Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دویست و سی‌امین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت امروز (سه‌شنبه) به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار و گزارشی از آخرین وضعیت واردات کالا در گمرکات کشور و همچنین موجودی کالاهای اساسی در انبارها و گمرکات و اقدامات انجام شده برای ترخیص سریع این کالاها و توزیع آن به بازار مصرف ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در این جلسه تسهیل ورود و خروج کالا در گمرکات کشور را از اولویت‌های مهم دولت در حوزه تجارت دانست و گفت: ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات کشور، باید بدون تعلل و در کوتاه‌ترین زمان همراه با شفافیت از سوی دستگاه‌های مرتبط انجام و مصوبه ستاد اقتصادی دولت در این زمینه، به طور کامل اجرایی شود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع تجارت، اظهار کرد: با توجه به موجودی فراوان کالا در گمرکات کشور و پیشرفت‌هایی که در زمینه ثبت اطلاعات، نحوه ترخیص و تسریع در به حداقل رساندن زمان ترخیص کالاها حاصل شده است، سرعت بخشیدن به ترخیص کالاهای اولویت‌دار از ضرورت‌های حیاتی کشور است.

روحانی همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد برای تأمین کالاهای اساسی و نیازهای بخش تولید کشور در هماهنگی با وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی بر اساس دستورالعمل ابلاغی برای تسریع در ترخیص کالاهای اولویت دار اقدام و گزارش هفتگی از اقدامات انجام شده در این خصوص را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کند.

همچنین در این جلسه تاکید شد که با توجه به ابلاغ مصوبات مربوط به رفع مشکل رسوب کالاهای اساسی در گمرک و بنادر و تسهیلات فراهم شده صاحبان کالا باید فوراً نسبت به تعیین تکلیف کالاهای خود اقدام کنند.

رئیس جمهور عنوان کرد: گرچه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، دسترسی به ارز را سخت کرده است و بانک مرکزی با تلاش فراوان ارز مورد نیاز را تهیه کرده و در اختیار واردکنندگان نهاده‌های دامی قرار می‌دهد، اما با تمهیدات اندیشیده شده مشکلی در تأمین نهاده‌های دامی در سال جاری نخواهیم داشت.

کد خبر 5225499

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن روحانی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گمرک بانک مرکزی ایران هیئت دولت انتخابات 1400 سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری عبدالناصر همتی مجلس شورای اسلامی سعید جلیلی محسن رضایی علیرضا زاکانی محسن مهرعلیزاده صحن مجلس ریاست جمهوری سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی شورای نگهبان هیئت دولت کالاهای اساسی گمرکات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

به گزارش قدس آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • محدودیت سختگیرانه در ترخیص کالاهای ملوانی خسارت به بار می آورد
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد