Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از جدال‌های بسیار و برگزاری ۴ دور انتخابات در اراضی اشغالی طی کمتر از ۲ سال، اکنون روند عبور از دوران نتانیاهو در حال آغاز شدن است.

خبرگزاری میزان – اخیرا و در پی شکست «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در تشکیل کابینه، این ماموریت به «یائیر لاپید»، رییس حزب «یش عتید»، محول شد.

اکنون رسانه‌های رژیم صهیونیستی از توافق «یائیر لاپید» و «نفتالی بنت»، برای تشکیل کابینه ائتلافی و نخست وزیری چرخشی خبر می‌دهند؛ «بنت» نیز این موضوع را تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌ها و تحلیلگران رژیم صهیونیستی در توصیف این توافق از «پایان دوران نتانیاهو» استفاده کرده‎اند.

پایگاه «جروزالم پست» در گزارشی ضمن بررسی تحولات سیاسی رژیم صهیونیستی، توافق «بنت» با «لاپید» را «نخستین گام به سوی عقلانیت»، توصیف کرده است.

جروزالم پست می‌نویسد «تصمیم نفتالی بنت، برای کنار گذاشتن نتانیاهو نخستین گام در راستای عقلانیت است؛ بنت مانند یک فرد متحد کننده سخن گفت.»

این گزارش می‌گوید «اسرائیلی‌ها یکشنبه شب آغاز یک تغییر را شاهد بودند؛ طعم چیزی را چشیدند که شاید شبیه یک بازیابی سراسری باشد؛ هنوز هم موارد بسیاری وجود دارد که می‌تواند به اشتباه پیش برود از جمله این که اعضای یامینا تا زمان سوگند کابینه جدید از تصمیم خود منصرف شوند و یا منصور عباس، رییس حزب رام، پا پس بکشد، اما تفاوت در شیوه‌ای که بنت و نتانیاهو، ساکنان اسرائیل را خطاب قرار می‌دهند گویای تمامی داستان است.»

در همین حال «نفتالی بنت»، در اظهاراتی به عزم خود برای تشکیل کابینه جدید پرداخت اما، نتانیاهو به شدت او را هدف حملات لفظی خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: نتانیاهو یک گام دیگر به خروج از قدرت نزدیک‌تر شد تظاهرات علیه نتانیاهو؛ حمایت معترضان از تشکیل کابینه توسط احزاب مخالف

به نوشته «جروزالم پست»، «هنگامی که نفتالی بنت کار خود را تمام کرد، نتانیاهو بیانیه خود را صادر کرد و تفاوت در اظهارات آن‌ها آشکار بود؛ بر خلاف بنت، سخنان نتانیاهو سرشار از ناامیدی و تاریکی بود.»

نتانیاهو هشدار داد «اسرائیل در آستانه فاجعه است.»

گزارش «جروزالم پست»، در بخش دیگری نوشت «این اظهارات یک نتانیاهوی کلاسیک بود؛ آنچه بیان شد تکراری از ۱۲ سال گذشته بود که نتانیاهو از طریق ایجاد ترس و وحشت، حکمرانی کرد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی تشکیل کابینه جروزالم پست نفتالی بنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر دولت کنونی که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

این مساله در راستای ادامه شکست اقتصادی رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است. با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات و صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری، این ادعا که اقتصاد این رژیم در برابر تأثیرات جنگ مصون است، فروپاشیده است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم