Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@13:35:54 GMT

شهری که تدارکی برای مادران و دختران ندیده است!

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۴۵۳۶

شهری که تدارکی برای مادران و دختران ندیده است!

شهری که فضای عمومی آن فاقد اتاق‌های «مادر و کودکی» است تا مادران بتوانند در آن به نوزاد خود به راحتی و با احساس امنیت شیر بدهند یا پوشک کودکشان را تعویض کنند؛ شهری که مادران در آن نمی‌توانند کالسکه کودک خود را به راحتی سوار اتوبوس شهری کند و ... - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ همواره مسئله «زنان» در عرصه «مدیریت شهری» یکی از چالش‌هایی است که صرفاً از جنبه شعاری بدان توجه می‌شود، به همین جهت شاهد حضور زنان در لیست‌هایِ رنگارنگِ جناح‌هایِ مختلف سیاسی هستیم اما دریغ از حل مسائل زنان در عرصه طراحی شهری!

 تجربه نشان داده است، اغلب زنان راه یافته به لیست‌های انتخاباتی به صرف جنسیت و وابستگی جریانی وارد عرصه انتخابات می‌شوند و کمتر دغدغه مسائل و مشکلات زنان در این عرصه را دارند؛ بنابراین تغییر چندانی در عرصه مدیریت شهری در حوزه مسائل و نیازمندی‌های زنان ایجاد نمی‌شود؛ برونداد این گونه لیست بستن‌ها و انتخاب کردن‌ها، شهری است که درکی از نیازمندی‌های دخترانه، زنانه و مادرانه بر اساس خصوصیات جسمی، روحی و روانی آنان در احداث مبلمان و فضای بصری شهری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهری که دخترانش محیطی امن و سالم جهت گذران اوقات فراغت، ورزش و دورهمی دوستانه همراه با احساس عزت، کرامت و امنیت را به قدر نیاز، در اختیار ندارند، شهری که نیازمندی‌های مادران در عرصه طراحی مبلمان شهری، حمل نقل، اوقات فراغت خود و فرزندان را نادیده می‌گیرد.

شهری که فضای عمومی آن فاقد اتاق‌های «مادر و کودکی» است تا مادران بتوانند در آن به نوزاد خود به راحتی و با احساس امنیت شیر بدهند یا پوشک کودکشان را تعویض کنند؛ شهری که مادران در آن نمی‌توانند کالسکه کودک خود را به راحتی سوار اتوبوس شهری کند چرا که اساساً کسی به آن فکر نکرده است.

شهری که نورپردازی‌های پیاده‌روهای آن مناسب نیست و نمی‌تواند احساس امنیت زنان را تامین کند؛ شهری که پل‌های عابر پیاده‌اش آنچنان از تبلیغات رنگانگ، احاطه شده است که گویی قرار نیست هیچ زنی از آن استفاده کند و امنیتش حفظ شود و...

مدیران شهری فراموش می‌کنند که زنان برای پاسخ به نیازمندی‌هایی که آنان فهم نکردند، معطل نمی‌مانند و به دنبال پاسخ‌های فردی به این نیازمندی‌ها هستند؛ شاید موج دوچرخه‌سواری دختران در فضای عمومی جامعه، کم رنگ شدن ارزش مادری و فرزندآوری و محیط‌های مختلط تفریحی نمونه‌ای از پاسخ به این نیازمندی‌های احصاء نشده باشد! 

شهر برای آنکه نیازمندی‌ها و نقش‌های زنان را به رسمیت بشناسد، نیازمند داشتن دغدغه واقعی کاندیداها و منتخبین عرصه مدیریت شهری در این موضوع است، فارغ از اینکه زن باشی یا مرد! و بیش از آن که نیازمند «سهم زنانه و یا مردانه در عرصه مدیریت شهری» باشد، نیازمندِ «پیوست خانواده» در همه طرح‌ها و برنامه‌های خود است.

زهرا عباسپور؛ پژوهشگر و فعال حوزه زن و خانواده

خانواده‌هایی با سرانه درآمد کمتر دارای فرزندان بیشتر!مادران جوانی که ذبح یک جوجه را تحمل ندارند اما فرزند خود را به قتل می‌رسانند!اینفوگرافیک/ 15 مشوق جدید برای فرزندآوری خانواده‌های ایرانیاینفوگرافی/ 35 آسیبی که به "تک‌فرزندان" وارد می‌شود!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات شورای شهر خانواده انتخابات شورای شهر خانواده نیازمندی ها مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح پجشنبه در مراسم تجلیل از معلمان برگزیده شهرستان‌های استان تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا، ایثارگران و خانواده بزرگ آموزگاران کشور به ویژه استاد شهید «مرتضی مطهری»، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تشریح جایگاه معلمان در سه وجه اظهار کرد: حقیقتاً هر آنچه که داریم از معلم است چرا که جایگاه معلم، ختم به انسانیت می‌شود.

فخاری گفت: معلمان در مقام تعلیم و تربیت به عنوان یک عنصر تأثیرگذار محسوب می‌شوند و شأن و جایگاه معلم به قدری بالا است که نمی‌توان از آن عبور کرد.

وی با تاکید بر نقش مهم تربیتی معلمان عنوان کرد: پس از وراثت و خانواده نقش مهم و ضروری تعلیم توأم با تربیت نیز بر عهده معلمان عزیز گذاشته شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه رشد اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و سایر مؤلفه‌های توسعه یافتگی در تلاش معلمان نهفته است، گفت: باید منزلت معلم و عزیزانی که در جهت تربیت و آینده سازی کشور تلاش می‌کنند، حفظ و از شعار زدگی پرهیز کنیم.

فخاری اظهار کرد: اراده‌ای در معلمان وجود دارد که توأم با صبر، استقامت، دانش پژوهی و آینده پژوهی برای نسل جدید می‌باشد و در این راستا تمام مسؤولین مکلف هستند که در حوزه‌های رفع نیازمندی‌ها ومنزلت بخشی‌مقام معلم تلاش و اقدام کنند.

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت حفظ و ارتقای مقام، منزلت و شأن معلمان و استادان، گفت: شما معلمان و خانواده‌های محترمتان باعث مباهات، سربلندی و غرور همه جامعه هستید و به شما افتخار می‌کنیم.

کد خبر 6095054

دیگر خبرها

  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی به هیچیک از اهدافش نرسید
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • استاندار تهران: مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟