Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگوی ویژه خبری گفت: انتخاب مردم در کیفیت انتخابات خیلی موثر است.

رضایی درباره یارانه و عدم تغییر مبلغ آن توضیح داد: از دوستان معاونت سیاسی برای برداشتن تشریفات تشکر می‌کنم، ولی متاسفم که آقایان لاریجانی، پزشکیان، رستم قاسمی و ضرغامی در انتحابات حصور ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همه آن‌ها زنگ زدم و دل جویی کردم. این افراد کسانی بودند که اگر در انتخابات بودند شور و شوق خاصی در انتخابات حاکم می‌شد، ولی از نیرو‌های انقلابی تشکر می‌کنم که به قانون تمکین می‌کنند.

وی ادامه داد: یارانه باید ۴۵۰ هزار تومان شود و عده ای این کار من را شعار پوپولیستی اعلام کردند. تعجب می کنم که چرا دلیل این اقدام من را درک نمی‌کنند. طبق آمار صندوق بین المللی پول در سال گذشته ۱۳۸ میلیارد دلار ارزش یارانه های پنهانی است که جمهوری اسلامی به مردم پرداخت کرده است. از این مقدار ۶ میلیارد دلار نصیب ثروتمندان شده است. از آقای همتی سوال دارم که جمهوری اسلامی تشکیل شده که محرومین زباله گردی و کوله بری کنند و ثروتمندان ثروتمند تر شوند؟.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من یارانه ۴۵۰ هزار تومانی را به ۴۵ میلیون نفر اعطا می‌کنم و آن را انجام می‌دهم. بنزین با این اقدام ۱۰ هزار تومان نمی شود و شایعه ای است که برخی می خواهند با آن این اقدام را خنثی کنند. این اقدام روی قیمت ها اثر ندارد و هزینه ای برای دولت نخواهد داشت.

وی افزود: بعد از ۳ ماه از شروع انتخابات ریاست جمهوری این طرح پرداخت یارانه را شروع می‌کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عدم اجرای طرح جامع مالیاتی و برنامه او برای این طرح اهظار کرد: مسئله مالیات اول به فرار مالیاتی باز می‌گردد. تمام مالیات ما نسبت به درآمد ناخالصی ملی ۶ درصد است در حالیکه در سایر کشور‌ها ۱۶ و ۱۷ درصد است. فرار مالیاتی و دست‌های پشت پرده را پیگیری می‌کنیم. ۵ هزار شرکت جعلی در ایران درست شده و وقتی پیگیری می‌شود به پیرمرد و پیرزنی می‌رسیم که اصلا خودشان خبر ندارند و فرار مالیاتی به این شکل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در ماه‌های اول ریاست جمهوری خودم مبارزه با فساد را شروع می‌کنم و به مسئله فرار مالیاتی رسیدگی می‌کنم.

رضایی درباره مشکل ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: بخشی از مشکلات به ضعف دولت برمی گردد. ۱۸ تا ۱۹ میلیارد دلار دولت به وارد کنندگان نهاده‌های دامی داده شد، ولی هیچ گاه بررسی نشد که چه میزان از آن‌ها با ارز دولتی و چقدر با ارز آزاد وارد بازار شده است. در سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ با دو پدیده ایستادگی مردم پای انقلاب و افتضاح در مدیریت دولت کنونی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: ۸ میلیارد دلار برای اعطای ارز ۴۲۰۰ تومانی را به دو قیمت تقسیم می‌کنیم و ۴ میلیارد آن را به همین شیوه اعطا، ولی نظارت بر آن را انجام می‌دهیم تا به مقصد اصلی برسد و ۴ میلیارد دلار دیگر را با سیستم قیمت گذاری اعطا می‌کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره خصوصی سازی در دولت خود گفت: مشکل اصلی این بود که دولت اهلیت را کنار گذاشت و پول مبنای تصمیم گیری شد. هر فردی که پول داشت دولت به او کارخانه و ... را اعطا می‌کرد. اهلیت برای دولت من مهم است و تا سابقه فرد مشخص نشود و محرز نشود که به کارش ادامه خواهد داد شرکت و کارخانه‌ای به آن‌ها اعطا نخواهد شد، زیرا سرمایه ملی است.

رضایی درباره بورس گفت: در فروردین ۹۹، ۶ توصیه داشتم و گفتم که اگر به این مسائل عمل نشود بورس سقوط می‌کند، ولی کسی توجه نکرد. صندوق جبران خسارت دیدگان بورس را تاسیس می‌کنم و بیشتر افراد زیر ۵۵ میلیون در بورس سرمایه گذاری کرده اند که ضرر آن‌ها را جبران می‌کنیم و سهام آن‌ها را به سمت تولید هدایت می‌کنیم و ارزش سهام را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار خواهیم رساند.

وی ادامه داد: متاسفانه سهام داران خرد نقشی در بورس ندارند و کانونی برای آن‌ها تشکیل خواهیم داد. بیمه سهام داران بورس را نیز تشکیل خواهیم داد و در دراز مدت ادامه پیدا خواهد کرد. منبع مالی تشکیل صندوق را ۷۰ هزار میلیارد تومانی که برخی شرکت‌ها از بورس خارج کردند تامین می‌کنیم، زیرا این پول باید به این صندوق بازگردد و بخشی دیگر از سرمایه را دولت تامین می‌کند تا ارزش سهام بالا برود.

رضایی گفت: برای مبارزه فساد دچار مشکلی اساسی هستیم. وقتی آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه شد به ایشان گفتم که کار فعالیت خودشان را از داخل قوه شروع کنند، زیرا اگر قوه قضائیه خوب عمل کرده بود که شاهد فساد در بیرون جامعه نبودیم. در سال‌های قبل وضعیت قوه قضائیه مناسب نبود. باید پیشگیری از فساد را جدی گرفت و یک سازمان بازرسی دولتی در دولت تشکیل می‌دهم تا دولت یک طرف و قوه قضائیه سمت دیگر نماند.

وی تاکید کرد: خط قرمزی در دولت من برای مبارزه با فساد وجود ندارد و از دانه درشت‌ها شروع می‌کنم. به کوچکترین گزارشی از فساد واکنش نشان می‌دهم.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محسن رضایی انتخابات ریاست جمهوری یارانه نقدی انتخابات ریاست جمهوری فرار مالیاتی میلیارد دلار قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است

«دلشاد شهاب» سخنگوی دفتر ریاست منطقه کردستان عراق گفت که سفر نیچروان بارزانی به تهران با هدف تأکید بر عمق روابط دو طرف صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، در حالی که «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق از روز گذشته در تهران به سر می‌برد؛ «دلشاد شهاب» سخنگوی دفتر او در مصاحبه‌ای گفت که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌ای تأثیرگذار است.

او به شبکه روداو گفت: «رئیس اقلیم در این سفر می‌خواهد تاکید کند که اقلیم کردستان تهدیدی برای منافع همسایگان نخواهد بود و راهبرد اقلیم کردستان تعامل سازنده است».

سخنگوی ریاست کردستان عراق افزود: «اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران روابطی تاریخی دارند و در دوران مبارزه با دیکتاتوری، ایران پناهگاه هزاران پناهنده عراقی بود و تا زمان سقوط رژیم دیکتاتوری، پایگاه مخالفان عراقی و اقلیم کردستان بود».

دلشاد شهاب همچنین گفت که از زمان تشکیل دولت در اقلیم کردستان، روابط اربیل و تهران بر پایه احترام به ایران بوده و طی این روابط، دو طرف منافع یکدیگر را حفظ کرده‌اند.

سخنگوی ریاست منطقه کردستان عراق، تأکید کرد: « جمهوری اسلامی ایران برای ما کشور مهمی است و مرزهای طولانی ما را به یکدیگر مرتبط می‌کند و همچنین روابط اقتصادی و تجاری قوی در کنار روابط دیپلماتیک دائمی و ادامه‌دار با یکدیگر داریم».

دلشاد شهاب افزود: «در تمامی شرایط سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک همسایه نزدیک است».

او با بیان اینکه از حدود دو سال پیش روابط ایران و منطقه کردستان عراق به سردی گراییده است؛ تأکید کرد: «همسایگی و روابط در منطقه ما با فراز و نشیب همراه است و در این مدت اخیر این روابط مقداری به سردی گرایید و از طریق این سفر می‌خواهیم این پیام را بدهیم که منافع مشترک میان ما بزرگ‌تر از این است که سردی بر آن چیره شود».

سخنگوی منطقه کردستان عراق در ادامه گفت که «همه نیروهای عراقی که در حال حاضر در قدرت هستند، پیشینه روابط مستحکم با جمهوری اسلامی ایران دارند و روزگاری ساز و کار تشکیل حکومت فعلی در تهران انجام می‌شد و امروز هم شکی نیست که ایران قادر به کمک در بهبود روابط اربیل و بغداد است».

«نیچروان بارزانی» روز گذشته در رأس هیأتی وارد تهران شد و امروز نیز با ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. او همچنین قرار است با مقام معظم رهبری و همچنین محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار کند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟