Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهقانی گفت: یکی از مواردی که می تواند بافت تاریخی را احیا کند رونق گرفتن اقتصاد محلات تاریخی است چرا که اگر این محلات رونق بگیرند و شهروندان آن منطقه هم توانمند شوند شاهد احیا این بافت خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سولماز دهقانی»، امروز (دوشنبه 10 خرداد) در مراسم «شب خاتم و ادب» که در باغ «جهان نما» شیراز برگزار شد، گفت: از سال اول شعار شورای پنجم شعار فرهنگ محوری بود که خوشبختانه تا امروز شهرداری توانسته به رسالت خود در این مورد عمل کندو امید واریم در شوراهای بعد هم همین رویکرد دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در این راستا باید دل ظریف هنرمندان و‌ فرهنگوران را مدیران شهری پاس بدارند، خواستار تسهیل در راه اندازی بازارچه هنر در بافت تاریخی و‌ فرهنگی شهر شد و تاکید کرد: یکی از پروژه های اثر گذار ما در این حوزه بحث بازارچه هنر در محله سنگ سیاه است که آماده بهره برداری است که باید به آن توجه شود و اتفاقی که در بافت تاریخی دارد میافتد بی مثال است و امروز همه ارگانها برای احیا این بافت پای کار آمدند.

وی با اشاره به برخی اقدامات از جمله نورپردازی بدنه این بافت گفت: یکی از مواردی که می تواند بافت تاریخی را احیا کند رونق گرفتن اقتصاد محلات تاریخی است چرا که اگر این محلات رونق بگیرند و شهروندان آن منطقه هم توانمند شوند شاهد احیا این بافت خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همچنین امیدوارم که شهر شیراز سال آینده به شبکه شهرهای خلاق بپیوند که البته در سال قبل مصوبه ای داشتیم که شهرداری دبیرخانه شهر خلاق را راه اندازی کند که در این راستا تاکنون اتفاقات خوبی رقم خورده است.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری شیراز شیراز بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع

علیرضا نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عبور هزار کیلومتر قنات از زیر شهر یزد از اتصال فاضلاب خانه های محدوده به قنات انتقاد کرد و افزود: برخی از مقنی ها برای سود بیشتر درصدد اتصال فاضلاب منزل به قنات هستند که هم جرم است و هم مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه این مساله سبب نشت فاضلاب می‌شود که در روزهای اخیر شاهد ایجاد حفره‌ای به عمق هشت متر بودیم که با تلاش ۲۴ ساعته کارکنان شهرداری برطرف شد، اظهار کرد: همچنین برای چاه‌های دفع فاضلاب باید در داخل همان مکان و نه در داخل کوچه انجام شود.

کد خبر 6092287

دیگر خبرها

  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر