائه خواهد شد تا محیطی را که بر هم زدند، منظر سازی کنند و به حالت طبیعی بازگردانند و با هماهنگی آب منطقه‌ای نخاله‌ها را از دهانه رودخانه‌ها تخلیه کرده و مسیل‌ها را بازگشایی کنند.

شیشه فروش با بیان اینکه ملاحظات ایمنی در تردد تریلرها و کامیون‌های حامل سنگ رعایت شود، ابراز داشت: شیرابه معادن سنگ‌، منابع آب را آلوده می‌کند و تخلیه نخاله‌ها سبب افزایش گرد و غبار می‌شود از این رو معادن باید دستورالعمل‌های محیط زیستی را رعایت کنند و به همه معادن استان ابلاغ شد نیروها و کارگران خود را آموزش دهند و نیروها لوازم حفاظت فردی داشته باشند و محیط‌های برهم خورده را به حالت طبیعی بازگردانند زیرا برای مثال در منطقه برخوار شاهد هستیم معادن گچ و خاک چند ده متر گودال ایجاد کرده و پس از برداشت منطقه را رها کردند.

کمک معادن به لایروبی رودخانه‌ها

وی با بیان اینکه ساماندهی معادن و رعایت الزامات حفاظت منابع آب، خاک و هوا ضروری است، در عین حال گفت: کار خوبی که معادن نطنز کردند کمک به ۳۰ کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها در سال گذشته بوده است و همچنین در خور و بیابانک و نائین معادن برای ساماندهی مسیل‌ها و جاده‌ها همکاری کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، افزود: ۳۰ کیلومتر لایروبی و ۵۰۰ متر دیواره سازی مسیل‌ها و ۶۵ کیلومتر مطالعات تعیین حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان نطنز در سال گذشته انجام شده و در ستاد مدیریت بحران نطنز با موضوع خشکسالی و پیشگیری از سیل مقرر شد سال جاری نیز پنج کیلومتر لایروبی، ۵۰۰ متر و ۵۵ کیلومتر مطالعات تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها با اولویت در منطقه اجرا شود.

شیشه فروش با اشاره به تهیه طرح هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی توسط شهرداری نطنز، خاطرنشان کرد: شهرداری اقدامات ویژه‌ای را در راستای اصلاح پل‌ها و دیواره سازی رودخانه با هدف پیشگیری از سیل در منطقه اجرا می‌کند.

ایجاد ایستگاه ایست و بازرسی در آزادراه نطنز و سه ایستگاه هواشناسی در روستاها

وی همچنین به معضل خودروهای شوتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این خودروها که با سرعت زیاد در جاده‌ها تردد کرده و برخی محموله‌های غیرقانونی حمل می‌کنند؛ گاهی باعث حوادث ترافیکی و بروز تصادفات در مسیرهای شمال تا جنوب استان و محورهای اصلی نطنز- کاشان، کاشان- اصفهان می‌شوند که مقرر شد با همکاری مدیر آزادراه نطنز و پلیس ایستگاه‌های ایست و بازرسی ایجاد و از رفتارهای پرخطر جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرستان نطنز امسال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۴۹ درصد کاهش بارندگی داشته است، خاطرنشان کرد: دمای هوای این منطقه ۲ تا سه درجه نسبت به بلند مدت گرم‌تر شده است و در جلسه مدیریت بحران تاکید شد سه ایستگاه هواشناسی در مناطق روستایی با توجه به اقلیم‌های متفاوت اردستان ایجاد شود.

کد خبر 5224505

منبع: مهر

کلیدواژه: معادن نطنز اداره کل حفاظت از محیط زیست اصفهان مدیریت بحران لایروبی آلودگی زیست محیطی انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه چالش شایستگی آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه شیراز واکسن کرونا اراک اردبیل مشارکت مردم در انتخابات شیوع کرونا مدیریت بحران رودخانه ها مسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم

بر اثر بارش‌های بهاری روز گذشته و لغزنده شدن جاده یزد-مهریز تعدادی خودرو واژگون شدند.

روز گذشته مدیرکل مدیریت بحران استان یزد اعلام کرد؛ دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران استان در حالت آماده‌باش هستند.

وی همچنین در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان هشدار داد.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد، این سامانه بارشی تا بعدازظهر پنجشنبه در استان ادامه دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم