Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، جمال الدین عزیزی بندرآبادی در نشست کمیته محیط زیست شورای شهر اظهار کرد: موضوع ساماندهی نخاله های ساختمانی در سطح شهر یزد سال ها مغفول مانده بود که با همت و تعامل دستگاه های مربوطه و شورای شهر یزد به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح ساماندهی از تخلیه پراکنده نخاله های ساختمانی در حومه شهر و آسیب به محیط زیست جلوگیری شد افزود: در حال حاضر پسماندها و نخاله های ساختمانی به صورت کنترل شده جابجا و در محل مشخص دفع می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار یزد ساماندهی رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل خاک و نخاله را اولین گام برای مدیریت اجتماعی و زیست محیطی تخلیه غیرقانونی پسماند ساختمانی دانست و ادامه داد: رانندگان فاقد کد هویتی اجازه ندارند برای حمل و نقل خاک و نخاله ساختمانی در یزد اقدام کنند و برابر قوانین با متخلفین برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

عزیزی عنوان کرد: جمع آوری، نظارت بر تخلیه های غیرمجاز، بازیافت و دفن نخاله های ساختمانی از جمله وظایف سازمان مدیریت پسماند است که جمع آوری توسط سازمان مدیریت پسماند و بخش خصوصی به صورت مکانیزه انجام می گیرد.

وی از دیگر اقدامات انجام شده برای محیط زیست را احداث خط پردازش پیشرفته برای زباله برشمرد و عنوان کرد: این موضوع در مرحله عملیاتی قرار گرفته و در آینده نزدیک افتتاح می شود تا تفکیک زباله ها به صورت مکانیزه صورت گیرد.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ساماندهی کشتارگاه قدیم یزد در محله صدرآباد در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌های آن افزود: با جمع آوری این کشتارگاه که چندسال قبل صورت گرفته بود در سال گذشته نیز بیش از ۱۰۰ محل ذبح غیربهداشتی در این محله جمع آوری شد که ساکنان این منطقه از وجود این مراکز ابراز نارضایتی داشتند.

وی تصریح کرد: جمع آوری این مکان ها که مشکلات و مسائل بهداشتی و زیست محیطی زیادی داشت رفع شده و در صدد ساماندهی بهتر این محله هستیم تا از حالت حاشیه ای نیز خارج شود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست یزد حمل و نقل ساماندهی شهردار یزد نخاله های ساختمانی نخاله های ساختمانی محیط زیست جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۹۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه
  • اتباع مجاز در کرمانشاه ساماندهی می‌شوند
  • تمام اتباع مجاز ساماندهی می‌شوند 
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران