Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:35:22 GMT

فوت ۴۱۸ نفر در تصادفات رانندگی لرستان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۹۶۲۰۰

فوت ۴۱۸ نفر در تصادفات رانندگی لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا نظیفی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر مؤلفه فرهنگ‌سازی در کاهش تصادفات رانندگی گفت: ۴۱۸ نفر، شامل ۳۴۰ مرد و ۷۸ زن در سال گذشته در سوانح رانندگی محورهای درون و برون شهری و جاده‌های روستایی استان جان باختند.

وی بیان داشت: آمار نشان دهنده کاهش ۱۸.۵ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در استان لرستان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان ادامه داد: بی احتیاطی در حین رانندگی موجب کشته شدن ۵۱۳ نفر، شامل ۴۰۳ مرد و ۱۱۰ زن از هموطنان در محورهای درون و برون شهری و جاده‌های روستایی استان استان در سال ۱۳۹۸ شد.

نظیفی عنوان کرد: هفت هزار و ۸۲۵ نفر، شامل پنج هزار و ۹۸۷ مرد و هزار و ۸۳۸ زن در تصادف‌های رانندگی سال گذشته در محدوده استان لرستان آسیب دیده و مورد معاینه بالینی پزشکی قانونی قرار گرفتند.

وی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی تصادف‌های جرحی در حوزه استحفاظی استان لرستان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸، تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر، شامل هفت هزار و ۶۳۲ مرد و دو هزار و ۸۶۲ زن در سال ۱۳۹۸ برای انجام معاینات بالینی به دلیل مصدومیت در تصادفات رانندگی به پزشکی قانونی استان لرستان مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان اظهار داشت: شیوع کرونا و پای بندی مردم به دستورالعمل‌های کرونایی و ماندن در خانه در کنار اطلاع‌رسانی از عواقب رانندگی پرخطر تا حدی در کاهش تصادف‌های سال گذشته مؤثر بوده است.

کد خبر 5225451

منبع: مهر

کلیدواژه: تصادفات رانندگی پزشکی قانونی لرستان انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر چالش شایستگی کرمانشاه گرگان آمار کرونا شیراز خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی اردبیل مشارکت مردم در انتخابات شیوع کرونا استان لرستان پزشکی قانونی سال گذشته سال ۱۳۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سانحه رانندگی در محور مواصلاتی "رستم-یاسوج" داخل تونل، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه کامیون با پژو ۴۰۵ حامل ۶ سرنشین به شدت برخورد کرده و منجر به آتش‌سوزی شدید سواری شده است.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه ۳ نفر از سرنشینان در دم فوت و ۳ تن دیگر مجروح و روانه بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان علت تصادف را تجاوز به چپ راننده پژو اعلام کردند.

رئیس پلیس‌راه شمال استان با اشاره به اینکه گاهی عدم رعایت قوانین رانندگی از سوی یک نفر می‌تواند منجر به بروز اتفاقات تلخ در زندگی چند خانواده شود، به رانندگان توصیه کرد: به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دقت و توجه ویژه داشته باشند و با سرعت مطمئنه و مجاز رانندگی و از هرگونه عجله و شتاب بی دلیل به شدت پرهیز کنند تا شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم.

۵ کشته در برخورد کامیون با پراید

رئیس پلیس‌راه شمال استان همچنین از برخورد کامیون با سواری پراید خبر داد و گفت: متاسفانه در این حادثه ۵ نفر فوت شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی "رستم-بابامیدان"، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه کامیون با سواری پراید حامل ۵ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه هر ۵ نفر از سرنشینان سواری فوت شدند، گفت: کارشناس در صحنه حاضر و علت تصادف را بی احتیاطی از جانب راننده پراید به دلیل تجاوز به چپ اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023