Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمکی با بیان اینکه هیچ دوربین و قلمی نمی تواند حماسه مقابله با کرونای ملت ایران را به تصویر بکشد گفت: در اوج گرفتاری شاهد توسعه زیرساخت ها در حوزه های مختلف پزشکی بودیم.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سعید نمکی» امروز (دوشنبه، ۱۰خرداد) در بیست و هشتمین آیین پویش ره سلامت در سالن الغدیر استانداری گیلان اظهار کرد: گیلان بعد از قم جز استان‌های نخست مورد هجمه ویروس کرونا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در این بحران شاهد فعالیت‌های گسترده نیروهای دولتی و مردمی بودیم گفت: در طرح غربالگری شهید سلیمانی نیروهای سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، روحانیون، هلال احمر، صدا و سیما در رسانه‌های مکتوب و شنیداری فعالیت‌های گسترده‌ای داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

نمکی اذعان داشت: مدیریت بحران کرونا ویروس که طی ۱۵۰ سال گدشته یکی از اپیدمی‌های بی‌نظیر در جهان بود، بسیار سخت و سنگین است.

 

وی به گیلان و جایگاه ارزشمند این استان در کشور پرداخت و تصریح کرد: گیلان علاوه بر طبیعت بکر دارای زنان و مردان و دانشمندان و شهدای بزرگی است. گیلان قطعه‌ای از فرهنگ و تاریخ سرزمین ماست، نقش‌آفرینی گیلان در تاریخ و قبل و بعد از انقلاب قابل تقدیر است.‌

 

وزیر بهداشت و درمان به تحریم های ناجوانمردانه، ظالمانه و هوشمندانه دشمنان در این بحران پرداخت و اظهار داشت: از ورود محموله‌های حفاظتی کادر درمان توسط آمریکا به ایران جلوگیری شد.

 

نمکی اعلام کرد: در کمتر از ۶۰ روز از پیک وحشتناک این بیماری با همت فرزندان ارزشمند این مرز و بوم توانستیم تولید کننده تجهیزات محافظتی مقابله با این بیماری باشیم.

 

وی به پیک های کرونایی در کشور و جهان پرداخت و اظهار داشت: در پیک چهارم، کرونا از نوع انگلیسی وارد کشور شد که قدرت کشندگی و انتقال بیشتری داشت، به لطف الهی با برنامه‌ریزی انجام شده روزانه بستری ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار  بیمار در مراکز درمانی کشور را به ۱۵۰ هزار مورد کاهش دادیم.

 

نمکی در ادامه به توسعه زیرساخت‌ها در این شرایط بحرانی اشاره داشت و تصریح کرد: به لطف الهی در اوج گرفتاری شاهد توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان در کشور بودیم.

 

وی اضافه کرد: با اجرای طرح، ۱۴۰۰ پروژه با ۱۴ هزار تخت در طول ۱۴ ماه به نیت ۱۴ معصوم تا مرداد ۴۰۰ در کشور اجرایی می‌شود.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه سال گذشته ۹ دستگاه سی تی اسکن به گیلان اختصاص یافت اذعان کرد: همچنین تخت های آی سی یو دو برابر شد و  پنج هزار و ۲۰۰ ونتیلاتور در کشور نصب شد که از این تعداد، ۲۲۰ دستگاه برای گیلان نصب شد.

 

وی اضافه کرد: در این مدت همچنین ۶۰۰ تخت عادی و ۸۰ تخت آی سی یو به مراکز درمانی گیلان اختصاص یافت. ‌

 


نمکی به ارتقای آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور اشاره و اظهار داشت: از ۲ آزمایشگاه تشخیص کرونا در روزهای نخست اکنون به ۳۶۰ آزمایشگاه در کشور رسیده‌ایم.

 

وی به جذب نیروهای درمان پرداخت و اظهار داشت: در این مدت همچنین ۵۳ هزار نیرو در حوزه سلامت استخدام شدند.‌

 

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه با هیچ دوربینی نمی توانیم این حماسه را در بحران کرونا ویروس به تصویر بکشیم خاطرنشان کرد: با هیچ قلمی نمی توان این اتحاد و هم دلی ملت ایران در مقابله با این ویروس مرگ بار را به نگارش در آورد. 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: توسعه زیر ساخت ها بهداشت و درمان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برای نخستین بار در سطح کشور سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش و دمای هوا ویژه استان گیلان را به سفارش اداره کل هواشناسی استان گیلان طراحی و راه اندازی کرد.

این سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی با توجه به جایگاه استان گیلان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در سطح کشور و همچنین آگاهی از وضعیت جوی ماه‌های آینده این استان که می‌تواند نقش بسزایی در تصمیم‌های کلان استان به ویژه در حوزه آب و کشاورزی داشته باشد توسط محققین پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، طراحی و راه اندازی شد؛ این سامانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از فروردین ماه سال جاری (ابتدای فصل کشت) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هدف اصلی این پروژه بومی سازی و ارتقای دقت پیش بینی‌های بلند مدت که از طریق پس پردازش برونداد مدل‌های پیش بینی دینامیکی موسوم به (ECMWF) و با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی جهت پیش بینی وضعیت بارش و دمای هوا برای ۳ تا ۶ ماه آینده استان گیلان انجام می‌شود.

کد خبر 6100120 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد ایرانی‌ها از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند
  • نگران فراگیری تک فرزندی هستیم/ دیابت و فشار خون؛ تهدیدی برای گیلان
  • ماجرای محموله روغن آلوده و مسموم و تاریخ گذشته + واکنش وزارت بهداشت
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • فعالیت ۸۰۰۰۰ ماما در کشور/ استخدام ۱۵۷۰ ماما در سال گذشته
  • راه اندازی سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش کشور
  • نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی