Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت انگلیس اعلام کرده است که اجرای طرح تسریع در صدور فوری مجوز اقامت و انتقال همکاران محلی افغان نظامیان خود به آن کشور خبر داده است.

به گزارش قدس آنلاین، رسانه های افغانستان به نقل از رسانه های انگلیسی نوشتند که بر اساس این طرح  روند اعطای اقامت و کمک به شهروندان افغان که از اول آوریل به اجرا گذاشته شده بود، اکنون نخست وزیر انگلیس دستور تسریع  روند انتقال آنها را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود که تصمیم و طرح انتقال همکاران محلی نظامیان انگلیسی از آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان گرفته شده بود و اکنون با تهدیدات امنیتی علیه کارمندان محلی تصمیم به تسریع انتقال آنها روی دست گرفته شده است.

طرح مشابهی توسط دولت آمریکا نیز اجرایی خواهد شد و همکاران افغان نظامیان خارجی تاکنون بارها تظاهرات کرده و از تهدیدات امنیتی علیه خود و خانواده ای شکایت کرده اند.

تاکنو دولت آمریکا، آلمان و انگلیس از انتقال همکاران محلی نظامیان خود سخن گفته اند اما شماری از محافظان سفارت استرالیا در کابل پس از اعلام خروج نظامیان استرالیایی و تعطیلی سفارت آن کشور بارها از تهدیدات و عدم امنیت جان خود و خانواده های خود خبر داده اند اما دولت استرالیا تاکنون در این باره اعلام موضع نکرده است.

هزاران شهروند افغان طی ۲۰ سال گذشته در بخش های مختلف با نظامیان کشورهای غربی و ناتو در این کشور همکاری کرده اند که اکنون با خروج کامل نظامیان خارجی آنها نیز جان خود و خانواده های خود را در خطر احساس می کنند و خواستار انتقال خود به کشورهای هستند با نظامیان و قراردادی های آنها همکاری کرده اند.

روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان ادامه دارد و براساس گفته وزیر دفاع آمریکا خروج نظامیان آمریکایی زودتر از زمان اعلام شده که پیش از این قرار بود تا ۱۱ سپتامبر تکمیل شود، عملی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سربازان انگلیسی افغانستان همکاران محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۸۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران

به گزارش خبرآنلاین، آنان خواستار اختیاری شدن اضافه‌کار و افزایش عادلانه‌ حق‌الزحمه آن هستند؛ در حال حاضر برای هر ساعت اضافه کار پرستاران، رقم ناچیز ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان بعد از تاخیر بسیار به آن‌ها پرداخت می‌شود.

شماری از پرستاران بیمارستانی در گرگان با بیان اینکه نسبت به اضافه‌کار اجباری اعتراض داریم، اظهار داشتند: «مدتی‌ست که به اضافه کار اجباری و شیفت‌های طولانی اعتراض داریم؛ برخی از همکاران‌مان تصمیم گرفته‌اند تن به اضافه‌کار اجباری ندهند، اما در مقابل واکنش مسئولان و مقامات مثبت نبوده است.»

به گزارش ایلنا، یکی از این پرستاران گفت: به یکی از همکاران مرد ما گفته شده اگر تن به اضافه‌کار اجباری ندهی، باید بخش‌ات را عوض کنی یا از کارت استعفا بدهی!

به گفته این پرستار، اجبار در اضافه‌کار یا ایستادن در شیفت‌های طولانی، خلاف قانون است، اما پرستاران برای اینکه شغل خود را از دست ندهند، به این اجبار تن می‌دهند.

پرستاران گرگان، خواستار اختیاری شدن اضافه‌کار و افزایش عادلانه‌ی حق الزحمه آن هستند؛ در حال حاضر برای هر ساعت اضافه کار پرستاران، رقم ناچیز ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان بعد از تاخیر بسیار به آن‌ها پرداخت می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901037

دیگر خبرها

  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • منچستریونایتد - برنلی؛ ترکیب رسمی
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی