Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، کمبود سیمان از ماه های قبل آغاز شده و افزایش چند باره قیمت‌ها هم نتوانسته این کمبود را کنترل کند.

در روزهای اخیر  بازهم صف های طولانی مقابل کارخانه سیمان صوفیان به عنوان بزرگترین کارخانه سیمان شمالغرب کشور شکل گرفته است و برخی از فعالان مسکن از تشکیل بازار سیاه ، احتکار و فروش با قیمتهای بالاتر توسط سودجویان خبر می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان ماموریت جدیدی دریافت کرده و بازرسی از واحدهای عرضه سیمانی اجرا می‌­شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان در همین راستا از ساماندهی انبارهای نگهداری سیمان خبرداده و گفت: صدور و یا تمدید پروانه کسب برای واحدهای بدون انبار ممنوع بوده و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی ملزم به پیگیری این موضوع است.

یوسف پایدار با بیان اینکه در راستای تداوم تشدید اقدامات نظارتی، بازرسان مقیم در محل کارخانه سیمان صوفیان حضور داشته و بر روند میزان تولید ، نحوه توزیع و ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار نظارت مستقیم دارند، گفت: به منظور رصد و نظارت بر فهرست توزیعی اعلام بار شرکت سیمان صوفیان ، فهرست های توزیعی عمده فروشان و صنایع سیمان بر و همچنین رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص سیمان ، 5 گروه بازرسی ساماندهی و بر فرایند یاد شده نظارت مستمر دارند.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام ، صحت سنجی و تایید انبار 240 واحد فروشنده مصالح ساختمانی استان در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ظرف یک هفته اجرایی شده است، ادامه داد: پرسنل نظارت و بازرسی در محل سازمان صمت استان، برای آموزش ، ثبت نام ، اخذ مدارک و تائید ثبت نام فروشندگان سیمان در سامانه های مربوطه حضور دارند.
وی اعلام بار بر اساس لیست اعلامی اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه بر اساس برش های استانی تعیین شده از سوی کارخانه سیمان صوفیان را الزامی دانست و تصریح کرد: با اخذ فهرست توزیعی عمده فروشان سیمان از جانب شرکت سیمان صوفیان ، بازرسان سازمان بر فرایند توزیع نظارت می کنند.
پایدار با اشاره به اینکه برابر مصوبات کارگروه تنظیم بازار کشور و استان ، موضوع تامین سیمان مورد نیاز استان از سایر استانها به کارخانه سیمان صوفیان ابلاغ شده است ، گفت : به منظور رصد فضای مجازی و گرانفروشی در برخی سایت های فعال ، هماهنگی های لازم با دادستانی و پلیس امنیت اقتصادی انجام شده و با متخلفین طبق موازین قانونی برخورد می شود.
وی ادامه داد: اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی موظفند اقدامات لازم در خصوص تهیه و نصب بنر قیمت مصرف کننده سیمان صوفیان در واحدهای فروش و تجهیز کلیه واحدهای مذکور به صندوق مکانیزه فروش بر اساس قانون نظام صنفی و مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان را به اعضای مربوطه ، اعلام و پیگیری کنند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به بازرسی از 19 واحد تولیدی سیمان بر در استان افزود : میزان دریافتی و مصرفی سیمان در خط تولید واحدهای تولیدی بتن آماده و تیرچه بلوک از جمله مواردی است که با جدیت دنبال می‌شود.

کد خبر 604864

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کارخانه سیمان صوفیان مصالح ساختمانی نظارت و بازرسی سازمان صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰۰ پایش از بازار مینوشهر

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر اظهار داشت: در سال گذشته ۲۰۰ مورد بازرسی از فروشگاه های توزیع کننده اقلام اساسی در بخش جزیره مینو صورت گرفته است.

به گفته او ۸۰ مورد از این پایش ها مربوط به نانوایی های این بخش بوده است.

شریفی ادامه داد: بازرسی از فروشگاه ها به همراه بازرسان تعزیرات و صمت و نمایندگانی از فرمانداری و اداره بهداشت انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • ثبت بیش از ۲۰۰ پایش از بازار مینوشهر