Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی فاز سوم مطالعات بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در مرحله شرح حال که غربالگری تلفنی است، بیشتر سابقه ابتلا به بیماری کووید۱۹ طی چند هفته گذشته و یا درگیری فعلی با این بیماری مد نظر است و همچنین بارداری و تمایل به آن هم برای ورود به مطالعه اهمیت دارد و اشخاص با این شرایط از مطالعه کنار گذاشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - به گفته سید رضا مظهری، مدیر اجرایی فاز سوم مطالعات بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کل سهم مطالعه واکسن کوو ایران برکت در فاز سوم ۲۰ هزار نفر است و این در حالی است که برای شرکت در این مطالعه بیش از ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند و حال این سوال مطرح است که برای شرکت در این پروژه چه معیار‌هایی لازم است و چگونه ۲۰ هزار نفر از بین ۱۰۰ هزار داوطلب انتخاب می‌شوند؟

مظهری در این خصوص گفت: در مرحله شرح حال که غربالگری تلفنی است، بیشتر سابقه ابتلا به بیماری کووید۱۹ طی چند هفته گذشته و یا درگیری فعلی با این بیماری مد نظر است و همچنین بارداری و تمایل به آن هم برای ورود به مطالعه اهمیت دارد و اشخاص با این شرایط از مطالعه کنار گذاشته می‌شوند و به علاوه بیماری‌هایی که از طریق شرح حال مشخص می‌شود، کنترل شده نیسنتد و اضافه وزن قابل توجه نیز در غربالگری تلفنی و یا از طریق اپلیکیشن مشخص می‌شود و داوطلبانی که این ویژگی‌ها را دارند، وارد مطالعه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:  اثربخشی کوو ایران برکت از واکسن سینووک چین بیشتر است

وی اضافه کرد: در مرحله آزمایشگاهی اشخاصی که HIV مثبت و یا دچار هپاتیت B و C هستد را از مطالعه خارج می‌کنیم و همچنین اگر تست PCR داوطلبی مثبت شود و یا از طریق آزمایش مشخص گردد فرد بیماری مهمی نظیر دیابت دارد و این بیماری کنترل شده نیست، از ورود او به مطالعه جلوگیری می‌کنیم و در بخش ارزیابی پزشکی هم تمام بیماری‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر هر عضوی از بدن مشکل کنترل نشده‌ای داشته باشد و برای مثال فرد دچار نارسایی قلبی باشد، داوطلب واجد شرایط ورود به مطالعه نیست.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به الزام کمیته اخلاق مبنی بر اینکه تمام گروه‌های مطالعاتی تولید واکسن کرونا باید از دواطلبان خود تست روان‌شناسی بگیرند، شما چگونه این اقدام را انجام می‌دهید؟، توضیح داد: ما بر اساس معیار‌های ورود به مطالعه و خروج از آن و بر طبق پروتکل‌های علمی و الزامات کمیته اخلاق که از طرف وزارت بهداشت به ابلاغ شده اند، عمل می‌کنیم و اقدامی فراتر و یا کمتر از آن‌ها انجام نمی‌دهیم.

مظهری ضمن اشاره به اینکه ارزیابی داوطلبان در چند مرحله صورت می‌گیرد، افزود: در یک مرحله از ارزیابی که بعد از ثبت نام فرد صورت گیرد، یکسری سوالات از طریق مذاکره تلفنی یا اپلیکیشن در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد که تعدادی از سوالات آن مربوط به سلامت روان است و چنانچه اشخاصی دچار مشکلات روح و روان باشند و بیماریشان کنترل نشده باشد، از مطالعه خارج می‌شوند.

مدیر اجرایی فاز سوم مطالعات بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: مرحله بعدی ارزیابی آزمایشگاهی است که البته در این مرحله معیاری که سلامت روان را بررسی کند، نداریم، اما بقیه بیماری‌ها در بخش آزمایشگاهی مشخص می‌گردد و سومین مرحله‌ای که داوطلبان برای ورود به مطالعه باید طی کنند، ارزیابی پزشک است و پزشک باید بعد از انجام آزمایشات و قبل از تزریق واکسن گزارشاتی را به صورت تفصیلی از معاینات داوطلبان ارائه کند که در این بخش هم یکی از بخش‌ها ارزیابی سلامت روان است؛ و اگر پزشک به این نتیجه برسد که داوطلب از سلامت روان برخودار نیست، از مطالعه خارج می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان امام کووایران برکت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان امام کووایران برکت ستاد اجرایی فرمان امام ورود به مطالعه سلامت روان فاز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در مراسم آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: شهدای علمی نشان دادند که دشمن از پیشرفت علم و فناوری در هراس است. در دوران شیوع بیماری کرونا دانشمندان پزشکی، مهندسی و انسانی کمک کرده تا سلامت جسمی و روحی مردم ایران حفظ شود. 

وی ادامه داد: دنیای مدعی حقوق بشر و آزادی واردات واکسن کرونا را تحریم کرده بودند. 

زلفی گل ادامه داد: افتخار وعده صادق و اقتدار ایران خروجی دانشگاه های کشور است.علم و فناوری جدید فرهنگ تازه ای را خرق خواهد کرد. 

وزیر علوم بیان کرد: استادان سرمایه های نمادین کشور هستند و استادان در هر نقطه ای سبب ارزش بیشتر پیدا کردن آن مناطق خواهد شد. مرجعیت علمی. شاکرد پروری از جمله الویت های وزارت علوم است. 

زلفی گل تاکید کرد: کشورگشایی مشروع از طریق علم و فناوری همچنین تولید دانش است. جامعه فرهیخته دانشگاهی را باید قدر بدانیم و سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری بهترین سرمایه گذاری کشور است.

وزیر علوم افزود: بر اساس ابلاغیه ها ۱۵ درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش و ۵ درصدنیز به امور فرهنگی اختصاص پیدا کند. 

وی گفت: علامه مطهری با خون خودش رسالت انبیا را تقویت کرد و به ما آموخت که شهدا و استادان بعد از حیات نیز اقدامات سان اثر بخش است.

در ادامه مراسم،  حجت الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: در مراسم   جریان مداوم علمی در کشور بسیار درخشان بوده است. 

وی ادامه داد:  اگر بنا بر بروز اتفاقات مورد نظردر کشور هستیم باید به سمت علم و دانش همچنین تکریم استادان علمی حرکت کنیم. 

وی بیان کرد: اگر جریان علمی کشور در کنار دفاعی قرار نمی گرفت،  وعده صادق به خوبی انجام نمی گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!